سرعت سگ مالینویز

شاید روز اولی که در بلژیک و برای اولین بار سگ مالینویز متولد شد، کمتر کسی فکرش را می‌کرد که سرعت سگ مالینویز تا این حد چشمگیر و خیره کننده باشد. چرا که هدف اصلی از آمیختن 4 نژاد مختلف و خلق مالینویز، نگهبانی از گله بود. اما در طول زمان و توجه بیشتر بشر به سگ‌ها و بهره برداری‌های مختلفی که از آن کرد؛ رفته رفته سرعت سگ مالینویز را در صدر ویژگی‌های آن قرار داد.
وقتی صحبت از سگ‌ها می‌شود، جذابیت‌ها و تفاوت‌های زیادی بین نژادهای مختلف آن دیده می‌شود. یکی از ویژگی‌هایی که معمولا به آن توجه زیادی می‌شود و نژادهای مختلف با آن مقایسه می‌شوند سرعت و چابکی سگ‌ها است. به همین دلیل تیم سرزمین سگ‌ها؛ نژادی از این موجودات جذاب و کارآمد را به نام مالینویز معرفی و عرضه کرده است. مالینویز علاوه بر سرعت بالا و چابکی که دارد؛ هوش بسیار زیادی هم در یادگیری از خود نشان داده است. باید بدانیم منظورمان از سرعت سگ‌ها فقط سرعت دویدن آن‌ها نیست، بلکه سرعت عمل و چابکی نیز مطرح است.

سرعت سگ مالینویز

سرعت سگ مالینویز چقدر است؟

حتی سریع‌ترین دونده جهان هم نتوانسته است حریف سریع‌ ترین سگ‌ های جهان شوند. اشتباه نکنید دونده مورد نظر ضعیف نبوده بلکه سگ‌ها خیلی سریع هستند. اما بالاخره سرعت سگ مالینویز چقدر است؟ سرعت این سگ می‌تواند تا 56 کیلومتر بر ساعت هم افزایش پیدا کند. و این سرعتی است که به راحتی و بدون زحمت به آن می‌رسد. البته این توانایی مالینویز نباید شما را مغرور کند و برای مدت طولانی حیوان را مجبور به دویدن با سرعت بالا کنید. اگر قصد تمرین دادن آن را دارید باید پس از طی کردن مسافت کوتاه با سرعت بالا، کمی سرعت خود را کم کند و بعد دوباره با سرعت بالا ادامه دهد. در کل حیوانات معمولا به این شیوه عمل می‌کنند و توان دویدن با سرعت بالا برای مدتی بیش از چند دقیقه را ندارند. در مسافت‌های طولانی بهتر است با سرعت ملایم همراه شما بدود و این سرعت را برای مواقع ضروری برای محافظت از گله یا عملیات گارد شخصی و ماموریت‌های پلیسی حفظ کند. حالا که متوجه شدیم سرعت سگ مالینویز چقدر است باید بدانیم که فاکتورهای مختلفی از جمله سن، مشخصات ظاهری سگ مالینویز و... در سرعت و استقامت در حرکت با سرعت بالا اثرگذار هستند. مثلا یک مالینویز پیر و نوع خانگی آن توانایی رسیدن به سرعت ذکر شده آن هم به سادگی را ندارد.

سرعت سگ مالینویز

خصوصیات سرعتی سگ مالینویز

خصوصیات سرعتی سگ مالینویز فرصت ویژه‌ای را برای جایگیری آن در موقعیت‌های شغلی مختلف ایجاد کرده است که از مهمترین ‌آن‌ها می‌توان به سگ‌های پلیس و نظامی اشاره کرد. این خصوصیات سرعتی شامل سرعت بسیار بالا در یادگیری مهارت‌های مختلف و پیشرفته نیز می‌شود. همچنین از دیگر خصوصیات سرعتی سگ مالینویز سرعت بالا در اجرای فرامین است. حتی اگر این فرامین پشت سر هم و با تغییرات لحظه‌ای به آن داده شود. به هر حال برای مالینویز فرقی ندارد چون به سرعت آن‌ها را متوجه شده و مو به مو اجرا خواهد کرد. شاید شما از هوش بالای آن کمی گیج و مبهوت شوید، ولی این سگ هرگز گیج نخواهد شد.
سرعت سگ مالینویز باعث شده پرش‌های بلند را با اعتماد به نفس کامل انجام دهد و در آماده‌ترین حالت خود حتی از دیوار صاف هم بالا برود. اگر باور کردن این تعریف‌ها برای شما سخت است پس احتمالا آشنایی کمتری با دنیای سگ‌ها دارید و یا حداقل این نژاد به خصوص را کمتر می‌شناسید. همانطور که گفته شد مالینویز بعد از نگهبانی به خدمت سازمان‌های مختلفی مانند پلیس، ارتش و نیروهای امدادی در آمده و بسیار هم درخشیده است. فراموش نکنید که سگ‌هایی که به این ماموریت‌ها می‌روند علاوه بر سرعت عمل توانایی تصمیم گیری برای نجات، حمله و یا تشخیص موارد خطرناک و بی خطر را نیز دارند.
اگرچه درباره سرعت سگ مالینویز و ویژگی‌های مثبت آن توضیحات زیادی داده شد. اما این حیوان بدون آموزش حرفه‌ای حتی به این سرعت بالا در دویدن هم نخواهید رسید و فقط یک اسم و ابهت ورزیده را از خانواده اصیل بلژیکی خود یدک می‌کشد. بالاترین رکورد سرعت در سگ‌ها به سگ تازی با 72 کیلومتر بر ساعت تعلق دارد. شما می توانید سگ مالینویز را از بهترین پرورش دهندگان سگ های اصیل چون سرزمین سگ ها بخرید. برای کسب اطلاعات درباره تربیت، آموزش، واگذاری سگ مالینویز و... با کارشناسان سرزمین سگ ها در ارتباط باشید.

نوشتن دیدگاه