آموزش سگ مالینویز

مالینویز در گذشته یک سگ کله و کاری بوده است و به مرور زمان علی رغم حفظ سطح فعالیت و هوش خود، از سابقه کاری خویش فاصله گرفته و تبدیل به یک حیوان خانگی شده است. این نژاد شباهت زیادی به ژرمن شپرد دارد اما از نظر اندازه، خلق و خو و سطح انرژی کمی متفاوت با آن ارزیابی شده است. مالینویزها جثه کوچکتری نسبت به ژرمن شپرد دارند و از نظر وزنی نیز سبک تر هستند.
سگ نژاد مالینویز نیازمند تحرک و جنب و جوش زیاد در طول روز است و نسبت به تحرک در محیط پیرامون خود به شدت و سرعت واکنش نشان می دهد. آموزش مستمر و حرفه ای این سگ، از بروز رفتارهای مخرب و آسیب رسان جلوگیری می کند. با توجه به تمایل ذاتی مالینویز به یادگیری، آموزش او با استفاده از تکنیک های تائید شده با موفقیت به سرانجام خواهد رسید. غفلت از این امر می تواند سگ را به موجودی آشفته و پرخاشگر تبدیل کند که با مشکلات رفتاری خود، مایه سلب آسایش خانواده می شود. توصیه می شود امور مربوط به آموزش مالینویز به افراد کاردان محول شود. مرتکب شدن اشتباه در حین آموزش سگ های این نژاد، گاها غیر قابل جبران است و تاثیر منفی زیادی بر روی حیوان باقی می گذارد.

آموزش سگ مالینویز

آموزش مقدماتی سگ بلژین مالینویز

مالینویز بلژیکی از سنین پایین به اجتماعی شدن گسترده و آموزش قاطع، اما نه خشن نیاز دارد. سگ های این نژاد غریزه شکار بسیار قوی دارند، بنابراین باید از سنین پایین به خوبی آموزش ببینند تا روحیه تهاجمی آنها تحت کنترل قرار گیرد. آموزش های مقدماتی این سگ باید از سنین پایین شروع شود تا در آینده، اجرای دستورات سطح بالا توسط وی امکان پذیر باشد. از دست دادن زمان مطلوب یادگیری و آموزش، حصول نتیجه مورد انتظار را به تاخیر انداخته و گاها غیر ممکن می سازد.
منظور از آموزش مقدماتی که دوره یادگیری آنها از حدود هفته هشتم پس از تولد آغاز می شود، تعلیم اموری مانند نشستن، ایستادن، ول کردن، محل دستشویی، گرفتن، تحمل قلاده و ... است. یادگیری مسائل ضروری اولیه، اغلب 4 ماه زمان نیاز دارد. بیشتر توله سگ ها در پایان 6 ماهگی خود به امور فوق الذکر مسلط می شوند.
پس از تسلط به آموزش های اولیه، دستورات تخصصی ‌تری که برای محافظت یا انجام کار مورد نیاز است، تعلیم داده می شود. حد فاصل بین 6 ماهگی تا یک سالگی برای آموزش اینگونه دستورات ایده آل و مطلوب خواهد بود. لازم به ذکر است که مالینویزها نیازمند استمرار در آموزش هستند و دوره های کوتاه مدت و مقطعی نمی تواند کارایی لازم را در تربیت آنها داشته باشد. اگر قصد خرید سگ بلژین مالینویز را دارید و می خواهید درباره واگذاری سگ مالینویز، روش تربیت کردن و آموزش های مقدماتی آن اطلاعات بیشتری کسب کنید، با کارشناسان فروش سرزمین سگ ها در ارتباط باشید.

آموزش سگ مالینویز

تربیت سگ مالینویز

تربیت سگ ها دارای اصولی است که رعایت درست آنها موجب پرورش سگی همراه و وفادار می شود. چنانچه آموزش توسط افراد مجرب صورت گیرد، نتایج شگفت انگیزی از تربیت مالینویزها حاصل خواهد شد. مشخصات ظاهری سگ مالینویز شبیه به سگ هاسکی است. این نوع سگ ها پر انرژی هستند و به انجام فعالیت های ذهنی و بدنی علاقه دارند. آموزش این نژاد از سگ ها باید همراه با خونسردی اما قاطعانه صورت گیرد. به کارگیری شیوه های خشونت آمیز و تنبیه در تربیت این حیوان منجر به حصول نتایج معکوس می شود. این نژاد در برابر بد رفتاری و فریاد زدن در حین آموزش مقاومت نشان می دهد و مسیر یادگیری را به بیراهه می کشاند. لذا استفاده از لحن آرام اما جدی در تربیت مالینویز به عنوان یکی از رموز موفقیت عنوان می شود.
اگر چه مالینویز ها نسبت به آموزش مشتاق هستند اما در نظر گرفتن بازه زمانی طولانی برای یادگیری برایشان آزار دهنده است. بهتر است آموزش این نژاد در طی یک روز به دفعات زیاد و طول مدت کم انجام شود.
از آنجا که پیاده سازی نادرست اصول مربوط به تربیت سگ، نتایج نامطلوبی را به دنبال دارد، لذا نگهداری و آموزش مالینویز توسط افراد مبتدی به هیچ وجه توصیه نمی شود. این گروه اگر علاقه به همراهی مالینویز در کنار خانواده خود داشته باشند، باید از کلاس های آموزشی برای تربیت سگ خود استفاده نمایند. غفلت در تربیت و آموزش سگ مالینویز می تواند منجر به حوادث جبران ناپذیری شود. زیرا وجود هر جنبنده ای در محیط سبب واکنش نشان دادن سگ می شود و تمایز قائل شدن بین کودک و یا توپ در حال حرکت برای مالینویزی که آموزش ندیده است، ممکن نیست.

برای اطلاع از قیمت سگ ژرمن، مالینویز و سایر نژادهای برتر سگ با ما در ارتباط باشید.

 

 

نوشتن دیدگاه