غذای توله سگ

بخش اول را در رابطه با تغذیه سگ ها در تمام مراحل زندگی مطالعه کنید.

 یکی از مهمترین دوره های زندگی سگ ها ، سال اول تولد سگ است. سگ ها بسیار سریعتر از انسان ها رشد می کنند و معمولا در طول یک سال تا یک سال و نیم به منتهای رشد خود می رسند.بنابراین غذای توله سگ در سن رشد ، از اهمیت بالایی برخوردار است تا در طول این مدت که سریعترین رشد توله سگ اتفاق می افتد، از بیماری های مربوط به استخوان از قبیل جابجایی استخوان ران جلوگیری شود.
به طور کلی توصیه می شود که توله سگ ها تا زمانی که حدود ۸۰ درصد از جثه واقعی خود را رشد کنند، با غذای توله سگ تغذیه شوند. سگهایی با جثه کوچک یا متوسط ممکن است که در طول کمتر از یک سال به اندازه بزرگسالان خود نزدیک شوند، در حالی که سگ های بزرگ ممکن است بیش از یک سال و حدود ۱۵ الی ۱۸ ماهگی به سن بلوغ برسند.
رژیم های غذایی که برای رشد برچسب گذاری شده اند ، مانند غذای توله سگ ها، نسبت به رژیم های دیگر متفاوت هستند. اینها دارای کلسیم کمتر و نسبت کمتری از کلسیم به فسفر می باشند. در طول این مرحله از زندگی توله ها باید به میزان کالری غذای آنها توجه کرد. برخی از سگ ها بیشترین میزان رشد خود را در سال اول زندگی شان دارند. برای این گونه سگ های درشت جثه، نیاز به کالری بیشتری است که اگر این مسئله رعایت نشود دچار بیماری های ارتوپدی می شوند.
بطور کلی می توان گفت که غذای توله سگ نژاد کوچک، نژاد بزرگ و نژاد غولپیکر، کاملا با هم متفاوت هستند و شما باید در انتخاب غذای نژاد سگ خود تحقیق کافی را انجام دهید تا سگ تان به ایده آلترین میزان رشد خود برسد.
نسبت ناپایدار بین فسفر و کلسیم ممکن است باعث ایجاد اختلال در رشد استخوان و کلسیم بیش از حد میتواند باعث رشد سریع استخوان شود که هر دو می تواند منجر به مسائل ارتوپدی شود .
در انتها، توصیه نمی شود که توله ها را با غذای خانگی تغذیه کنید. زیرا رعایت کردن تمام مواد مغذی و بالانس کردن آنها کار بسیار دشواری است.

 غذای توله سگ

میزان غذای توله سگ ها

یکی از جنبه های چالش انگیز تغذیه توله سگ ها دانستن میزان غذای آنهاست. هر توله سگ با توله سگ دیگر متفاوت است. حتی توله هایی که در یک زایمان به دنیا می آیند بر اساس سطح تحرک و پتانسیل رشدشان، میزان کالری متفاوتی نیاز دارند. مهمترین جنبه تغذیه توله سگ ها این است که بیش از حد تغذیه نشوند، چون ممکن است منجر به چاقی در آنها شود.
به طور کلی وقتی یک توله سگ شروع به اضافه کردن وزن کرد، این چاقی را در بزرگسالی نیز همراه خواهد داشت. از آنجایی که چاقی یکی از نگرانی های بهداشتی در سگ ها می باشد، بنابراین رعایت رژیم غذایی مناسب بسیار اهمیت دارد. شما باید به دقت اندام توله خود را بررسی و نگاه کنید. اگر توله سگ شروع به رشد بیش از اندازه کرد، نیاز است که میزان کالری را کاهش دهید. اما اگر دنده ها از حالت طبیعی برجسته تر باشند، نیاز است که میزان چربی و کالری را افزایش دهید.
خلاصه بهترین رژیم غذایی برای توله سگ ها غذایی است که برروی برچسب آن، عبارت " مخصوص رشد" نوشته شده باشد. این مسئله در توله های نژاد بزرگ اهمیت ویژه ای دارد. از آنجائیکه میزان تغذیه از یک سگ تا سگ دیگر متفاوت است، یاد گرفتن اصول تغذیه کمک بسزایی در حفظ اندام و سلامتی سگ خواهد داشت.

ادامه موضوع: تغذیه سگ های بزرگ سال

نوشتن دیدگاه