در اینجا نگاهی به 5 غذای خطرناک برای سگ خود و چگونگی تاثیر بر بدن و آنچه که در شرایط اظطراری باید انجام دهید می اندازیم.

شکلات و سگ

1- شکلات

دکتر Tina Wismer می گوید: " بیشتر سگ ها هنگامی که غذایی را پیدا می کنند دکمه خاموش ندارند." با توجه به نوع شکلات و میزانی که سگ شما از آن خورده است ، مسمومیت ناشی از شکلات می تواند این نشانه ها را در برداشته باشد. تهوع، اسهال و تشنج. هرچه شکلات تیره تر باشد مسمومیت آن شدیدتر است. پودر کاکائو به مراتب خطرناک تر از شیر شکلات می باشد.


بیشتر بخوانید: چرا شکلات برای سگ ها سمی است؟


دندان سگ

2- زایلیتول Xylitol

زایلیتول یک شیرین کننده ی مصنوعی است که در آدامس های بدون قند، آبنبات ها و محصولات پخته شده پیدا می شود. زایلیتول ممکن است که برای انسان ها تایید شده باشد اما می تواند موجب آسیب های کبدی و یک خطر جدی برای افت قند خون یک سگ باشد. یک سگ به وزن 5 کیلوگرم کافی است که با خوردن یک قطعه آدامس بدون قند مسموم شود. کاهش قند خون ممکن است در عرض 10 الی 15 دقیقه بعد از مصرف، سگ را در گیجی فرو برده و باعث استفراغ و عدم تعادل شود.

سم سگ

3- انگور

انگور و کشمش هر دو می توانند موجب نارسایی کلیه در سگ ها ، استفراغ، افزایش ادرار و عطش ناشی از مسمومیت شوند. شما با دور از دسترس قرار دادن انگور و کشمش از سگتان به آن کمک کرده اید. دکتر Wismer همچنین توصیه می‌کند که با دامپزشک خود صحبت کنید تا لیستی از بایدها و نبایدهای غذایی برای سگتان را در اختیارتان قرار دهد. دکتر Wismer می‌گوید که حیوانات دارای رژیم غذایی متفاوتی با انسان ها هستند و غذاها را متفاوت با انسان تجزیه می کنند. سگها دارای بویایی شگفت انگیزی هستند و هنگامی که غذایی را پیدا می‌کنند ممکن است به خودشان صدمه بزنند.

مسمومیت سگ

4- پیاز / سیر

دکتر Wismer می‌گوید که اگر مقدار زیادی سیر یا پیاز توسط سگ خورده شود می‌تواند به گلبول‌های قرمز سگ آسیب زده و موجب کم خونی سگ گردد. اگرچه دوز مصرف ، میزان مسمومیت را مشخص می کند، ولی بی حالی و کاهش اشتها از علائم یک واکنش سمی است. شما هرچه زودتر مسمومیت بالقوه را تشخیص دهید بهتر است بنابراین اگر احساس کردید که سگتان عصبی است، سریعتر با دامپزشک تماس بگیرید.

سلامت سگ

5- الکل

آبجو ، شراب و کوکتل به کنار ، الکل می‌تواند در دسر نیز یافت شود و یا اگر مخمری که در خمیرهای انواع نان استفاده می‌شود را بخورند در معده آنها تبدیل به الکل میشود . نوشیدن مقدار کمی الکل یا مشتقات الکلی که در معده سگ تبدیل می‌شوند ،می تواند تهدید کننده ی زندگی آنها باشد. قبل از اینکه به علائم مسمومیت ازجمله تشنج برسید، سریعاً با دامپزشک تماس بگیرید دکتر Wismer توصیه می‌کند که به سگهایتان آموزش دهید تا از غذاهای خطرناکی که برای آنها مضر است، چه در محیط خانه و چه در خارج از خانه ، دور بمانند.

نوشتن دیدگاه