همه چیز در مورد سگ ژرمن شپرد شولاین یا نمایشی

بسیاری از ما سگ ژرمن را به عنوان یک سگ کاری باهوش می‌شناسیم، به همین دلیل فکر می‌کنیم که این نوع سگ‌ها بیشتر در فعالیت‌های پلیسی، ارتش و امور امدادی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما حقیقت آن است که ژرمن‌ها نوع دیگری نیز دارند. سگ ژرمن شپرد شولاین یا نمایشی برای شرکت در نمایش‌های بزرگ به وجود آمده است. این نوع از سگ‌ها علاوه بر تفاوت ظاهری با ژرمن‌های کاری یا ورک از نظر شخصیتی نیز با آن‌ها تفاوت دارند، در نتیجه نحوه نگهداری و آموزش سگ‌های ژرمن شولاین نیز به صورتی متفاوت صورت می‌گیرد و آسان‌تر است. برای خرید این نوع سگ از پرورش‌دهنده مناسب در ابتدا هدف خود از خرید یک ژرمن شپرد را مشخص سازید، زیرا اکثر پرورش‌دهندگان روی جنبه‌های شخصیتی و رفتاری حیوانات تولید شده خود تمرکز می‌کنند. بنابراین مطمئن شوید که آیا مرکز پرورش سگ مورد نظر شما روی کیفیت زیباشناختی حیوان اقداماتی را انجام داده یا موجودی کاری و پرانرژی را ارائه می‌دهد.بهتر است که به مرکزی چون سرزمین سگ ها مراجعه نمایید که انتظارات و نیازهای شما را برآورده سازند. در ادامه با ما همراه باشید که در مورد نژاد سگ ژرمن شپرد نمایشی بیشتر صحبت کنیم.

همه چیز در مورد سگ ژرمن شپرد شولاین یا نمایشی

مشخصات سگ ژرمن شولاین

مهم‌ترین ویژگی نژاد ژرمن شپرد شولاین رفتارهای اشرافی، شهامت و توانای آن‌ها در آموختن رفتارها و فعالیت‌های مختلف است. در واقع این نوع از سگ‌ها قدرت، چالاکی و هوشیاری بالایی دارند، همچنین این موجودات در رنگ‌های مختلفی یافت می‌شوند. رنگ‌های قهوه‌ای و مشکی، مشکی و رنگ سفید از جمله رنگ‌های این نژاد از سگ‌ها است. البته در سال‌های اخیر علاوه بر دو نوع ذکر شده ژرمن king نیز به این نژاد اضافه شده است. این سگ‌ها دوست دارند که نزدیک اعضای خانواده باشند و از غریبه‌ها دوری می‌کنند. بنابراین سگ ژرمن شپرد شولاین سگ اجتماع دوستی است و نباید او را برای زمان زیادی تنها گذاشت، همچنین لازم به ذکر است که این نژاد از سگ‌ها تنها در صورت لزوم پارس می‌کنند، همچنین این حیوانات به دلیل شمه قوی خود در محافظت و نگهبانی می‌توانند از سنین پایین تحت آموزش قرار گیرند. همزیستی مسالمت‌آمیز با حیوانات دیگر و رفتار خوب با کودکان از دیگر ویژگی‌های سگ ژرمن شپرد شولاین یا نمایشی به شمار می‌آید، بنابراین به راحتی می‌توان این نوع سگ را برای اهداف گوناگون تعلیم داد. سگ‌های نر این نژاد دارای وزنی در حدود 30 الی 40 کیلوگرم و قدی برابر با 60 تا 65 سانتی‌متر دارند، همچنین وزن سگ‌های ماده ژرمن شپرد شولاین برابر با 30 الی 40 کیلوگرم و قد آن‌ها معادل 55 الی 60 سانتی‌متر است. بیماری‌های خونی، مشکلات هضم غذا، صرع و اگزما از دیگر بیماری‌های شایع این نوع سگ محسوب می‌شوند، بنابراین پیش از خرید توله سگ این نژاد از سلامت الدین نسبت به این بیماری اطمینان یابید.

مشخصات سگ ژرمن شولاین

سگ ژرمن شولاین سیاه

همانطور که بیان شد، سگ ژرمن شپرد شولاین یا نمایشی در چند رنگ مختلف مانند سیاه، برنز یا قهوه‌ای مایل به زرد دیده می‌شود، همچنین ما شاهد رنگ‌ سیاه سموری در این موجودات هستیم که شامل رنگ مشکی به همراه لکه‌های طلایی، نقره‌ای، خاکستری یا قهوه‌ای هستند. البته اخیرا سگ‌های ژرمن شپرد نمایشی به رنگ سفید یکدست نیز به وجود آمده است. سگ ژرمن شپرد شولاین سیاه محبوبیت بیشتری نسبت به دیگر نژادهای سگ ژرمن شپرد دارد، زیرا رنگ مشکی جذابیت خاصی به این موجود بخشیده است. تنها تفاوت این نوع از سگ‌ها را نسبت به بقیه انواع سگ‌های ژرمن شپرد در آن است که ژرمن سیاه از همان ابتدای تولگی به رنگ سیاه است. این سگ‌ها طوری تربیت می‌شوند که چابکی و فرزی زیادی در نمایش‌ها از خود نشان دهند، اما با این وجود باز هم ژرمن شپردهای نمایشی استراحت و ریلکس کردن را بیشتر از ژرمن شپردهای دیگر دوست دارند. سطح انرژی و فعالیت این نوع سگ‌ها از سگ‌های ورک کمتر است و برای فعالیت‌های پلیسی و هیجانی مناسب نیستند. اما این حیوانات خانگی آنقدر قوی و هوشیار هستند که به خوبی از صاحب و اعضای خانواده محافظت نمایند. سگ‌های ژرمن سیاه نسبت به دیگر رنگ‌های ژرمن شپرد بسیار کمیاب هستند، از این رو قیمت این موجودات بالاتر از دیگر انواع است. لازم به ذکر است که این سگ‌ها در هر بار زایمان حدود 4 الی 9 توله به دنیا می‌آورند.

سگ ژرمن شولاین سیاه

سگ ژرمن شولاین مو کوتاه

سگ ژرمن شپرد شولاین یا نمایشی مو کوتاه از جمله سگ‌های اصیل به شمار می‌رود. این سگ‌ها علیرغم رفتار مهربان خود با صاحب و اعضای خانواده در مواجهه با افراد غریبه بسیار شجاعانه رفتار می‌کند، بنابراین ژرمن شپرد شولاین مو کوتاه موجودی مناسب برای بازی با فرزندان شما محسوب می‌شود. این نوع سگ پوششی دو لایه روی پوست خود دارد که موهای آن از طولی مناسب برخوردار هستند. البته در سگ ژرمن نمایشی مو کوتاه قسمت‌هایی از سر مانند گوش، صورت و پاها از موهایی بلند و ضخیم‌تر تشکیل شده‌اند. پوزه این موجودات بلند است که به بینی سیاه و دندان‌های تیز آن‌ها ختم می‌شود. قد ایده‌آل برای سگ ژرمن شولاین مو کوتاه برای نردها 61 الی 64 سانتی‌متر و برای ماده‌ها 56 الی 58 سانتی‌متر است.

سگ ژرمن شولاین مو کوتاه

سگ ژرمن شپرد سفید شولاین

هنگامی شاهد تولد توله سگ‌های ژرمن شپرد با رنگ سفید هستیم که هر دو والدین او ژن مغلوب را داشته باشند، به دلیل آنکه ژرمن شپرد سفید بسیار نادر است، توله‌های آن اغلب با قیمت بیشتری به فروش می‌رسند. بینی مشکی رنگ این موجودات در انتهای پوزه بلند آن‌ها قرار گرفته است، همچنین چشمان بادامی شکل، به همراه سایه‌ای از قهوه‌ای و گوش‌های قائم، هوشیار و مثلثی نیز از دیگر ویژگی‌های ظاهری این حیوانات محسوب می‌شود. خلق و خوی این موجودات زیبا مشابه ژرمن شپردهای معمولی است و تنها در صورت تحریک پرخاشگر می‌شوند. در کل سگ‌ ژرمن شپرد شولاین یا نمایشی سفید به خانواده‌هایی نیاز دارند که فعال بوده و عاشق فضای باز هستند، زیرا این سگ‌های بزرگ با بدن عضلانی و لاغر برای تحرک بیشتر باید در فضای باز قرار گیرند. بنابراین این نوع سگ‌ها برای نگهداری در آپارتمان‌های کوچک انتخاب مناسبی نیستند. این نوع از سگ‌ها نیز بسیار خانواده دوست هستند و از کودکان محافظت می‌کنند، همچنین این حیوانات در صورت احساس در خطر بودن شخصی ممکن است که پرخاشگر شوند. حال که با انواع سگ ژرمن نمایشی آشنا شدید، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان سرزمین سگ ها در ارتباط باشید. برای خرید انواع سگ نمایشی نیز از کمک آن ها بهره مند شوید.

دیدگاه‌ها  
2
0
# Amir 1402-01-01 15:44
سلام سگ ژرمن شولاین سفید موجود دارین یا خیر ؟ اگر ندارین من از کجا میتونم تهیه کنم ؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه