خصوصیات سگ مالینویز

این ویژگی های نژادی سگ سانان است که آن ها را از یکدیگر متمایز می کند. هر یک از نژاد ها خصوصیات ظاهری و توانایی ویژه‌ای دارند. هرچه نژاد سگ ها اصیل تر باشد و خلوص ژنتیکی بالاتری داشته باشند، طبیعتاً توانایی و رفتارهای مناسب و استاندارد تری خواهند داشت. سگ‌ مالینویز از نظر جثه در گروه سگ های بزرگ قرار می‌گیرد و برای کارهایی مانند نگهبانی بسیار مناسب است. این نژاد بسیار قدرتمند است و در هنگام نیاز تهاجمی عمل می‌کند؛ بنابراین اگر درست آموزش داده شود، می‌تواند به عنوان سگ پلیس و یک نگهبان با اقتدار به خوبی عمل کند.
در بسیاری از کشورها از سگ های مالینویز به خاطر اینکه وزن سبک و همچنین حس بویایی فوق ‌العاده‌ای دارند، در نیروی ویژه پلیس جهت کشف و ردیابی مواد مخدر یا مواد منفجره استفاده می کنند.
در کشور ایران نیز در بسیاری از مواقع از حس بویایی این نژاد، برای ردیابی گروگان ها، مواد مخدر و حتی نجات افرادی که زیر آوار مانده اند استفاده شده است. مالینویز به دلیل این که فیزیک بدنی قدرتمندی دارد می تواند برای تعقیب و دستگیری مجرمان به خوبی عمل کند. خصوصیات سگ مالینویز با توجه به مواردی که گفتیم به شرح زیر است.
این نژاد انرژی بسیار بالایی دارد و حرکاتی بسیار سریع انجام می دهد.
هوش و کنجکاوی سگ مالینویز باعث تحریک پذیری سریع آن می شود به خاطر همین خصوصیت به سرعت عصبانی می‌شود و تهاجمی عمل می‌کند؛ بنابراین صاحب این نژاد، باید صبر و تحمل بالایی داشته باشد تا بتواند این سگ بسیار قدرتمند را مهار کند و فعالیت های مورد نیاز آن را در برنامه خود قرار دهد تا سگ ‌مالینویز بتواند هیجان و انرژی زیاد خود را تخلیه کند.
استعداد یادگیری گونه مالینویز بسیار بالا بوده و اگر درست آموزش ببیند می‌توانند فعالیت‌های عالی داشته باشد. اگر به این نژاد علاقمند هستید و تمایل به پرورش آن دارید باید به رژیم غذایی مناسب و فعالیت های سنگین و طولانی مدت توجه ویژه‌ای داشته باشید.

خصوصیات سگ مالینویز

مشخصات ظاهری سگ مالینویز

سگ بلژین مالینویز خصوصیات ظاهری بارزی دارد که آن را از گونه های دیگر متمایز می کند. بدن آن پوشیده از موهای نرم و کوتاه به رنگ قهوه‌ای است؛ اما رنگ موها در قسمت پوزه و صورت سگ مالینویز، سیاه رنگ است. چنانچه طبق استانداردها تغذیه کند و رشد خوبی داشته باشد، قدرت آن به ۶۰ سانتی متر نیز می رسد. وزن سگ مالینویز ۲۴ کیلوگرم می شود. حالت گوش های بلژین مالینویز افراشته است.
این نژاد چشم هایی به رنگ قهوه‌ای دارد و دست‌ها و پاهای راست و کشیده ای دارد. ممکن است در ابتدا این نژاد را با ژرمن شپرد اشتباه بگیرید، اما تفاوت‌های ظاهری و فیزیکی بسیاری با هم دارند. قیمت مالینویز هم با قیمت سگ ژرمن متفاوت است اما هر دو نسبتا گران هستند. استخوان‌بندی مالینویز نسبت به جرمن شپرد ضعیف تر است، اما چابکی و جست و خیز بیشتری نسبت به ژرمن دارد. به طور کلی سگ مالینویز مناسب زندگی در آب و هوای سرد است؛ اما در هر شرایطی خود را با محیط تطبیق می دهد. وزن گونه نر این سگ معمولاً از ۲۵ تا ۳۰ کیلوگرم و نوع ماده ۲۰ تا ۲۵ کیلوگرم است.
رنگ بندی این حیوان بین رنگ‌های قهوه‌ای روشن، تیره، سرخ و حنایی رنگ می باشد. این نژاد بسیار سرزنده، وفادار، پرتلاش با اعتماد به نفس و جسور است. ملیت اصلی این نژاد سگ بلژیکی بوده و جز سگ سانان بزرگ محسوب می شود. سگ های مالینویز در هر بار زایمان ۶ تا ۱۰ توله به دنیا می آورند و با توجه به آموزش‌هایی که دیده‌اند و سن آن ها، قیمت های متفاوتی دارند. اگر تمایل دارید اطلاعات لازم درباره قیمت سگ ‌مالینویز، واگذاری سگ مالینویز، تربیت سگ مالینویز، تمرینات مالینویز و... را بدست آورید می توانید با شماره های مجموعه سرزمین سگ ها تماس حاصل فرمایید.

خصوصیات سگ مالینویز

سرزمین سگ ها : عرض کننده سگ مالینویز

مجموعه آموزش و نگهداری سرزمین سگ ها در شهرستان زرین شهر استان اصفهان، ضمن دارا بودن مجوزهای سازمان دامپزشکی کشور در زمینه پرورش و اصلاح نژاد سگ های نگهبان، سگ های شکاری، سگ خانگی، سگ کار و امدادرسان فعالیت می‌کند. این مجموعه انواع نژادهای سگ هاسکی، ژرمن شپرد، دالمیشن، ساموئید، گلدن روتریور، پیت بول، دوبرمن، گریت دین، سرابی، قهدریجانی و مالینویز را پرورش داده و برای فروش در اختیار حامیان حیوانات و علاقه‌مندان این نژاد ها قرار می دهد. امکان بازدید از سگ ها برای خریداران وجود دارد. خریداران محترم می توانند با شماره های این مجموعه تماس بگیرند و برای بازدید و خرید هماهنگی‌های لازم را انجام دهند. چنانچه امکان خرید حضوری فراهم نباشد، امکان خرید اینترنتی و ارسال حیوان در شهرهای دیگر نیز وجود دارد.

نوشتن دیدگاه

سوالات متداول خصوصیات سگ مالینویز

خصوصیات ظاهری سگ مالینویز چگونه است؟
سگ بلژین مالینویز خصوصیات ظاهری بارزی دارد که آن را از گونه های دیگر متمایز می کند. بدن آن پوشیده از موهای نرم و کوتاه به رنگ قهوه‌ای است؛ اما رنگ موها در قسمت پوزه و صورت سگ مالینویز، سیاه رنگ است. چنانچه طبق استانداردها تغذیه کند و رشد خوبی داشته باشد، قدرت آن به 60 سانتی متر نیز می رسد. وزن سگ مالینویز 24 کیلوگرم می شود. حالت گوش های بلژین مالینویز افراشته است.
خصوصیات رفتاری سگ مالینویز چگونه است؟
هوش و کنجکاوی سگ مالینویز باعث تحریک پذیری سریع آن می شود به خاطر همین خصوصیت به سرعت عصبانی می‌شود و تهاجمی عمل می‌کند؛ بنابراین صاحب این نژاد، باید صبر و تحمل بالایی داشته باشد تا بتواند این سگ بسیار قدرتمند را مهار کند و فعالیت های مورد نیاز آن را در برنامه خود قرار دهد تا سگ ‌مالینویز بتواند هیجان و انرژی زیاد خود را تخلیه کند.