سگ چند بار در سال زایمان میکند؟

اگر سگ باداری دارید، بهتر است که خود را برای نگهداری از تعداد زیادی توله خوشگل و بامزه آماده کنید. شما باید پیش از ورود این مهمانان جدید نحوه مراقبت از آن ها را یاد بگیرید. امروزه دامپزشک از قبل به دلیل پیشرفت های صورت گرفته می تواند تعداد توله ها را تعیین کند. در کل تعداد توله های سگ در هر زایمان به مسائل مختلفی از جمله نژاد بستگی دارد. در این مقاله پیرامون این موضوع اطلاعات مفیدی را در اختیار شما گذاشته ایم، پس تا انتها با ما همراه باشید.
یکی از مسائلی که باید صاحبان سگ ها دانش بیشتری در زمینه آن کسب کنند، بارداری سگ ها است. به طور معمول سگ ماده در 8 الی 12 ماهگی به بلوغ می رسد. البته بالغ شدن در برخی از سگ ها زودتر ( در 6 ماهگی) و برخی نیز دیرتر ( 18 ماهگی) است.

سگ در چند ماهگی زایمان میکند؟

سگ در چند ماهگی زایمان میکند؟

دوران بارداری سگ ها نیز 58 الی 65 روز است. سگ ماده در روز زایمان به 12 الی 36 ساعت زمان نیاز دارد که تمام توله های خود را به دنیا بیاورد. لازم به ذکر است که این مدت زمان به عوامل مختلفی مانند نژاد سگ نیز بستگی دارد. همچنین مدت زمان زایمان سگ به تعداد دفعات بارداری و زایمان مادر و تعداد توله ها نیز وابسته است.
گاهی اوقات مسائل مختلفی مانند عدم توانایی سگ در به دنیا آوردن توله ها و برآورد نادرست زمان بارداری زایمان را با تاخیر مواجه می کند. همچنین اشتباه تخمین زدن زمان جفت گیری نیز ممکن است که برای زمان زایمان مشکل به وجود آورد.
اینکه سگ ها چند بار می توانند باردار شوند، تابع فاکتورهای زیادی است. برای مثال برخی از نژادهای سگ هر 12 ماه یکبار باردار می شوند. تعداد توله های سگ در هر زایمان نیز تقریبا ثابت است و تغییر خاصی نمی کند. البته در برخی مواقع ممکن است که بعد از 2 الی 3 سال و در اثر زایمان های متعدد و عوامل دیگر تعداد توله ها افزایش یابد.
به یاد داشته باشید که این حیوانات نمی توانند دو بار در یک سال حامله شوند و این اتفاق رنج زیادی را به آن ها تحمیل می کند. پرورش دهندگان سودجو برای افزایش سود خود اقدام به این کار می کنند که بسیار غیراخلاقی است. همچنین برخی از دامپزشکان باردار کردن سگ ها را قبل از یک سالگی آن ها امری غیرانسانی می دانند.

تعداد توله های سگ در هر زایمان

تعداد توله های سگ در هر زایمان

عوامل مختلفی بر تعداد توله سگ های به دنیا آمده در هر زایمان تاثیر دارد. این تعداد در برخی از نژادهای سگ بیشتر است، اما در برخی دیگر از نژادها تعداد توله ها در هر زایمان کمتر است. نژادهای شیتزو، پامرانین و چی واوا معمولا یک الی 4 توله دارند.
مسائل دیگری مانند سلامتی، تغذیه، سن و شرایط نگهداری از سگ نیز بر این موضوع تاثیر می گذارند. هنگامی که وضع جسمانی سگ در سلامت کامل باشد و همچنین حیوان به خوبی تغذیه شود، توله های بیشتری خواهد داشت.
سگی را در نظر بگیرید که 8 سال عمر می کند. با فرض اینکه این سگ هر سال بار دار می شود، بنابراین او می تواند 7 بار حامله گردد. به طور معمول سگ های جوان تر ( 2 الی 5 سال) توله های کمتری متولد می کنند. با افزایش سن و بسته به عوامل دیگر بر تعداد توله های آن ها افزوده می شود.

بیشترین تعداد توله های سگ در هر زایمان

بیشترین تعداد توله های سگ در هر زایمان

مطالعه ای در سال 2011 درباره اینکه تعداد توله های سگ در هر زایمان چند تا است، انجام شد. محققان در طی آزمایشات خود 224 نژاد مختلف از سگ را مورد بررسی قرار دادند. طبق نتایج بدست آمده میانگین تعداد توله های به دنیا آمده در هر زایمان 4 الی 5 عدد است. اما در این زمینه نیز موارد استثنا نیز وجود دارد. برای مثال برخی از نژادهای بزرگ جثه مانند کین کورسو قادر هستند که در هر زایمان بیش از 7 الی 8 توله را به دنیا بیاورند.
بیشترین تعداد توله سگ های موجود در هر زایمان تاکنون مربوط به سگی است که توانست 24 توله را به دنیا بیاورد. این تولد در سال 2004 در کتاب گینس ثبت شده است. همچنین در 20 نوامبر 2019 سگ دیگری 21 توله را هنگام زایمان به دنیا آورد.
مجموعه سرزمین سگها یکی از معتبرترین مراکز تربیت و خرید و فروش سگ در ایران است. شما می توانید با خیال راحت سگ های خود را به این مرکز بسپارید یا نسبت به خرید سگ تربیت شده اقدام کنید. کارشناسان مجموعه در این امر، شما را راهنمایی خواهند کرد.

نوشتن دیدگاه