تغذیه سگ

 با توجه به شرایط سنی حیوان خانگی تان و به دلایل گوناگون الزامات تغذیه سگ شما تغییر خواهد کرد. این مسئله اغلب به خاطر تغییر در تحرکات سگ و نیازش به مصرف انرژی و تغییر در متابولیسم بدنش و همینطور رو به زوال رفتن سلامتی سگ میباشد. با وجود آنچه که در روی بسته های غذای سگ میبینید ، هیچ غذای سگی وجود ندارد که تمام نیازهای بدن سگ در تمام سنین عمرش را برآورده کند. امروزه تحقیقات نشان می دهد که سگ ها با توجه به سایز و رشدشان در طول عمر خود، نیازشان به مواد معدنی و مواد مغذی تغییر می کند. صنعت تغذیه  سگ به این نکته توجه کرده و به ارائه ی رژیم های مناسب برای رفع نیازهای مختلف تغذیه ای سگ در مراحل مختلف زندگی این حیوانات پرداخته است. انتخاب بهترین رژیم غذایی و مناسب سن سگتان، یک راه مهم برای حفظ سلامتی آن است.
این مقاله به بررسی گزینه های غذای سگ برای مراحل مختلف زندگی در سگ ها می پردازد.


بیشتر بخوانید: چرا شکلات برای سگ سمی است؟


 

Untitled1 1

تغذیه سگ با رژیم غذایی "تمام مراحل زندگی" All Life Stages

رژیم های غذایی ای به بازار عرضه شده اند که اذعان دارند برای تمام مراحل زندگی سگ مناسب هستند. اما با این حال باید قبل از تغذیه سگ، به دقت مورد بررسی قرار بگیرند. اصطلاح " تمام مراحل زندگی " شامل: توله های درحال رشد، سگ های کار، سگهای ناتوان، سگهای مسن، سگ های باردار و پرستار می باشد. واضح است که این سگ ها نیازهای غذایی مختلفی دارند و یک رژیم ثابت برای تمام آنها مناسب نیست. کالری برنامه غذایی " تمام مراحل زندگی" برای یک سگ بزرگسال یا سگی که کم تحرک است و سطح مصرف انرژی پایینی دارد، زیاد است و ممکن است آنها را مستعد چاقی کند. علاوه بر این، این رژیم غذایی برای توله های در حال رشد میزان کلسیم بیشتری دارد و ممکن است برای نژاد های بزرگ همچون سگ گریت دین، ماستیف و روتوایلر باعث مستعد شدن آنها به انواع بیماریها باشد.
رژیم " تمام مراحل زندگی " در تغذیه سگ ممکن است برای سگی که نیازهای تغذیه ای پیچیده ای ندارد، مانند یک سگ بالغ جوان پرتحرک با سایز متوسط، انتخاب مناسبی باشد. اما به هر حال باید برای تغذیه یک سگ مسن تر که نیاز به کالری بالایی ندارد با احتیاط مصرف شود و بهتر است که برای توله های در حال رشد استفاده نشود.
خلاصه : رژیم " تمام مراحل زندگی " برای اکثر سگ ها به ویژه توله ها و برخی از سگ های بزرگسال با میزان مصرف انرژی پایین و سگهای مسن مناسب نیست. این رژیم دارای کالری بالایی است که صرفا برای سگ هایی با تحرک بالا و سگ های کار مناسب می باشد.

با ما در سری مقالات تغذیه سگ همراه باشید. 

نوشتن دیدگاه