چگونه به سگ خود آموزش دهید که بیرون از خانه دستشویی کند .

تنظیم یک جدول هفتگی

برای یک آموزش ساده ی دستشویی سگ، شما باید زمانهایی که سگتان نیاز به دستشویی دارد را پیگیری کنید. اغلب سگ ها معمولا بعد از خوردن شام دستشویی میکنند. عادتهای دستشویی رفتن سگتان را در مدت یک هفته یادداشت کنید، سپس سعی کنید طبق جدولی که تهیه کرده اید زمان هایی را که احساس میکنید سگتان دستشویی خواهد کرد آن را به بیرون از خانه ببرید و رها کنید.

استفاده از یک دستور

یک دستور برای دستشویی کردن سگتان بسازید.

شما واقعاً میتوانید با دادن یک دستوربه سگ برای دستشویی، به او آموزش دهید. دستوری بسازید که شما با استفاده از آن به سگتان نشان دهید که الان وقتش است. چیزی شبیه به "برو دستشویی" به نظر مناسب است. این دستور را زمانی بگویید که شما متوجه شدید سگتان علائمی از خود نشان می دهد که گویا میخواهد دستشویی کند مانند چمباتمه زدن یا خرناس کشیدن که بدین معنی هستند که سگ شما به زودی کار خود را انجام میدهد.

تشویق سگ

استفاده از جملات تشویقی و مثبت

سگها به اینگونه جملات واکنش بهتری نشان میدهند .همیشه سگ خود را هنگامی که بیرون از خانه دستشویی کرد تحسین کنید. به طور مثال بلافاصله بعد از دستشویی کردن سگ از عبارتی همچون "پسر خوب" استفاده کنید. سپس کاری که انجام داده است را کمی به او نشان دهید و به او بگویید که خوب کاری کرده است. بعضی از سگها به دریافت یک پاداش کوچک بهتر واکنش نشان میدهند. بنابراین هنگامی که در حین آموزش دادن به سگ خود هستید همواره مقداری خوراکی به عنوان پاداش همراه خود داشته باشید تا به محض اینکه سگتان دستشویی کرد به او بدهید.


بیشتر بخوانید: چگونه در 10 روز سگ خود را در خانه، آموزش دستشویی دهیم؟(بخش اول)


 

مجازات سگ

اجتناب از مجازات سگها

سگها به تنبیه شدن، خوب واکنش نشان نمیدهند. سرزنش کردن سگتان بعد از اینکه او در داخل خانه دستشویی کرده است و یا زندانی کردن و محدود کردن آن در خانه اش کمکی نخواهد کرد. این تنها یک موقعیت استرس زا برای سگ شما ایجاد می کند و باعث می شود که سگ شما این کار را مجددا تکرار کند. اگر سگتان را در حین انجام این کار دیدید سریع دست بزنید و بگویید " نه " و سپس او را خارج کنید. به هر حال هرگز یک سگ را بابت اتفاقی که افتاده است تنبیه نکنید. چون سگ ها در لحظه زندگی میکنند و ممکن است که از اینکه چرا شما بدرفتاری می کنید گیج و سراسیمه شوند.

دستشویی سگ

تمیز کردن خرابکاری سگ

اگر سگ شما در داخل خانه دستشویی کرده است منطقه را به طور کامل تمیز کنید. سگها به منطقه ای که در آن قبلاً دستشویی کردهاند جذب می شوند. اگر شما به طور کامل منطقه را تمیز نکنید ممکن است سگ تان دوباره این کار را در آنجا تکرار کند. برای این کار شما می توانید از اسپری های تمیز کننده ی مخصوصی که برای این کار وجود دارد استفاده کنید. البته اگر سگتان روی فرش ادرار کند تمیز کردن آن مشکل است و ممکن است مجبور شوید که فرش تان را بشویید.

نوشتن دیدگاه