آرامش در سگ، ماساژ سگ

Linda Tellington Jones متخصص حیوانات که موفق به اخذ دکترای افتخاری به خاطر کار و رفتارش با حیوانات شده، روشی را برای آرامش بخشیدن به سگها به نام Tellington Touch یا Ttouch ابداع کرده است. این روش در اصل یک روش آموزشی برای اسب ها بود. اما در سالهای ۱۹۸۰ برای حیوانات دیگر از جمله سگ نیز اقتباس شد. این روش در حال حاضر در بیش از ۲۳ کشور در خانه ها، مکان های آموزشی، باغ وحش ها و مراکز توانبخشی حیات وحش مورد استفاده قرار میگیرد و برای کسانی که می دانند چگونه از آن استفاده کنند نتایج باورنکردنی داشته است.
هدف این روش تقویت روابط بین انسان و حیوان می باشد در حالیکه به بهبود رفتارهای سگ و افزایش اشتیاق یادگیری در سگ ها منجر می شود. اساس این روش متکی بر لمس کردن است. این ماساژ بر اساس ابزارهای مهمی طراحی شده که منجر به دستیابی به هدفی که نتیجه آن ارتباطی بر پایه عشق و اعتماد بین شما و سگتان است می شود و همین طور داشتن یک سگ کاملا دلگرم و مطمئن که مشتاق یادگیری و عشق به صاحبش است و این همان چیزی است که شما را خوشحال میکند.
فشارو ماساژ ملایم هنگامی که به درستی اعمال شود میتواند به شما کمک کند که یک سگ آرام تر و شادتر پیدا کنید. اگر می خواهید این روش را با حیوان خانگی خود امتحان کنید می توانید برخی از ماساژهای زیر را شروع کنید:

نوازش سگ

تماس پنجه ای ابرگونه

نام این تمرین را در ذهنتان حفظ کنید تا بتوانید آن را تمرین کنید. هدف این تمرین کاهش استرس و بهبود هوشیاری و اعتماد در سگتان است. دست خود را به حالت ابرگونه روی بدن سگ خود بگذارید، با انگشتان کمی منحنی - شبیه به پنجه پلنگ- با وارد کردن فشار روی نوک پنجه هایتان، با حرکت دورانی در جهت عقربه های ساعت در امتداد بدن سگ ادامه دهید.

ماساژ سگ

لمس گوش

لمس کردن گوش سگتان برای آرام کردن آن بسیار عالی است. در حقیقت این کار در انسانها نیز موثر است. از یک دست برای حمایت سر سگ استفاده کنید و انگشت شست دیگر را روی گوش و چهار انگشت دیگر را زیر گوش قرار دهید. سپس با فشار ملایم انگشت شست خود را از پایه گوش به نوک بکشید. شما باید کل پهنای گوش سگ را با انجام یک یا دوبار پوشش دهید. شما میتوانید از حرکت دورانی در جهت عقربه های ساعت ، توسط شست خود نیز استفاده کنید.


بیشتر بخوانید: هیچگاه این کارها را با سگتان انجام ندهید.


ماساژ سگ ها

پیچیدن یک پارچه به دور سگ

این روش یکی دیگر از ابزارهای تمرین Ttouch است. در واقع برای آرام کردن سگ های مضطرب بسیار کارآمد است. از یک روسری که بوی شما را بدهد یا هر بویی که باعث آرامش و اطمینان در سگتان میشود، استفاده کنید. اگر سگ شما با انجام این کار موافق نیست او را مجبور نکنید، زیرا می تواند استرس آن را افزایش دهد.
اطمینان حاصل کنید که شما می توانید دست خود را به راحتی زیر روسری بسته شده فرو کنید، اگر نمیتوانید خیلی تنگ است .
برای جلوگیری از عادت، بسته شدن را فقط ۱۰ تا ۱۵ دقیقه ادامه دهید.
هیچگاه سگتان را در این حالت تنها نگذارید. زیرا احتمال گیر کردن روسری به اجسام یا خفگی در سگ وجود دارد.


پیشنهاد می کنیم 5اشتباه رایج مالکان سگ هارا بخوانید.


ناز کردن سگ

به یاد داشته باشید که بعضی از سگ ها ممکن است احساس خوبی از تماس با برخی از مناطق بدنشان نداشته باشند. این حالت را می توانند با گاز گرفتن یا ناله کردن هنگام لمس آن نقطه از بدن خود نشان دهند، یا اینکه ممکن است بدین معنی باشد که در آن منطقه احساس درد می کنند پس شما باید به دنبال علائمی از التهاب زخم بگردید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره طریقه نگهداری از سگ ها و ماساژ دادن آن ها با سرزمین سگ ها همراه باشید.

اگر این مقاله برای شما مفید بوده ، لطفا نظر دهید.

نوشتن دیدگاه

سوالات متداول ماساژ سگ

ماساژ و نوازش سگ چه مزایایی دارد؟
باعث کاهش درد و کشیدگی عضلات و گرفتگی بدن، افزایش حرکات و جریان خون در عضلات و مفاصل، کاهش و تخلیه گازهای روده‌­ای و کمک به هضم غذا، تقویت روابط بین انسان و حیوان، بهبود رفتارهای سگ، افزایش اشتیاق یادگیری در سگ ها، ایجاد آرامش پس از فعالیت زیاد در سگ های مسن و یا حیوانات آسیب دیده و کم تحرک و... می شود.
چگونه سگ را ماساژ دهید؟
چگونگی ماساژ سگ و یادگیری و آگاهی در این امر، از نکات مهم و ضروری است و صاحب سگ باید نحوه ماساژ دادن سگ خود را به طور صحیح بداند. کارشناسان سرزمین سگ ها آموزش های لازم را به شما می دهند.