چگونه سگ هاسکی را نگهبان کنیم

سگ هاسکی یکی از نژادهای سگ در دنیاست که افراد زیادی تمایل به نگهداری و تربیت این حیوان دارند. سگ های هاسکی با ظاهر زیبا و منحصر به فردشان محبوبیت بسیاری نزد صاحبان خود پیدا کرده اند به قدری که صاحبانشان کاملا وابسته آنها هستند. این سگ ها از جمله حیواناتی هستند که زندگی در کنار آنها می تواند بسیار لذت بخش بوده و جذابیت خاصی داشته باشد.
سگ هاسکی می تواند یک دوست بی نظیر و نگهبانی فوق العاده برای شما باشد. سگ نگهبان سگ بگیر نیست و به جای حمله کردن و تهاجم در مقابل دشمن حالت تدافعی می گیرد و دیگران را از حضور او باخبر می سازد. اگر بتوانید به خوبی سگ هاسکی خود را تربیت پذیر کنید، هر چند تربیت این سگ نسبت به سایر سگ ها بادی کمی دقیق تر باشد، اما با این حال می توانید او را تبدیل به یک سگ نگهبان فوق العاده کنید.
سگ هاسکی سگی خونگرم است که می تواند نقش دوستی وفادار و مطیع را برایتان بازی کند. با اینکه این سگ از سیبری سرد و یخ زده می آید، اما چیزی از اجتماعی بودنش کم نمی کند. اگر قصد خرید سگ هاسکی به عنوان یک سگ نگهبان را دارید، و به طور کلی برای کسب اطلاعات در رابطه با سگ نگهبان باغ در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

ویژگی های سگ هاسکی

ویژگی های سگ هاسکی

سگ های هاسکی نر وزنی بین 20 تا 27 کیلو وزن دارند و سگ های هاسکی ماده 16 تا 23 کیلوگرم وزن دارند. قد سگ های نر هاسکی 53 تا 60 سانتی متر است و در سگ های ماده این نژاد قد از 51 تا 56 سانتی متر است. این سگ ها از نظر ژنتیکی به عنوان دنباله سگ های اشپیتز شناخته می شوند. از جمله ویژگی سگ های هاسکی از لحاظ ظاهری داشتن دما زیبا و پرپشت، زیبایی رنگ چشم ها، پوشش فشرده، سر مثلثی و گوش های ایستاده است. رنگ پوشش این سگ ها از مشکی تا سفید متغیر است.
سگ هاسکی دارای گونه های مختلفی است که از جمله آنها می توان به سیبرین هاسکی، آلاسکا مالموت، کلی کلای آمریکایی، هاسکی سفید، ساموید هاسکی، هاسکی آلاسکا و ... اشاره کرد. این سگ ها به دلیل رفتار خاصی که از خود نشان می دهند در آموزش پذیری کمی مشکل هستند و نیاز به تربیت تخصصی و البته دقیق دارند. برای تربیت سگ هاسکی خود باید در ابتدا با خصلت های منحصر به فرد آن آشنا شوید و بهترین روش ها با توجه به همین خصلت ها را بیابید تا در نهایت از او یک سگ مطمئن بسازید. مشخصات ظاهری سگ مالینویز نیز شبیه به سگ هاسکی است. شما می توانید سگ هاسکی، مالینویز و... را از سرزمین سگ ها بخرید. سرزمین سگ ها پرورش دهنده بهترین سگ نگهبان است. 

آیا امکان تبدیل سگ هاسکی به سگ نگهبان وجود دارد؟

آیا امکان تبدیل سگ هاسکی به سگ نگهبان وجود دارد؟

سگ ها در همان ابتدا سگ نگهبان یا بگیر نیستند، این سگ ها آموزش می بینند و سپس رفتارهایی خاص در مواقع مختلف از خود نشان می دهند. اگر بتوانید به سگ هاسکی خود آموزش های مربوط به نگهبانی را بیاموزید، پس به این سوال بله است و شما می توانید سگ هاسکی خود را تبدیل به یک سگ نگهبان کنید. این کار نیاز به تمرین و تکرار دارد چرا که همانطور که گفتیم این گونه از سگ ها رفتار خاصی را از خود نشان می دهند و به همین جهت نیاز به تربیت تخصصی و دقیقی دارند.
سگ های هاسکی جزو سگ های مستقل و بااراده و البته سرسختی هستند که آموزش دادن به آنها کمی دشوار است پس در مرحله اول باید به او نشان دهید که رئیس کیست. برای این کار باید در ابتدا بتوانید رفتارهای مخرب که طبیعی هستند را حذف کنید. در همه اوقات سعی کنید به هاسکی خود نشان دهید که رهبر کیست و او باید از شما تبعیت کند. مثلا در هنگام راه رفتن او را کنار بزنید، قبل از او از در وارد شوید و ... تا کم کم این موضوع برایش روشن شود.

تبدیل سگ هاسکی به سگ نگهبان

به هاسکی خود نشان دهید که مقتدر هستید یعنی اگر رفتارهای نامناسب مانند گاز گرفتن یا زمین کندن را از او دیدید با او به عنوان یک رهبر عالی قاطع و مسلط رفتار کنید. اگر رفتار خوبی از هاسکی تان سر زد، به او در برابر این کار جایزه دهید تا کم کم به انجام آموزش های شما علاقه بیشتری به خرج دهد. تنبیه برای سگ هاسکی گزینه مناسبی نیست پس سعی کنید با همان سیستم هدیه و پاداش او را به رفتارهای درست سوق دهید.
برخی آموزش ها مانند بایست، بخواب، پارس کن، آرامش باش و ... هم در مورد سگ هاسکی وجود دارد که این آموزش ها را باید به صورت تخصصی یاد گرفته و روی سگ خود پیاده سازی کنید. با این آموزش ها سگ هاسکی شما تبدیل به یک سگ نگهبان می شود. شما می توانید این کار را به سرزمین سگ ها بسپارید.

نوشتن دیدگاه