انواع نژاد سگ موجود در ایران

سگ ها جزو حیواناتی هستند که از نظر نژادی دارای گونه های بسیار و تنوع نژادی بالایی هستند. میزان در هم آمیختن نژادهای مختلف به وفور در سگ ها دیده می شود. به همین جهت نژاد های مختلفی از سگ ها با نام ها و خصوصیات متفاوت وجود دارند. در این بحث قصد داریم شما را با انواع نژاد سگ موجود در ایران آشنا کنیم. طی چند سال اخیر نگهداری از سگ ها در منزل و آپارتمان در کشور ما زیاد شده است و بسیاری از افراد به فکر خرید و نگهداری از نژادهای اصیل هستند. انواع نژاد سگ محبوب در ایران شامل گونه‌های متفاوتی می شود.

انواع نژاد سگ با عکس

انواع نژاد سگ با عکس

• نژاد شیتزو: سگ شیتزو یک سگ آرام و مهربان است که برای زندگی در آپارتمان مناسب است. این نژاد دارای جثه کوچکی است و زیاد پرانرژی نیست. این سگ دارای موهای بلند است که ظاهری عروسکی و بامزه به او می‌بخشد.
• نژاد ژرمن شپرد: سگ ژرمن شپرد یکی از نژادهای معروف در ایران است که بسیار باهوش و پر انرژی است. این گونه از سگ ها به خاطر جثه بزرگ و جنب و جوش زیادی که دارند برای زندگی در آپارتمان مناسب نیستند. چرا که اگر انرژی آن ها تخلیه نشود، ممکن است رفتارهای پرخاشگرانه از خود نشان بدهند. با وجود این که ژرمن شپرد یک سگ باوفا و مهربان است اما می‌تواند به عنوان یک راهنما و پلیس جسور نیز فعالیت کند. این گونه به خوبی از پس نگهبانی برمی‌آید. قیمت سگ ژرمن هم نسبتا زیاداست.
• نژاد تریر: سگ تریر در بین خانواده‌های ایرانی بسیار محبوب و دارای جثه ای کوچک است. پوشش بدن این گونه دارای موهای سفید است که نیاز به مراقبت و شانه زدن مرتب دارد. این سگ بسیار پر سر و صدا است و اگر در آپارتمان زندگی می کنید باید به درستی تربیت شود تا برای دیگران مزاحمت ایجاد نکند. یک نکته دیگری که باید به آن دقت کنید این است که اگر در خانه از پرنده نگهداری می کنید باید مراقب خلق و خوی شکارچی تریر باشید.

نژاد سیبری سگ هاسکی

• نژاد سیبری سگ هاسکی: هاسکی یک نژاد بسیار زیبا و با ابهت است که ظاهری شبیه به گرگ دارد. چشمان آبی رنگ خاص این نژاد، یکی از مشخصه های ظاهری آن است. سگ های هاسکی بسیار پر انرژی و فعال هستند. این سگ‌ها برای نگهبانی چندان مناسب نیستند. چرا که بیشتر از اینکه واق واق کنند زوزه می‌کشند. لازم به ذکر است که سگ هاسکی باید یک صاحب قاطع داشته باشد که او را به درستی تربیت کند و فعالیت های مناسب برای تخلیه انرژی آن را انجام بدهد.
• نژاد پامرانین: سگ های کوچک جیبی پامرانین ظاهری بسیار زیبا و بانمک دارند و بسیاری از ایرانی‌ها به نگهداری از این گونه تمایل نشان می‌دهند. انرژی سگ های پامرانین بسیار زیاد است و ممکن است آموزش دستشویی رفتن برای آن ها خیلی سخت باشد. موهای این گونه نرم و پف کرده است.
• نژاد روتوایلر: یکی از سگ های محبوب و قدرتمند که برای نگهبانی مناسب است نژاد روتوایلر است؛ که دارای جثه بزرگی هستند.
• نژاد دوبرمن: یکی از نژاد هایی که در میان ایرانیان بسیار شناخته شده و محبوب است سگ دوبرمن است که برای نگهبانی و کارهایی که نیاز به فعالیت دارند بسیار مناسب است. این سگ ها با حیوانات دیگر خشن برخورد می‌کند و اگر درست تربیت نشود حتی ممکن است برای صاحب خود هم خطرناک باشند.

علاوه بر آن سگ گرین دین، سگ پیت بول، سگ مالینویز نیز انواع نژاد سگ هستند که در سرزمین سگ ها پرورش داده می شوند. شما می توانید برای اطلاع از قیمت مالینویز و سایر سگ‌های نگهبان با ما تماس بگیرید.

نژاد سگ های بومی ایران

نژاد سگ های بومی ایران

در این بخش چند نمونه از سگ های بومی ایران را به شما معرفی می کنیم. سگ تازی متعلق به آسیا بوده و از زمان‌های گذشته به عنوان یک سگ شکارچی در داستان‌ها و نگاره های ایرانی باستان شناخته می شود. دومین گونه بومی ایران سگ سرابی است که دارای ظاهری عظیم‌الجثه و ترسناک است. این نوع سگ‌ها مناسب نگهبانی و گله‌داری هستند.
برخی افراد، این گونه ها را با نام ماستیف ایرانی می‌شناسند. سگ قفقازی شاهسون هم گونه دیگری است که متعلق به شهر اردبیل است. سگ سنگسر نیز متعلق به شهرهای شمالی ایران مانند مازندران است و ظاهری بزرگ و ترسناک دارد. آخرین گونه ایرانی هم نژاد قهدریجانی است که متعلق به شهر اصفهان است.
بسیاری از مراکز نگهداری و پرورش سگ مانند سرزمین سگ ها در اصفهان، این سگ های قوی و شجاع را پرورش می دهند. این سگ ها بسیار خشن هستند و حتی از گرگ هم ترسی ندارند و برای نگهبانی و مراقبت از گله بسیار مناسب هستند. نژاد قهدریجانی بسیار وفادار و مطیع صاحب خود است. 

مجموعه سرزمین سگ ها انواع نژاد سگ موجود در ایران را کاملا قوی و شجاع پرورش می دهد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از قیمت انواع نژاد سگ به سایت سرزمین سگ ها مراجعه کنید یا با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

نوشتن دیدگاه

سوالات متداول انواع نژاد سگ موجود در ایران

انواع نژاد سگ موجود در ایران ویژگی های رفتاری مخصوص به خودشان را دارند؟
بله، هر سگ با توجه به نژادی که دارد رفتارهای مخصوص خود را دارد و همچنین هر سگی توانایی زندگی کردن در موقعیت مخصوص به خودش را دارد.
انواع نژاد سگ موجود در ایران چه نژادهایی هستند؟
نژاد شیتزو، نژاد ژرمن شپرد، نژاد تریر، نژاد سیبری سگ هاسکی، نژاد پامرانین، نژاد روتوایلر، نژاد دوبرمن و... انواع نژاد سگ موجود در ایران هستند که اطلاعات هر یک را می توانید در سایت سرزمین سگ ها مطالعه کنید.