مالینویز ویکی پدیا

سگ بلژین شپرد که به نام سگ مالینویز نیز شناخته می شود، یکی از گونه های سگ های سایز متوسط است که منشا آن به بلژیک اطلاق می‌شود. سگ بلژین شپرد به چهار گونه تقسیم بندی می شود که بر اساس نوع پوشش و رنگ شان متفاوت هستند. این چهار گونه عموما یک نژاد در نظر گرفته می شوند. این گونه ها عبارت اند از: گرونندیل سیاه رنگ با موهای بلند، خصوصیات سگ مالینویز حنایی رنگ با موهای کوتاه، تروورن حنایی با موهای بلند، و لاکینویز حنایی با موهای آشفته.
سگ های بلژین شپرد به طور متوسط 12 الی 14 سال عمر می کنند. میانگین قد سگ بلژین شپرد نر 60 الی 66 سانتی متر، و بلژین شپرد ماده 56 الی 62 سانتی متر است. وزن نوع نر این نژاد به طور میانگین 25 الی 30 کیلوگرم، و نوع ماده ی آن 20 الی 25 کیلوگرم است. همانطور که پیش تر اشاره شد، نوع پوشش و رنگ این نژاد سگ، بر اساس گونه ی آن متفاوت است.
مالینویز بلژیکی معمولا موهای کوتاه و صافی دارد که مرتب در حال ریزش است. در واقع، سگ های این نژاد معمولا دو بار در طول سال با تغییر فصل دچار ریزش پوشش می شوند. مالینویز بلژیکی حتی خارج از فصل ریزش نیز به طور مرتب در طول سال ریزش پوشش دارد. انواع نژاد سگ موجود در ایران را می توانید در سایت سرزمین سگ ها پیدا کنید. نام انواع نژاد سگ به همراه قیمت انواع نژاد سگ را می توانید در سایت سرزمین سگ ها بخوانید. در مقالات سایت سرزمین سگ ها هر اطلاعاتی در رابطه با انواع سگ ها همچون سگ دوبرمن و سگ قدرجونی را می توانید به دست آورید. 

ویکی پدیا در مورد مالینویز چه می گوید؟

ویکی پدیا درمورد مالینویز چه می گوید؟

نژاد بلژین شپرد از نوعی سگ چوپان که در غرب اروپا یافت می شود، منشأ گرفته است. در اواخر قرن نوزده میلادی، تلاش هایی جهت استاندارد کردن این نژاد انجام شد. بلژین مالینویز سگی بسیار باهوش و مطیع با غرایز خیلی قوی است. این سگ ها از همان سنین پایین به طور غریزی محافظ هستند. کافی است با آموزش درست و به موقع آنها را به خوبی برای محافظت آماده کنیم. این سگ ها همچنین از همان سنین کم آماده اجتماعی شدن نیز هستند. فقط باید توجه کرد که آموزش این سگ ها اصول و قوانین خاص خود را دارد و نباید خشن باشد.
این گونه ی سگ که در گذشته نقش سگ گله را داشته، امروزه به عنوان سگ پلیس، سگ نگهبان، سگ راهنما، سگ کمکی، سگ همراه، سگ جستجو و سگ نجات مورد استفاده قرار می گیرد. گفتنی است که سگ بلژین شپرد در هر دو جنگ جهانی نیز توسط نیروهای نظامی به کار گرفته شده است. این سگ ها همچنین مانند بسیاری از نژادهای دیگر در منازل نیز نگهداری می-شوند. اما آیا این سگ ها برای نگهداری در خانه مناسب هستند؟
هرچند سگ های بلژین مالینویز در اصل سگ گله بوده و بیشتر برای نگهبانی و محافظت ساخته شده اند، اما این سگ ها نسبت به اعضای خانواده بسیار مهربان بوده و گزینه ی خوبی برای نگهداری در منزل هستند. هوش بالای این سگ ها نیز مزیت دیگر آنها محسوب می شود. سگ های باهوش از جمله مالینویز بلژیکی، به راحتی آموزش داده شده و مهارت های اجتماعی را فرا می گیرند. این سگ ها در عین حال که نسبت به غریبه ها محافظه کار هستند، ارتباط خوبی با اعضای خانواده برقرار کرده و به راحتی به آنها عشق می ورزند. برای نگهداری از این سگ ها باید اطلاعات لازم را در مورد نژاد و گونه ی سگ مالینویز به دست آورده و با رعایت اصول از آنها مراقبت کنیم.

سگ مالینویز ویکی پدیا

سگ مالینویز ویکی پدیا

اگر تصمیم به نگهداری سگ مالینویز دارید، باید این موضوع را در نظر بگیرید که این سگ ها در اصل مناسب نگهبانی، محافظت، جستجو و سایر فعالیت های پر جنب و چوش هستند. چرا که سگ های مالینویز خود بسیار فعال بوده و راغب به انجام فعالیت های فیزیکی و اجتماعی زیاد هستند. بنابراین اگر نتوانید آنها را با چنین فعالیت هایی مشغول کرده و انرژی آنها را به کار بگیرید، مطمئناً در کنترل سگ خود دچار مشکل می شوید.
سگ های ژرمن مالینویز نه تنها از لحاظ ظاهری شبیه نژاد ژرمن شپرد هستند، بلکه ویژگی های رفتاری مشترک نیز دارند. هردوی این سگ ها به آموزش و توجه زیاد نیاز دارند. اگر می خواهید سگ های ژرمن شپرد یا ژرمن مالینویز را در خانه نگهداری کنید، باید امر آموزش را از سنین پایین برای این سگ ها آغاز کنید. همانطور که می دانید، سگ های هر دو نژاد بسیار باهوش بوده و همین امر، فرایند آموزش را برای شما آسان می کند.
وظیفه ی شما به عنوان سرپرست سگ این است که تمام اطلاعات مربوط به نژاد و گونه ی مورد نظر خود را به دست آورده و با آگاهی کامل اقدام به خرید و یا نگهداری از سگ دلخواه خود کنید. برای دستیابی به این هدف، سرزمین سگ ها، مرکز معتبر فروش انواع نژاد سگ، همراه شماست. کافیست سری به وبسایت این مجموعه بزنید.

 

نوشتن دیدگاه