علائم درد و بیماری سگ

 احتمالا شما شیوه ها و رفتارهای سگ خود را به خوبی می دانید و می شناسید. زمانی را که آنها هیجانزده شدند ، گرسنه و یا ترسیده هستند را تشخیص می دهید. اما علائم درد سگ زیاد واضح نیستند به خصوص اینکه یک علامت جدید باشد و شما قبلا آنرا ندیده باشید.
اگر سگ شما یک یا چند نشانه زیر را نشان می دهد، بهتر است با دامپزشک خود تماس بگیرید. آیا این مسئله جزئی یا بزرگ است؛ همراه وفادار شما سزاوار نیست که مدت طولانی در رنج و درد باشد.

سگ مریض

1- لیس زدن بیش از حد از علائم درد در سگ

سگها به طور طبیعی موها و برخی از مناطق شخصی خود را با زبانشان تمیز میکنند. اما اگر به نظر میرسد که این کار را دائماً و به حالت وسواس گونه ای انجام میدهند میتواند نشانهای از این باشد که چیزی آنها را اذیت می کند. این علائم میتواند به حالت خارش یا آلرژیهای پوستی مربوط شود. بخصوص اگر این ویژگی ها نزدیک پای آنها باشد، آن منطقه را لیس میزنند یا گاز می گیرند. به هر حال این ها می توانند علائم درد داخلی  نیز باشند. "کتی فینلی" نویسنده و مربی سگ می گوید:
" حیوانات اغلب محلی را که درد میکند لیس میزنند، حتی اگر زخم بازی هم وجود نداشته باشد. شما باید به دقت آن منطقه را نگاه کنید و با ملایمت بازرسی کنید."

علائم سگ مریض

2- اصلا لیس نزدن هم علامت درد در سگ است.

گاهی اوقات برعکس مورد بالا اتفاق می افتد. سگ احساس خوبی ندارد و تمیز کردن و لیس زدن خودش را نسبت به آنچه که قبلا انجام میداد متوقف می کند. این به این دلیل است که چیزی آنها را آزار میدهد و این مسئله حتی ممکن است از علائم درد در سگ شما نباشد.

 


بیشتر بخوانید:5 توصیه بهداشتی برای سگتان


 

علائم درد در سگ ها

3- نفس نفس زدن، از نشانه های درد یا بیماری در سگ 

سگها به دلایل مختلف نفس نفس میزنند. مانند خنک کردن خودشان هنگامیکه گرمشان شده یا بعد از فعالیت بدنی یا حتی زمانی که تحت استرس و پریشانی هستند. اما اگر سگ شما شروع به نفس زدن های سنگین کرد که هیچ دلیلی برای آن به نظرتان نمی رسید، ممکن است نشانه ای از وجود درد در آن باشد. به همین ترتیب اگر احساس کردید عمق نفسهای سگتان کم است به گونهای که به نظر می رسد نمی تواند نفس بکشد، این علامت را نباید نادیده بگیرید.

علائم درد در سگ ها

4- غذا نخوردن سگ از علائم بیماری در سگ 

اگر سگ شما غذا نمیخورد شما باید هرچه زودتر با دامپزشک خود تماس بگیرید . غذا نخوردن سگ میتواند علامت درد در معده و شکم سگ، سرطان یا یک زخم داخلی باشد که باعث میشود آنها از خوردن غذا لذت نبرند.

 


بیشتر بخوانید: 5 غذایی که می تواند برای سگتان سمی باشد.


سگ بیمار

 

5- گوشه گیر یا پرخاشگر شدن سگ 

هنگامی که یک سگ شروع به دوری کردن از افرادی که آنها را دوست دارد میکند و یا در مسیری پیش میرود که خارج از شخصیت و طبیعت اوست، مطمئنا مسئله ای وجود دارد که درست نیست. آنها میتوانند از تماس شما با خودشان جلوگیری کنند، چون باعث درد و ناراحتی در سگ می شود و هیچ راه دیگری برای اطلاع دادن به شما ندارند.

درد در سگ

6- عدم توانایی برای راحت خوابیدن 

از خصلت های طبیعی سگ ها این است که قبل از خوابیدن در جای خودشان دور خود میچرخند و کمی جای خواب شان را میخراشانند. اما اگر سگ شما مرتب دور خودش میچرخد و به نظر می رسد که نمی تواند یک مکان برای آرام گرفتن خود پیدا کند، ممکن است صدمه دیده و درد داشته باشد و به سادگی نتواند راهی برای آرامش خود پیدا کند.

تشخیص درد سگ 7- یبوست در سگ

یبوست می تواند نشانه ای از مسائل مختلف باشد. یکی از احتمالات این است که سگ در هنگام چمباتمه زدن احساس ناراحتی می کند و یک احتمال دیگر این است که سگ هنگام دفع کردن درد می کشد. " فینلی" می گوید:
" درد در قسمت پشت و ران می تواند منجر به یبوست در سگها شود. زیرا این مسئله میتواند برای رسیدن به یک پوزیشن مطلوب ، بسیار ناراحت کننده باشد. اگر شما متوجه شدید که سگتان به طور ناگهانی دچار یبوست شده و یا هنگام دستشویی کردن گریه می کند، احتمال قوی وجود دارد که آنها از این کار درد میکشند".

تشخیص بیماری سگ

8- تغییرات رفتاری در سگ 

شما شخصیت، روال و عادتهای سگتان را می شناسید. بنابراین اگر چیزی برای شما عجیب و غریب است - حتی جزئیترین تغییر - همیشه بهتر است با دامپزشکآن مسئله را بررسی کنید. به غیر از گوشه گیری ناگهانی، پرخاشگر شدن و یا لنگیدن آشکار، برخی از تغییرات ظریفتر در رفتارسگ ها ممکن است عبارت باشند از:


اجتناب از بالا رفتن از پله، پریدن و صعود کردن
قوسی کردن کمر
پوزیشن های متفاوت برای خوابیدن ( به عنوان مثال اگر سگی که معمولا به حالت حلقه در رختخوابش میخوابد شروع به دراز کشیدن به پهلوهایش کرد، ممکن است دچار درد شده باشد)
آهسته تر راه میرود و یا بلند میشود
بی علاقه شدن به چیزهایی که دوست دارد (پیاده روی، غذا، استقبال از شما)
دستشویی کردن در خانه ( ممکن است بیش از حد برای بلند شدن درد میکشد)
صدای پارس متفاوت و عجیب و غریب

سگ مریض

 

سگ ها در تمام سنین میتوانند درد را به دلایل مختلف، از بیماری گرفته تا حادثه تجربه کنند. این اتفاق ممکن است برای سگ شما هم به وجود آید، اما اگر شما توجه دقیقی داشته باشید و به غرایز خود اعتماد کنید، سریع می توانید راه حلی برای کاهش ناراحتی همدم وفادار تان پیدا کنید و پس از همه ی اینها، آنها نیز برای شما همین کار را خواهند کرد و روز به روز وفاداریشان به شما را بیشتر به نمایش می گذارد.

برای آگاهی از نشانه های درد در سگ ها و شرایط نگهداری آن ها با فروشگاه سرزمین سگ ها همراه باشید.

اگر این مطلب برای شما مفید بود لطفا کامنت بگذارید.

دیدگاه‌ها  
40
14
# علی 1398-12-08 07:44
سلام.
خیلی خیلی ممنونم بخاطر مطلب جالبی که گذاشتید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
15
4
# davood 1399-09-16 09:19
خیلی ممنون ومتشکر بسیار مفید بود .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
7
7
# مانی 1400-02-20 02:04
:cry: من سگم ژرمن شپرده ولی همش دور خودش می‌چرخه البته وقتی آدم میبینه قبلاً اینجوری نبود الان اینجوری شده اگه میشه علتش رو بگید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه