غذای سگ هاسکی

یکی از گزینه هایی که افرا علاقه مند به نگهداری از سگ به خرید آن فکر می کنند هاسکی است. شاید بتوان جذابیت ظاهری و چشمان آبی هاسکی را دلیل این مسئله دانست. اما باید بگوییم که نگهداری از این نژاد کار چندان ساده ای نیست و فوت و فن های خاصی دارد. به عنوان مثال سگ هاسکی در انتخاب غذا حساس است و اگر از طعم غذایی خوشش نیاید به هیچ عنوان دیگر آن را نخواهد خورد.
از این رو صاحبان هاسکی باید آشپزهای خوبی نیز باشند تا بتوانند غذای مورد علاقه سگ خود را آماده نمایند. چرا که حفظ زیبایی و نشاط همه جانداران از جمله سگ ها در گرو برخورداری از تغذیه مناسب و مطلوب است. اگر شما هم جزء افرادی هستید که دوست دارید از یک سگ هاسکی نگهداری کنید و می خواهید بدانید که هاسکی برای رشد و نمو خود نیاز به چه موادی دارد، این نوشتار را دنبال کنید. در مقالات سایت سرزمین سگ ها هر اطلاعاتی در رابطه با انواع سگ ها همچون سگ قدرجونی، دوبرمن، هاسکی، گریت دین و ... را می توانید به دست آورید. 

غذای سگ هاسکی چیست؟

غذای سگ هاسکی چیست؟

سگ های هاسکی برای زندگی در شرایط سخت و سرمای زیاد ساخته شده اند و به همین دلیل وجود پروتئین و چربی در غذای آنها کاملاً ضروری است و باید به آن بی نهایت دقت شود. البته این سگ ها عادت به خوردن غذا در حجم زیاد ندارند و کم غذا محسوب می شوند. جالب است بدانید هاسکی ها تا گشنه نشوند غذا نمی خورند و در روزهایی که فعالیت کمی داشته باشند نیز میزان غذای کمتری احتیاج خواهند داشت و برعکس چنانچه تحرک زیادتری نسبت به مواقع عادی داشته باشند حتماً غذای بیشتری خواهند خورد.
غذای هاسکی ها شامل چربی، پروتئین و مقداری طعم دهنده است تا حیوان را نسبت به خوردن غذا مشتاق نماید. توله های هاسکی نسبت به سگ های مسن غذای بیشتری نیاز دارند اما از نظر میزان کالری، پروتئین و چربی باید غذای هر دو گروه غنی باشد.

بهترین غذا برای رشد سگ هاسکی چیست؟

بهترین غذا برای رشد سگ هاسکی چیست؟

افرادی که صاحب یک هاسکی هستند می دانند که بهترین غذا برای رشد آنها چیزی است که از نظر مواد مغذی مانند پروتئین، کربوهیدرات و چربی کاملاً غنی باشد و حیوان به طعم آن علاقه داشته باشد. هاسکی ها علاقه زیادی به خوردن گوشت بوقلمون و مرغ دارند و ماهی قزل آلا و سالمون نیز برای این گونه از سگ ها مطلوب و ایده آل به نظر می رسد. گوشت گاو نیز یکی از مواد پروتئینی است که می توان در تغذیه سگ های هاسکی از آن استفاده کرد. انبه و قارچ، بروکلی و ذرت، موز، بلوبری، سیب و پرتقال نیز از میوه ها و سبزیجات مورد علاقه هاسکی ها هستند.
نکته قابل توجه این است که گوشت و پروتئین بخش اعظم غذای هاسکی را تشکیل می دهد. این ماده برای تقویت و رشد عضله ای سگ هاسکی کاملاً ضروری است. چربی ها نیز در تامین انرژی مورد نیاز هاسکی مصرف می شوند. البته در استفاده از این ماده باید کمی محتاط بود. چرا که مصرف زیاد چربی باعث ایجاد اضافه وزن برای سگ می شود. با افزودن کربوهیدرات ها به رژیم غذای حیوان، همه چیز عالی خواهد بود.

قیمت غذای سگ هاسکی چقدر تمام می شود؟

قیمت غذای سگ هاسکی چقدر تمام می شود؟

تخمین قیمت غذای سگ هاسکی بستگی به حیوان مورد نظر دارد. چرا که برخی از سگ ها نیاز به غذای بیشتری دارند و در نتیجه هزینه لازم برای تامین غذای آنها نیز بالاتر خواهد بود. همچنین برخی از افرادی که صاحب یک هاسکی هستند، از غذاهای خانگی و آماده به طور ترکیبی برای سگ خود استفاده می کنند. از این رو نمی توان قیمت مشخصی را برای تهیه غذای روزانه سگ هاسکی عنوان نمود.

میزان غذای سگ هاسکی چقدر است؟

همان طور که گفتیم مقدار غذایی که سگ هاسکی مصرف می کند وابسته به متغیرهای مختلفی است . به عنوان مثال وزن سگ، سن او، مقدار تحرک روزانه سگ و عوامل دیگری از این دست در حجم غذای مصرفی هاسکی تاثیر گذار است. پس به طور دقیق نمی توانیم بگوییم که چه مقدار غذا برای یک سگ هاسکی در طول شبانه روز مورد نیاز است. اما به طور تقریبی می دانیم که غذای هر هاسکی تقریبا به اندازه 2 یا 3 درصد وزن اوست. البته مقدار فعالیت روزانه در این مقدار نقش بسیار تعیین کننده ای دارد مثلا در یک روز کم تحرک، میزان غذای هاسکی کمتر از این مقدار خواهد بود. توله های هاسکی نیازمند تقریبا 4 وعده غذایی هستند و باید حجم غذای روزانه آنها را در چند قسمت تقسیم نموده و در بازه های زمانی مشخص به آنها داده شود. تعداد وعده غذایی سگ های بزرگ تر در حد یک یا دو وعده است.

طرز تهیه غذای سگ هاسکی

طرز تهیه غذای سگ هاسکی

با توجه به اینکه تهیه غذای آماده برای سگ بسیار گران تمام می شود، بسیاری از صاحبان هاسکی ترجیح می دهند که بعضی از وعده های غذایی مورد نیاز سگ خود را در منزل تهیه کنند. این کار اگر چه سخت و زمان بر می باشد اما نتایج خوبی با خود به همراه خواهد داشت.
گفتیم که سگ هاسکی به طعم غذای خود بسیار اهمیت می دهد و اگر مزه یک غذا را دوست نداشته باشد، اصلاً آن را نمی خورد. پس باید ابتدا دقت کنیم تا متوجه شویم سگ ما به چه غذاهایی علاقه بیشتری نشان می دهد. حال زمان آن رسیده است تا با خرید مواد اولیه با کیفیت و تازه، ریسک تهیه غذاهای ناسالم را از بین ببریم. دستورهای مختلفی برای درست کردن غذای سگ در دسترس است که صاحبان هاسکی باید با توجه به ذائقه سگ خود، مناسب ترین آنها را انتخاب کنند. به عنوان مثال می توان تنها با دو قطعه ماهی سالمون که پوست آن گرفته نشده است به همراه اندکی روغن زیتون، کدو حلوایی، هویج، کلم بروکلی و سیب زمینی غذایی محبوب برای هاسکی خود تهیه کنید. به این شکل که ابتدا هویج ها را پوست می کنیم و به همراه کلم بروکلی و کدو خرد می کنیم و در فر یا حتی پلوپز می پزیم. سیب زمینی ها را نیز با افزودن روغن زیتون درون هواپز یا فر قرار می دهیم تا خوب پخته شود. حال نوبت ماهی ها است. باید قطعات سالمون را از طرفی که دارای پوست است درون ماهی تابه قرار داده و سرخ کنیم. بعد از پخته شدن تمام مواد ذکر شده، آنها را به تکه های کوچکی که برای سگ قابل استفاده باشد، تبدیل می کنیم و اجازه می دهیم حدود 15 دقیقه سرد شوند. این طرز تهیه تنها یکی از چندین دستوری است که می توانید برای تهیه غذای هاسکی از آن استفاده نمایید.
اگر شما هم قصد خرید سگ هاسکی را دارید و یا از وجود این سگ در خانه بهره می‌برید، به وبسایت مرکز معتبر سرزمین سگ ها مراجعه کنید و علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر درباره این نژاد، سگ مورد علاقه خود را بخرید.

 

نوشتن دیدگاه