سگ گارد مالینویز چه ویژگی هایی دارد؟

سگ های مالینویز یکی از چهار نژاد سگ های نگهبان بلژیکی هستند. به دلیل شباهت مشخصات ظاهری سگ مالینویز به ژرمن شپرد، اکثرا آن ها را با این نژاد اشتباه می گیرند. بخاطر خصوصیات اخلاقی این نژاد و ویژگی های ظاهری شان، از آنها به عنوان سگ نگهبان استفاده می شود.
مالینویز ها را نمی توان به عنوان حیوان خانگی در خانه نگه داشت. آن ها به دلیل انرژی زیاد و نیاز به فعالیت نیاز به محیطی بزرگ و فضای باز همچون حیاط دارند. علاوه بر آن سگ مالینویز با وجود مطیع بودن و وفادار بودن نسبت به صاحب خود، با افراد غریبه میانه خوبی نخواهند داشت. و در صورت رو به رو شدن با آنها، رفتار های پرخاشگرانه بروز می دهند.
این حیوان در صورت آلوده شدن، خود به تمیز کردن خویش می پردازد. غیر از آن نیاز است که گاهی و به خصوص در زمان ریزش موی فصلی موهایشان شانه شود. علاوه بر آن ناخن هایشان نیز بهتر است مرتب کوتاه شود.

ویژگی های سگ گارد مالینویز

ویژگی های سگ گارد مالینویز

بلژین مالینویز روزانه به بیش از دو ساعت فعالیت های ذهنی و جسمی نیاز دارند. عدم تحرک سگ ها باعث کسلی و بی حالی آن ها می شود. به حدی که ممکن است برای خوردن غذا و نوشیدن آب نیز تنبلی کنند. برای جلوگیری از این اتفاق نیاز است تا سگ مالینویز و دیگر سگ های گارد، به اندازه کافی فعالیت داشته باشند. علاوه بر آن تنها گذاشتن سگ مالینویز ایده خوبی نیست، زیرا این نژاد به هیچ وجه تحمل تنها ماندن را ندارد.
با این همه سگ مالینویز مطیع و وفادار است و تربیت آن به راحتی امکان پذیر است. مربی سگ های مالینویز باید در زمینه آموزش سگ تخصص داشته باشند و خلق و خوی سگ ها را به خوبی بشناسند. آموزش سگ با دادن خوراکی به آن ها از موثر ترین روش ها است.
سگ های مالینویز معمولا سر و صدای زیادی ندارند و تنها در هنگام ارتباط برقرار کردن با صاحب خود و احساس کردن خطر، شروع به پارس کردن می کند. لذا نگهداری آن در حیاط خانه موجب اذیت همسایه ها نمی شود. به عنوان یک نژاد کوتاه مو، سگ مالینویز حیوان نسبتا پاکیزه ای است.

سگ گارد مالینویز در چه کشورهایی استفاده می شود؟

سگ گارد مالینویز در چه کشورهایی استفاده می شود؟

نژاد مالینویز آنطور که از اسمش پیداست، متعلق به شهر مالین در کشور بلژیک است. این نژاد سگ نگهبان همیشه در خاستگاه خود محبوب بوده است. در ابتدا از مالینویز ها فقط برای گله داری و نگهبانی استفاده می شده است.
بعد از مدتی به دلیل داشتن توانایی های بالا، در کارهای دیگری چون کمک پلیس، امداد، گارد و همراهی افراد نابینا نیز از آنها استفاده شد. در سال ۱۹۰۸ سگ های مالینویز به ایالات متحده آمریکا راه یافتند و به نیروی پلیس نیویورک اضافه شد. این سگ ها در هنگام جنگ جهانی دوم نیز بسیار مورد استفاده قرار گرفتند.
از آنها در این دوره به عنوان پیام رسان و امداد رسان صلیب سرخ استفاده شد و جان افراد زیادی توسط آن ها نجات داده شد. سگ های مالینویز نسبت به سگ های نگهبان دیگر وزن کمتری دارند که این مسئله باعث می شود این نوع سگ فرز و چالاک باشد و در عملیات مختلف نظامی عملکرد خوبی از خود نشان دهد. اگر قصد خرید سگ مالینویز را دارید و درباره واگذاری سگ مالینویز چیزی نمی دانید، با کارشناسان سرزمین سگ ها در ارتباط باشید.

استفاده از سگ گارد مالیونویز

استفاده از سگ گارد مالیونویز

برای مثال در چتربازی نظامی همراه چتربازان سقوط می کنند. تمام این ویژگی ها باعث شده است که سگ مالینویز مورد توجه بسیار ارتش های مختلف دنیا قرار بگیرد و استفاده زیادی از آن ها کنند. به غیر از بلژیک که خاستگاه این نژاد از سگ است، ایالات متحده آمریکا نیز از مالینویز ها در امور مختلف استفاده می کند.
برای مثال سگ هایی که از کاخ سفید محافظت می کنند از این گونه سگ ها هستند. از کار درست بودن سگ های مالینویز همچنان می توان به این موضوع اشاره کرد که سگی که اسامه بن لادن را دستگیر کرد یک سگ مالینویز بود. در کشور هند نیز سگ های نژاد مالینویز در ارتش مورد استفاده قرار می گیرند.
انگلستان نیز در ارتش خود، همراه سگ های ژرمن شپرد از سگ های مالینویز نیز استفاده می کنند. در کشور فرانسه، یک سگ مالینویز بخاطر خدمت در ارتش مدال افتخار دریافت کرده است. در ارتش آلمان نیز سگ های نژاد مالینویز یافت می شوند.

جمع‌ بندی

در طول تاریخ سگ ها صمیمی ترین حیوانات با انسان ها بوده و همیشه برای کمک و همیاری با بشر آماده بوده اند. سگ ها از نژاد های مختلف همواره برای کمک به چرای گله، نگهبانی از ملک ها، همیاری با پلیس، کمک های امدادی و هم خانه شدن با خانواده ها بهترین حیوانات هستند.
و با گذشت زمان محبوبیت آنها بین افراد بیشتر و بیشتر می شود. اگر شما نیز قصد خرید یک سگ نگهبان را دارید یا می خواهید سگتان را آموزش دهید، می توانید از وب سایت سرزمین سگ ها اقدام کنید. همچنین می توانید با شماره تلفن های موجود در سایت، تماس حاصل کنید. مجموعه پرورش سرزمین سگها اولین و تنها دارنده مجوز رسمی از سازمان دامپزشکی کشور و پروانه بهره برداری سگ پلیس و نگهبان از وزارت جهاد کشاورزی است.

 

نوشتن دیدگاه