قیم های یک سگ از باورنکردنی ترین آدمهای جهان هستند. اما حتی گاهی مراقب ترین ماموران سگ و پدر و مادر سگ ، کارهایی انجام میدهند که در جهت منافع آن نیست. آیا شما این کارها را انجام می دهید ؟ در قسمت دیدگاه کارهای دیگری که شما تجربه کرده اید و به ذهنتان می رسد با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

dog in car 303767270 0

1- ترک کردن یک سگ تنها در ماشین .

حتی هنگامی که هوا نسبتاً خنک است ، یک ماشین به سرعت می تواند آب و هوای گلخانه ای به خود بگیرد و باعث گرمازدگی و مریضی سگ شما بشود. اگر سگ را به مدت طولانی در ماشین تنها بگذارید ،حتی می تواند جان خود را از دست بدهد. آب و هوا و فصل مهم نیست ، یک سگ تنها در ماشین می‌تواند هدفی برای یک سارق باشد. سگها نباید هرگز بدون مراقب در ماشین تنها گذاشته شود .

dog tethered 305978492 0

2- زندانی کردن یک سگ در قلاده و زنجیر.

تمام سگ ها باید به خارج از منزل دسترسی داشته باشند ، اگر دسترسی به حیاط ندارید ،گاهی اوقات خوب است که در یک بازه زمانی با استفاده از یک زنجیر و قلاده ، به گونه ای که سگ تحت کنترل شما باشد سگ را به خارج از منزل ببرید. ولی سگ ها هرگز نباید مجبور باشند که در زنجیر زندگی کنند. سگها به تعامل با انسان نیاز دارند و بخشی از خانواده شما و تا حدی آزادی داشته باشند. بودن سگ در زنجیر ، هنگامی که بقیه اعضای خانواده با هم هستند ، به سادگی بی‌رحمانه است.

bulldog teeth flickr Kaytee

3- غفلت کردن از دندانهای سگ

دکتر Ted Chon، رئیس انجمن پزشکی دامپزشکی آمریکا (AVMA) اعلام کرده است که مسواک زدن هفتگی دندانهای سگ توصیه میشود. اما تنها ۲ درصد از صاحبان سگ این کار را انجام میدهند. علاوه بر این ، ۶۵ درصد از سگها در مرحله اول بیماری پریودنتال اغلب درمان میشوند. همیشه سالی یک بار دندان های سگ خود را نزد دامپزشک معاینه کنید و سعی کنید به یک رژیم مراقبت دندان پزشکی برای سگتان عادت کنید. مسواک کودک، برای تازه کارها و سگ هایی که دهان کوچک دارند مناسب تر است. حتی می توانید برای شروع از مسواک انگشتی استفاده کنید. هرگز از خمیردندان استفاده نکنید چون آنها نمی‌توانند تف کنند و در بسیاری از خمیردندان های انسانی موادی وجود دارد که می توانند سگ را مریض کنند.

scolding boxer 91181834 0

4- زدن یک سگ

گذاشتن دست روی بدن سگ به حالتی که نشان دهنده مجازات باشد اشتباه است. این به رابطه شما و سگتان آسیب می زند و مانع آموزش مناسب می گردد . ویکتوریا استیلول مربی مشهور تقویت رفتارهای مثبت سگ و ستاره ی نمایش "رفتارهای سگ ما" در سیاره حیوانات ، در کتاب خود به نام "من یا سگ" می نویسد : وقتی شما یک سگ را می زنید ، شما به آن آموزش می دهید که از شما بترسد ، اعتماد آن به خودتان را از بین برده و اعتماد به نفسش را ضعیف کرده اید. سگ های ناامن آنهایی هستند که احتمالاً بیشتر مورد حملات تهاجمی قرار گرفته اند.

dog under covers sad 235997

5- ندانید که سگتان هم احساسات دارد .

سگ ها احساس می کنند که احساساتی دارند و احساسات را نیز درک می کنند. مقالات علمی اخیر نشان داده است که سگ ها مانند انسان ها، احساس عشق می کنند و می توانند احساسات انسانی را بر مبنای حالات چهره تشخیص دهند. سگ ها توانایی عشق ، افسردگی و هیجان را دارند. اگر آنها را سرزنش کنید یا عمداً ناراحت شان کنید به سگتان و رابطه تان با آن صدمه زده اید.

dog at vet 121844566 0

6- نادیده گرفتن معاینات پزشکی.

معاینات پزشکی ممکن است برای برخی مسئله ی بی ارزشی باشد و برخی افراد معتقدند که خودشان می‌توانند مشکلات سلامتی سگشان را تشخیص دهند و به مراقبت های دامپزشکی نیاز ندارند. شاید برای یک سری از علائم شایع و مشخص خودتان بتوانید تصمیم‌گیری کنید ولی در برخی مواقع این علائم غیر معمول می شود و نشانه ای از ضعف و بیماری سگ به وجود می آید که مراقبت های دامپزشکی را طلب می‌کند. هرگز مراقبت‌های پزشکی را به دست خود نسپارید.

dog in crate flickr jimlarr

7- استفاده از جعبه به خاطر دلایل اشتباه خودتان.

اگر یک سگ ناسازگار باشد ، قرار دادن در یک صندوق یا قفس پاسخی اشتباه است . هنگامی که از یک قفس به عنوان مجازات برای سگتان استفاده می کنید ، شما به جای یک پناهگاه امن ، یک جایگاه بد به سگتان داده اید. شما قطعا می خواهید که سگتان رفتار مثبتی داشته باشد ، بنابراین هرگز از جعبه برای مجازات و سرزنش سگتان استفاده نکنید .

نوشتن دیدگاه