تربیت سگ مالینویز به روش اصولی

مالینویز یکی از انواع نژادهای سگ است. از خصوصیات سگ مالینویز با هوش و استعداد بسیار بالایی هستند. این سگ ها آموزش پذیری راحت تری و به راحتی می تواند با انجام کارهای اصولی و درست آنها را آموزش داده و کارهای مختلفی به آنها بیاموزید. این سگ ها پر انرژی و پر جنب و جوش هستند و از آنجا که ذکاوت زیادی دارند، یادگیری کارهای مختلف برایشان کار چندان سختی نیست. اما اهمیت دارد که بر پایه اصول و روش های درست پیش بروید تا بتوانید در سریع ترین زمان از آموزش این سگ ها نتیجه بگیرید.
سگ مالینویز سگی جسور است و جزو سگ های کاری نیز شناخته می شود. از این سگ در شغل های مختلفی استفاده می شود. معمولا پلیس ها، نیروهای ارتش و عملیات های نظامی و .. از این نژاد سگ استفاده می کنند. اگر به دنبال سگ نگهبانی هستید که امکان به کارگیری آن در گارد شخصی را داشته باشید هم می توانید روی سگ مالینویز حساب باز کنید. از این سگ به اهداف مختلفی مثل پیدا کردن اجساد، ردیابی و خنثی کردن بمب و حتی ردیابی مواد مخدر هم استفاده می شود.

اصول آموزش سگ مالینویز

آموزش سگ مالینویز سخت و دشوار نیست و شما خیلی راحت می توانید به آن اموزش های مختلفی بدهید. این سگ جزو سگ هایی است که آموزش پذیری راحتی دارند و تنها با توجه به چند نکته و اصول خاص می توانید آموزش های مختلفی به آنها بدهید. هر چند داشتن این سگ و آموزش آن برای کسانی که تجربه داشتن سگ داشتند توصیه نمی شود اما با این حال با کمی تجربه و دانش به راحتی می توانید از سگ مالینویز سگی مطیع بسازید.
در اموزش و یادگیر سگ مالینویز به نکاتی که در زیر ذکر کرده و توضیح می دهیم توجه کنید تا سگ تان را در سریع ترین زمان به روش اصولی آموزش دهید.

زمان طلایی تربیت سگ مالینویز

زمان طلایی تربیت سگ مالینویز

از هشت هفتگی زمان طلایی آموزش این سگ شروع می شود. البته این سن برای آموزش های ابتدایی مانند آموختن جای دستشویی، نکات فرمانبرداری و ... مناسب است. برای یادگیری های پیشرفته تر مانند نگهبانی بهتر است که از سن 4 ماهگی به بعد این کار را شروع کنید.

استفاده از تایید به جای تنبیه

با تایید و تشویق می توانید روی سگ های مالینویز تاثیر مثبتی بگذارید. شما به راحتی با داشتن خوراکی هایی که سگ تان آنها را دوست دارد می توانید در صورت انجام تمرینات به او پاداش دهید تا تشویق شود که تا یک کار را زودتر یاد بگیرید. ماساژ سگ یکی از راه های تایید سگ و تشویق آن است که باعث بهبود روابط بین سگ و انسان می شود. 

استفاده از کلیکر سگ

وقتی که سگ شما کاری را درست انجام داد، کلیکر را به صدا درآورده و او را تشویق کنید. بعد از مدتی سگ با شنیدن صدای کلیکر شرطی می شود و زودتر فرمان ها را می آموزد.
با روش هایی که در بالا ذکر کردیم، به راحتی می توانید نسبت به تربیت سگ مالینویز به صورت اصولی اقدام کنید. نکات و مفاهمی بیشتری نیز وجود دارد که می توانید از کسانی که تجربه نگهداری و آموزش سگ مالینویز را داشته اند آنها را جویا شوید. به مشخصات ظاهری سگ مالینویز نگاه نکنید. این سگ ها می توانند یار وفادار و دوست همیشگی شما شوند، فقط کافیست تا بتوانید به شیوه درستی با آنها ارتباط برقرار کنید.
شما می توانید آموزش سگ خود را به مربیان مجموعه سرزمین سگ ها بسپارید یا سگ های آموزش داده شده این مجموعه را خریداری نمایید. در سایت سرزمین سگ ها انواع سگ های موجود در مجموعه را می توانید مشاهده نمایید.

نوشتن دیدگاه