طول عمر سگ مالینویز

سگ بلژین مالینویز یکی از نژادهای سگ است که معمولا در نگاه اول آن را با گونه ی ژرمن شپرد اشتباه می گیرند. بلژین مالینویز معمولا سگی کوتاه قد است که رنگ موی آن حنایی رنگ، و پوزه اش سیاه رنگ است. این سگ ها اغلب به سگ پلیس و یا سگ نگهبان مورد استفاده قرار می گیرند؛ چرا که بسیار پر انرژی بوده و به راحتی آموزش داده می شوند. هم چنین خصوصیات سگ مالینویز بسیار باهوش بوده و قادر به انجام فعالیت های زیادی هستند.
از آنجایی که سگ مالینویز انرژی بالایی دارد، باید این انرژی را به گونه ای مصرف کند. بنابراین اگر در خانه از این سگ نگهداری می کنیم، باید با فعالیت های مناسب انرژی او را به کار بگیریم، در غیر این صورت وقت خود را با جویدن اشیاء خانه و یا پارس کردن بیش از اندازه می گذراند. شما می توانید اطلاعات کافی در رابطه با بهترین سگ قدرجونی، دوبرمن، مالینویز، سگ گریت دین و ... را از مجموعه سرزمین سگ ها دریافت کنید.  

طول عمر سگ مالینویز به چه عواملی بستگی دارد

طول عمر سگ مالینویز به چه عواملی بستگی دارد؟

به طور کلی مواردی از جمله نژاد سگ، اندازه ی جثه، و وضعیت سلامت جسمی آن، تعیین کننده ی طول عمر نسبی سگ ها هستند. اما طول عمر این حیوانات دوست داشتنی تا حدی به عوامل بیرونی نیز بستگی دارد. یکی از این عوامل تغذیه ی مناسب است. همانطور که می دانید، تغذیه ی مناسب برای نژادهای مختلف سگ ها متفاوت است. همچنین رژیم غذایی سگ ها بسته به سن و وزن آنها با یکدیگر تفاوت دارد. اگر سگ شما غذایی سالم و متناسب با نژاد، سن و وزن خود را دریافت کند، دچار بیماری نخواهد شد و طول عمر او افزایش خواهد یافت.
همانطور که اشاره کردیم یکی از مواردی که در میزان طول عمر سگ ها مؤثر است، سلامت آنهاست. شما به عنوان سرپرست سگ خود باید با واکسیناسیون به موقع و مراقبت های ویژه ی بهداشتی، درمانی، غذایی و ... از بیمار شدن سگ خود جلوگیری کرده و مانع از کاهش طول عمر او شوید. همچنین می توانید با تهیه ی ویتامین هایی که برای او مناسب است به حفظ سلامت و استحکام بدن سگ خود کمک کنید. استفاده از این ویتامین ها و سایر ترکیباتی که سگ شما را سالم و قوی نگه می دارد، به افزایش طول عمر او نیز کمک می کند.
مورد دیگری که در طول عمر این حیوانات اهمیت به سزایی دارد، نگهداری آنها در آب و هوای مناسب است. دمای محیطی که سگ ها در آن نگهدای شده و فعالیت می کنند باید متناسب با نژاد و سن آنها باشد. خیلی از سگ ها، به خصوص سگ مالینویز به دلیل انرژی زیادی که دارند، دوست دارند دائما در حال فعالیت بوده و همچنین برای بازی و گردش به بیرون بروند. اگر سگ شما مدت زیادی زیر آفتاب و یا در هوای خیلی سرد فعالیت کند، بیمار می شود. همچنین فعالیت در هوای آلوده نیز تأثیر منفی زیادی بر سلامت این حیوانات دارد، چرا که سگ‌ها به دلیل داشتن بینی و شش های قوی، در مقابل هوای آلوده بسیار آسیب پذیر هستند.
با وجود تمام این مراقبت ها اگر سگ شما به هر دلیلی دچار بیماری شد، به پزشک مربوطه مراجعه کرده و سریعا به مداوای او اقدام کنید. حیوانات نیز همچون انسان ها هنگام بیماری نیاز به مراقبت دارند. با این مراقبت ها می توانید در افزایش طول عمر سگ خود تا حدی مؤثر باشید و یا حداقل از کاهش طول عمر او جلوگیری کنید.

استاندارد طول عمر سگ مالینویز چقدر است

استاندارد طول عمر سگ مالینویز چقدر است؟

یکی از سؤال هایی که همیشه ذهن علاقه مندان به سگ ها را درگیر کرده است، میزان طول عمر نژادهای مختلف سگ ها است. همه ی ما می دانیم که سگ ها نمی توانند برای همیشه در کنار ما باشند. بنابراین بهتر است اطلاعات لازم را در زمینه ی طول عمر هر گونه ی سگ و عوامل مؤثر بر آن به دست آوریم. استاندارد طول عمر سگ بلژین مالینویز به طور میانگین ۱۲ الی ۱۴ سال است. برخی از سگ های مالینویز حدود ۴ سال بیشتر از حد استاندارد عمر می کنند. این میزان عمر در اکثر سگ های دارای جثه ی متوسط بیشتر است. در ادامه، طول عمر برخی از نژادهای دیگر را ذکر می کنیم تا با سگ مالینویز مقایسه کنید.
طول عمر برخی از سگ های دارای جثه ی متوسط: سگ استرلین شپرد (۱۲ الی ۱۵ سال)، چاینیز شارپی (۱۲ الی ۱۴ سال)، فرنچ بولداگ (۱۱ الی ۱۳ سال)، بولداگ (۱۰ الی ۱۲ سال)، باکسر(۱۰ الی ۱۲ سال)، پولی (۱۰ الی ۱۵ سال)، و نژاد کرلی کتد رتریور (۱ ۱الی ۱۳ سال).
بی تردید این اطلاعات به شما در نگهداری و مراقبت از سگ خود کمک می ‌کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره این نژاد و سایر نژادها، به وبسایت سرزمین سگ ها مراجعه کنید.

 

 

نوشتن دیدگاه