کک_در_سگ

برای کنترل کک در سگ ها، در حالی که گزینه های زیادی از داروها و مواد های شیمیایی در دسترس صاحبان سگ هایی که با کنه مواجه شده اند ، وجود دارند اما بیشتر آنها نمی خواهند ریسک خطرات و عوارض این مواد شیمیایی و آفت کش ها را به جان سگ خود بخرند. اگر شما علاقمند به استفاده از مواد شیمیایی برای مقابله با این آفات نیستید ، در اینجا چند گزینه را که برگرفته از طبیعت هستند بررسی میکنیم .

کک

10 روش پیشگیری ، نه درمان

بسته به سطح آلودگی کک ، ممکن است شما مجبور باشید که یک سال سخت تر کار کنید به خاطر سال بعد. ممکن است متوجه شوید که بعضی از این داروهای خانگی سال اول خوب جواب بدهند و کک ها کمتر شوند. در برخی موارد هم ممکن است مجبور باشید برای استفاده از یک روش شیمیایی برای مقابله با یک آلودگی شدید ، ابتدا از روشهای طبیعی برای کنترل جمعیت کک ها استفاده کنید . اما هیچ یک از این روش‌ها ۱۰۰% کارا نیستند و ممکن است لازم باشد که چند گزینه مختلف برای کاهش آلودگی موجود در خانه و سگ خود را امتحان کنید.

کک و سگ

مشکلات سگ در فضای باز 

اگر سگ شما زمان زیادی را در  فضای خارج از منزل سپری می کند ، حتی در حیاط خلوت ، احتمالاً به طور طبیعی کنترل کک را دشوار می سازد. آنها ممکن است هم در حیاط ، هم در خانه و هر کجایی که سگ شما باشد وجود داشته باشند. بنابراین شما باید برای هر یک از این محیط‌ها از روش‌های متفاوتی استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: 5 توصیه بهداشتی برای سگتان

 

حمام سگ

کف صابون ، آبکشی و شستشو 

شما میتوانید با شست و شوی ساده ی سگتان با آب سرد مقداری از کک‌ها را از بدن آن خارج کنید. اما با این حال استفاده از آب تنها ، همه آنها را از بین نمی‌برد . شما باید از یک شامپو که با مواد بازدارنده و ضد کک ساخته شده است استفاده کنید. مانند شامپو سدر ، اکالیپتوس ، اسطوخودوس یا مرکبات. همچنین پاشیدن مقداری سدر در جاهایی که سگ ها می خوابند و یا مالش برگهای رازیانه به بدن سگها باعث می‌شود که کک‌ها تمایلی به سگ شما نداشته باشند

برس سگ

استفاده از شانه مخصوص کک

با استفاده از یک شانه ی مخصوص کک (شانه ای که دندانه های آن به هم نزدیک است) به طور فیزیکی کک ها را از بدن سگتان خارج کنید.شما باید دندانه های شانه را تا حد امکان به پوست سگ نزدیک کنید و به آرامی موهایش را شانه کنید. یک کاسه آب و صابون کنار دستتان بگذارید که بعد از هر بار شانه زدن کک ها را در آن فرو کنید. شما نمی توانید آنها را با فشار انگشتتان له کنید ، آنها سریعا میپرند و فرار میکنند. موقع شانه زدن روی نقاطی متمرکز شوید که ککها دوست دارند در آنجا پنهان شوند، مانند کشاله ران ها ، زیر بغل و پایه ی دم.

آرایشگاه سگ

بردن به آرایشگاه

اگر سگ شما مو بلند است و نمی‌توان به طور کامل آن را شانه کرد ، شاید شما بخواهید تصمیمی برای موهای سگتان در هنگام نزدیک شدن به فصل کک بگیرید. مسلماً هیچ کس نمی خواهد موهای سگ خود را بتراشد، مخصوصا برای نژادهای خاصی که به خاطر پوشش مویی شان معروف هستند. اما استایل های خاصی از کوتاهی وجود دارد که یک آرایشگر می‌تواند با استفاده از آن تکنیکها به سگ شما در فصل کک کمک کند.

بهداشت سگ

تمیز کردن خانه را فراموش نکنید

کک های بالغ تخمهای خود را در رختخواب سگ یا عمیق ترین قسمت های فرش می گذارند. بنابراین شما تنها با شانه زدن سگ و شست‌وشوی آن نمی توانید از شر جمعیت کک ها رهایی یابید. بنابراین هنگام مبارزه با مشکل کک ، مطمئن شوید که خانه و حیاط را هم تمیز و سالم کرده اید.


بیشتر بخوانید: چگونه به سگ خود آموزش دهید که بیرون از خانه دستشویی کند


سلامت سگ

خیلی دقیق جاروبرقی بکشید

شما هنگامی که با مشکل کک مواجه شده اید نیاز دارید که در هنگام جارو کشیدن داخل و خارج از منزل بسیار دقت کنید. شما ممکن است فکر کنید که اگر به صورت حرفه ای فرش خود را جارو کنید، از شر تخمها و لاروهای کک ، که لابلای فرش شما هستند راحت می شوید. اما این روش مشکل را کامل حل نمی‌کند ، چون تخم کک ها می‌تواند در هر گوشه ای از خانه وجود داشته باشد و برای مدت زمان طولانی و شگفت انگیزی در حالت خفته باقی بماند . لذا شما باید هر روز تمام سطوح منزل خود را جارو کرده و کیسه ی آن را حداقل هفته ای یکبار تمیز کنید و ملافه و جای خواب سگ تان را مکرراً شستشو دهید.

کک در سگ

درمان خانگی

یکی از روشهای خانگی ای که پیشنهاد می شود استفاده از پودر بوراکس (ماده ای که برای خشکشویی لباس استفاده می‌شود) می‌باشد. این کار برای خشک کردن کک هایی که خارج از بدن سگها هستند و تخم ها و لاروهای آنها که لابلای فرش هستند به کار میرود. بوراکس یک محصول ساینده است و می‌تواند به فرش صدمه بزند. پس قبل از استفاده از آن باید اقدامات احتیاطی را انجام دهید . ابتدا یک منطقه کوچک از فرش را امتحان کنید ، همینطور وقتی که می خواهید این پودر را در اطراف سگتان بپاشید باید بسیار مراقب باشید. قبل از اینکه پودر بوراکس را استفاده کنید فرش را به خوبی جارو بزنید و بعد پودر را کاملا پخش کنید تا در عمیق ترین قسمت های فرش نفوذ کند و سپس مجددا جاروبرقی کنید.

مراقبت از سگ

رسیدگی به حیاط

شما باید حیاط خود را از انباشت هرگونه شی که باعث شود محل مناسبی برای زندگی کک ها شود عاری کنید . (مثلا انباشت چوب یا برگ ). کاشت برخی گیاهان در حیاط خانه خود ممکن است کمک کنند تا کک ها از خانه شما دور بمانند. گیاهانی مانند اسطوخودوس ، اکالیپتوس ، رازیانه ، گل همیشه بهار و مرکبات همگی به عنوان گیاهان بازدارنده ی کک شناخته شده اند. این گیاهان می‌توانند باعث شوند که حیاط شما محیط دلپذیری برای زندگی کک ها نباشد .

موی سگ

با دامپزشک خود مشورت کنید.

توصیه می‌کنیم که قبل از استفاده از هر محصول برای کنترل کک ، حتی آنهایی که به‌عنوان طبیعی خوانده می‌شوند ، از دامپزشک خود راهنمایی بخواهید. همیشه بهتر است که قبل از اقدام به کاری در اطراف خانه، خانواده و یا سگ گرانبهایتان با احتیاط تصمیم بگیرید و پیش بروید.

 

دیدگاه‌ها  
1
0
# قالیشویی 1397-02-18 11:50
مقاله خوبی بود .. با خوندنش کلی به اطلاعاتم اضافه شد .. ;-)
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه