خطرناک و بزرگترین سگ سرابی جهان

کشور ایران یکی از عمده کشورهایی در دنیا است که نژادهای مختلفی از سگ های بزرگ و جنگنده را در خود پرورش می دهد. شهرستان سراب، زادگاه یکی از بزرگ ترین سگ های دنیا است که با نام سگ سراب شناخته می شود. این سگ به دلیل اندام قوی و جثه بزرگی که دارد به عنوان سگ نگهبان نیز مورد استفاده قرار می گیرد و دارای ویژگی هایی است که آن را از سایر نژادهای سگ دنیا خاص و متمایز می کند. در ادامه این مطلب با مشخصات خطرناک ترین و بزرگترین سگ سرابی جهان آشنا می شویم.

خطرناک ترین و بزرگترین سگ سرابی جهان

اگر علاقمند به حوزه حیوانات و به خصوص نژادهای مختلف سگ باشید، حتما نام سگ سرابی به گوشتان خورده است. این سگ همانطور که از نام آن پیداست اصالتی ایرانی دارد. ویژگی ها و مشخصه های موجود در این نوع سگ، موجب شده تا شهرتی جهانی پیدا کند و افراد زیادی علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر درخصوص این حیوان اصیل ایرانی باشند.

خطرناک ترین و بزرگترین سگ سرابی جهان و ویژگی های آن

خطرناک ترین و بزرگترین سگ سرابی جهان و ویژگی های آن

سگ های سرابی، بسیار قدرتمند و جنگنده هستند. از این رو در مقابل هرگونه خطری، سریع ترین و درست ترین واکنش را از خود نشان داده و محافظت لازم را به عمل می آورند. از ویژگی های ظاهری و رفتاری این حیوانات می توان به موارد زیر اشاره کرد.
• این نژاد از سگ ایرانی را می توان در اوزان 55 الی 90 کیلوگرم مشاهده کرد.
• قد این حیوانات در حدود 70 الی 90 سانتی متر است
• سگ های سرابی ماده از نظر ویژگی های فیزیکی اندکی از نوع نر آن کوچکتر هستند.
• وفاداری بی نهایت این سگ به مالک خود یکی از ویژگی های رفتاری جالب توجه در آن است.
• سگ سرابی را می توان اغلب در رنگ های مشکی، قهوه ای تیره و حنایی مشاهده کرد.
• ماستیف پرشین، شپرد ایرانی یا ماستیف ایرانی از دیگر اسامی سگ سرابی است که در دنیا آن را با این عناوین نیز می شناسند.
• این نوع سگ، عمری در حدود 12 الی 17 سال دارد.

خطرناک ترین و بزرگترین سگ سرابی جهان

قدرت جنگندگی بزرگترین سگ سرابی جهان

سگ سرابی به دلیل نوع ژنتیکی که دارد، یکی از ترسناک ترین و در عین حال قوی ترین نژاد سگ در ایران است که به دلیل ویژگی های خاص فیزیکی در جهان به شهرت رسیده است. این سگ ها تنها مدت کوتاهی بعد از تولد، به سرعت پروسه رشد را می گذرانند و جهت تخلیه انرژی و قدرت خود، بسیار تحرک دارند. هیکل درشت، پوستی کلفت و ضخیم از ویژگی های سگ سرابی است که در هنگام خطر، به خوبی از آن محافظت می کنند.
این سگ توان مقابله با هرگونه خطر و حمله از جانب حیوانات درنده را دارد و تا آخرین لحظه با قدرتی باورنکردنی مبارزه را ادامه می دهد. به دلیل قابلیت های بسیار زیاد و قدرت جنگندگی فوق العاده این حیوان، اغلب افراد از آن برای نگهبانی و حفاظت از خود استفاده می کنند. اگر تمایل دارید تا از قدرت جنگندگی بزرگترین سگ سرابی جهان بیشتر بدانید، به شما پیشنهاد می کنیم سری به سایت سرزمین سگ ها بزنید. در این سایت، توضیحات جامع و کاملی درخصوص این نژاد از سگ ایرانی ارائه می شود که برای علاقمندان می تواند جالب توجه باشد..

بزرگترین سگ سرابی اصیل

 سگ سرابی اصیل از نظر جثه و وزن در دسته سگ های غول پیکر قرار دارد. این نژاد از لحاظ ظاهری بسیار مشابه نژاد کانگال است و حتی در مواردی جثه ای بزرگتر از کانگال دارند. وزن سگ نر نژاد سرابی بین 60 تا 90 کیلوگرم و سگ های ماده این نژاد 55 تا 80 کیلوگرم وزن دارند. قد سگ های نژاد سرابی بین 75 تا 90 سانتیمتر است و حتی دیده شده تا 1 متر هم قد کشیده اند. سگ های نژاد سرابی در صورتی که بر روی دو پا بایستند قدشان از قد انسان معمولی بلندتر خواهد بود و به همین دلیل از زمان های قدیم تا کنون چوپانان در منطقه غربی ایران برای محافظت گله خود در برابر حمله گرگ و خرس از این سگ های بی باک و شجاع استفاده می کنند.

نوشتن دیدگاه