سگ شکاری مشکی

سگ‌های شکاری یک وجه اشتراک با یکدیگر دارند که آن هم عشق به شکار کردن است. به این گروه از سگ‌ها به اشتباه سگ نژاد شکاری می‌گویند. اما در اصل این گروه از حیوانات طیف گسترده‌ای از انواع نژادهای مختلف سگ را در برمی‌گیرند. بنابراین از کوچک‌ترین تا بزرگ‌ترین نوع سگ‌ها می‌توانند در دسته سگ‌های شکاری قرار گیرند. یکی از انواع این حیوانات، سگ شکاری مشکی است که در تمام فرهنگ‌ها برای ردیابی طعمه و شکار آن‌ها پرورش داده می‌شود. در این مقاله به معرفی برخی از نژادهای سگ‌های شکاری که رنگ بدن آن‌ها مشکی است، می‌پردازیم. در مقالات سایت سرزمین سگ ها هر اطلاعاتی در رابطه با انواع سگ ها همچون سگ قدرجونی، دوبرمن، گریت دین و ... را می توانید به دست آورید. 

نژادهای سگهای شکاری که رنگ آنها مشکی است

نژادهای سگهای شکاری که رنگ آنها مشکی است

در ادامه برخی از انواع سگ‌های شکاری مشکی و خلق‌وخوی هر یک از آن‌ها شرح داده شده است. بدین ترتیب شما می‌توانید بهترین سگ را با توجه به موقعیت خود انتخاب کنید.

  • داکسهوند
    سگ‌های داکسهوند با نام‌های دیگری همچون داشهوند شناخته می‌شوند. بهترین نژاد از این نوع سگ‌ها در کشور آلمان پرورش می‌یابد که حیوانات مختلفی مانند خرگوش و گورخر را شکار می‌کند. این نوع سگ پاکوتاه که عمری حداقل 14 سال دارد، در رنگ‌های طلایی، مشکی، شکلاتی و قرمز مشاهده می‌گردند. لکه‌های روی بدن این حیوانات نیز به همین رنگ‌ها است.
    سگ‌های داکسهوند بدنی عضلانی و قوی به همراه سری بلند و جمجمه قوس‌دار دارند. چشمانی تیره و بادامی شکل و لب‌هایی بسیار کوچک از دیگر مشخصات ظاهری این حیوانات به شمار می‌رود. همچنین دندان‌های تیز و قوی و گوش‌های بسیار بلند این سگ‌ها شکاری بودن آن‌ها را تکمیل می‌سازد.
  • انگلیش پوینتر
    سگ‌های پوینتر به عنوان سگ شکاری محسوب می‌شوند که برای همکاری با شکارچیان به صورت تخصصی آموزش دیده‌اند. اندام‌های این حیوانات چابک بسیار ورزیده و منعطف هستند. همچنین انرژی فراوان این سگ‌ها سرعت، مقاومت و توانایی آن‌ها را برای شکار افزایش می‌دهد. گردن این حیوانات مخصوص جستجو بلند، عضلانی و اندکی خمیده است.
    علاوه بر سگ‌ شکاری مشکی انگلیش پوینتر رنگ‌های دیگری نیز مانند جگری، لیمویی و نارنجی در آن یافت می‌شود. این نژاد به دلیل خلق‌وخوی خاص خود ترسی از روبرو شدن با انسان‌ها و حیوانات دیگر ندارد.

نژادهای سگهای شکاری که رنگ آنها مشکی است

  • سالوکی
    شکل سگ نژاد سالوکی از لحاظ اندازه و شکل موها در مکان‌های جغرافیایی مختلف متفاوت است. برای مثال کوچکترین نوع این سگ که سالوکی عرب است، موهای کمتری در قسمت پاها و گوش‌ها نسبت به نوع ایرانی آن دارد. این نوع سگ به دلیل سرعت زیاد برای شکار بز وحشی استفاده می‌شود. همچنین سگ سالوکی برای شکار شغال، روباه و خرگوش‌های وحشی نیز مناسب است. البته این حیوانات برای شکار بیشتر از حس بینایی خود به جای حس بویایی بهره می‌برند.
    سگ‌های سالوکی در رنگ‌های متنوعی مانند سفید، کرم، مشکی، خاکستری، برنز و حنایی وجود دارند. این حیوانات نگهبانان خوبی به حساب می‌آیند که حالت تهاجمی ندارند. البته تربیت این نژاد باید با حوصله و صبر صورت گیرد. همچنین این سگ‌ها به دلیل داشتن اندامی بسیار لاغر برای انجام کارهای خشن مناسب نیستند. در ضمن این نوع سگ‌ها برای همزیستی با کودکان نیز پیشنهاد نمی‌شوند.
  • ویپت
    ویپت نژادی با بدن منعطف، قوی و با سرعت بالا است که به خوبی توانایی شکار سایر موجودات را دارد. این نوع سگ در رنگ‌های حنایی، قرمز، سفید، مشکی یا ترکیبی از این رنگ‌ها مشاهده می‌شود. موهای بسیار کوتاه، صاف و نرم نیز از مشخصه‌های ظاهری این حیوانات است.

تاثیر رنگ سگ بر روی موضوع شکار

تاثیر رنگ سگ بر روی موضوع شکار

همانطور که بیان شد، سگ‌های شکاری انواع مختلفی از نژادهای مختلف را شامل می‌شوند. این سگ‌ها بر اساس حسی که در حین شکار از آن استفاده می‌کنند، به دو دسته تقسیم می‌شوند. برخی از سگ‌ها بیشتر از قدرت بویایی خود در هنگام شکار کمک می‌گیرند. این دسته از سگ‌ها علیرغم داشتن سرعت کمتر استقامت بدنی زیادی برای شکار دارند. سگ‌هایی با قدرت بویایی قوی عمدتا پوششی به رنگ سفید و قهوه‌ای همراه با لکه‌های مشکی دارند.
اما برخی دیگر از نژادهای سگ‌های شکاری بهره بیشتری از قدرت بینایی خود در حین شکار می‌برند. همچنین رنگ سگ‌ها نیز در زمان ردیابی طعمه و استتار آن‌ها در طبیعت موثر است. به همین دلیل سگ‌های تیره رنگ مانند نژادهای مختلف سگ شکاری مشکی در پنهان شدن پیش از حمله به طعمه عملکرد بهتری دارند.
سگ‌های شکاری مشکی عموما بینایی قوی دارند و حرکات را خیلی خوب تشخیص می‌دهند. این سگ‌ها توانایی تعقیب و شکار حیوانات بسیار کوچک را نیز دارند. به طور کلی برای خرید سگ شکاری، باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سگ های شکاری، مشاوره و همچنین خرید آن‌ها، می توانید به مرکز معتبر سرزمین سگ ها مراجعه کنید. خرید از این مجموعه معتبر به صورت اینترنتی و حضوری قابل انجام است.

نوشتن دیدگاه