چگونه سگ نگهبان را وحشی کنیم


سگ نگهبان به سگی می گویند که توسط مربی تربیت می شود تا بتواند از قلمروی مشخص شده خود، محافظت کند. این سگ ها برای تامین امنیت صاحب خود و یا خانواده او، اموال و همچنین املاک آن ها آموزش می بینند. به این صورت که سگ های نگهبان با مشاهده افرادی که برای او آشنا نیستند، شروع به پارس کردن به طور مداوم می کنند و صاحبان خود را از خطر و تهدید آگاه می کنند.
سگ های نگهبان برخلاف باور عموم، لازم نیست وحشی باشند و حمله کنند. زیرا مسئولیت آن ها این است که از قلمرویی خاص محافظت کنند و در صورت لزوم با پارس کردن، اطرافیان خود را باخبر کنند. اما گاهی افراد تمایل دارند سگ های نگهبان را به سگ های وحشی تبدیل کنند.
این قضیه را نه می توان تایید کرد و نه رد. زیرا ممکن است شرایط و نوع استفاده از سگ های نگهبان برای هر شخص با دیگری متفاوت باشد. در این مبحث قصد داریم برای افرادی که قصد دارند سگ خود را به وحشی تبدیل کنند، توضیح دهیم که چگونه سگ را وحشی کنیم. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت سگ قدرجونی به وب سایت سرزمین سگ ها مراجعه و پس از مشاهده سگ های مختلف از این نژاد، جهت خرید سگ و توله سگ قهدریجانی با ما تماس بگیرید. عکس سگ نگهبان را می توانید در سایت سرزمین سگ ها مشاهده کنید. 

چگونه سگ را بگیر کنیم؟

چگونه سگ را بگیر کنیم؟

سگ نگهبان تربیت می شود که بتواند امنیت قلمروی مشخص شده را تامین کند. اغلب سگ های نگهبان برای حمله کردن به افراد ناآشنا تربیت نمی شوند، اما برخی که مایل هستند این کار را انجام دهند، باید یک سری اقدامات و آموزش های دیگر را به حیوان منتقل کنند تا سگ را بگیر کنند.
در این جا علاوه بر اینکه مراحل تربیت سگ برای نگهبانی انجام می شود، مراحل آموزشی دیگری نیز در پی آن، برای وحشی کردن یا بگیر کردن سگ باید طی شود. لازم است سگ خود را با کلمه "بگیر" آشنا کنید تا هنگامی که آن را به کار بردید، اقدام به گرفتن فرد مورد نظر کند.
مربی ها یا صاحبان سگ، باید برای بگیر کردن سگ های نگهبان، آن ها را طوری تربیت کنند که فقط از آن ها حرف شنوی داشته باشند. زیرا در غیر این صورت، برای افراد دیگر می توانند مشکل آفرین باشند.

وحشی کردن سگ نگهبان

وحشی کردن سگ نگهبان

برای اینکه بتوانید سگ نگهبان را به سگ بگیر یا وحشی تبدیل کنید، باید مراحلی را بپیمایید تا به آن دست پیدا کنید.
ابتدا تلاش کنید به سگ خود یاد بدهید که فقط از شما اطاعت کند. حرف شنوی و فرمانبرداری از شما، پروسه آموزش را راحت تر و سریع تر به نتیجه می رساند. شما نیز باید تلاش کنید با تشویق و رفتار مثبت، سگ را به ادامه آموزش و همراهی ترغیب کنید.
در کنار این کارها، می توانید با استفاده از بازی های مختلف و آموزشی، مفاهیم مختلف را به سگ خود آموزش دهید. در این راه با اسباب بازی های سرگرم کننده، علاوه بر سرگرم کردن سگ، به یادگیری اصول اولیه بگیر کردن سگ نیز بپردازید.
شما می توانید با اسباب بازی ها به سگ خود ضربه بزنید تا او نیز پس از چند بار برخورد، تحریک شده و شروع به گاز گرفتن کند.
همچنین با کشمکشی که بر سر گرفتن یک اسباب بازی ایجاد می کنید، تلاش نمایید سگ شما در این میدان برنده شود و روحیه جنگجویی او تقویت شود. در ادامه اشاره می کنیم که چه غذاهایی برای سگ باعث وحشی شدن آن می شود.
چه غذاهایی سگ نگهبان را وحشی می کند
برای اینکه بتوانید سگ نگهبان خود را وحشی یا بگیر کنید، لازم است علاوه بر بازی های مختلف و آموزش مهارت های گوناگون، از یک سری غذاها نیز کمک بگیرید. برای بگیر کردن سگ نگهبان باید از غذاهایی برای سگ خود استفاده کنید که دارای مقداری گوشت و مرغ باشند.

جمع بندی

برای اینکه بتوانید سگ نگهبان را به سگ وحشی تبدیل کنید، لازم است از همان دوران تولگی، او را با حالت های تهاجمی برخورد کردن آشنا کنید تا این رویه در ذهن او ثبت شود. همچنین لازم است، گاز گرفتن و پارس کردن را نیز به او آموزش دهید تا بتواند به سوی بگیر شدن پیش برود.
علاوه بر این، باید در وعده های غذایی سگ خود نیز دقت لازم را بکنید تا بتوانید غذایی متناسب به او بدهید. به این صورت که مقداری گوشت و مرغ در غذای او بگنجانید تا با خوردن آن ها حالت وحشی تر پیدا کند و بتواند علاوه بر نگهبانی، به افراد غریبه نیز حمله کند. در صورت نیاز به راهنمایی های بیشتر، شما می توانید از طریق شماره تماس های موجود در سایت سرزمین سگ ها با مربیان متخصص این مجموعه ارتباط برقرار نمایید.

دیدگاه‌ها  
35
14
# مرتضی 1402-01-05 22:03
این که بیشتر فایده نداره
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه