نگهداری سگ گلدن رتریور در آپارتمان

گلدن رتریور سگی زیبا و باهوش است که ریشه اسکاتلندی دارد. همانطور که از نام این حیوان پیداست، این سگ به رنگ طلایی همراه با چشمانی مشکی و موهای بلند در سرتاسر بدنش است. سگ رتریور یکی از بهترین نژادهای سگ برای زندگی در آپارتمان است. اما در این رابطه نکاتی وجود دارد که به شما در نگهداری سگ گلدن رتریور در آپارتمان کمک می کند. 

در کل اگر به دنبال یک سگ مناسب محیط خانه هستید و می خواهید رفتار مهربانی به خصوص با بچه ها داشته باشد، سگ گلدن انتخاب بسیار مناسبی است. در این مقاله به شرح این نکات پرداخته ایم، پس با ما همراه باشید. شما می توانید اطلاعات کافی در رابطه با انواع سگ ها همچون سگ مالینویز، ژرمن شپرد، بولداگ، قدرجونی، هاسکی و ... را از مجموعه سرزمین سگ ها دریافت کنید.  

ویژگی های مهم سگ گلدن رتریور که برای نگهداری در آپارتمان باید بدانید

ویژگی های مهم سگ گلدن رتریور که برای نگهداری در آپارتمان باید بدانید

برخی از ویژگی هایی که گلدن رتریور را به گزینه ای مناسب برای زندگی در آپارتمان تبدیل می کند، عبارتند از: 

  • اندازه سگ: پیش از خرید گلدن رتریور اطمینان حاصل کنید که قد و قامت او برای محیط زندگی شما بزرگ نباشد. در صورتی که آپارتمان شما کوچک است، باید از نسل های کوتاه و متوسط این نوع سگ را انتخاب کنید. همچنین وزن سگ نیز عامل مهم دیگر در این رابطه محسوب می شود، زیرا برخی از ساختمان ها در این زمینه محدودیت هایی دارند. 
  • میزان انرژی: سگ های گلدن رتریور ذاتا شکارچی هستند و انرژی بالایی دارند. اگر محل زندگی شما کوچک باشد، این ویژگی ممکن است که دردسر ساز شود و حیوان نتواند بازی و تحرک کافی داشته باشد. در صورت عدم تحرک و بازی کافی حیوان دچار افسردگی  پرخاشگری می شود. برای رفع این مشکل می توانید سگ خود را برای قدم زدن از خانه بیرون ببرید. البته گلدن ها سگ هایی باهوش هستند که به راحتی آموزش دیده و آماده زندگی در آپارتمان می گردند. 
  • میزان پارس کردن: برای جلوگیری از اذیت شدن همسایه ها در آپارتمان، شما باید سگی را خریداری کنید که کمترین سر و صدا را داشته باشد. می توان گلدن رتریور را آموزش داد که کمتر پارس کند. البته نباید از سگ انتظار داشته باشید که یک گوشه ساکت بنشیند و هیچ کاری انجام ندهد. 
  • تغذیه: میزان غذا و وعده های غذایی به سگ ها مشخص نیست و این امور به سن، جثه، میزان فعالیت و متابولیسم بدن آن ها بستگی دارد. از آنجایی که سگ های گلدن رتریور فعالیت زیادی دارند؛ باید به خوبی تغذیه شوند. بنابراین این نژاد از سگ ها به غذای بیشتری نسبت به سایر سگ ها نیاز دارند. البته کیفیت غذای خریداری شده را نیز نباید نادیده بگیرید. در سن 4 تا 7 ماهگی باید به سگ خود دو الی 3 ظرف غذای خشک با کالری نسبتا کم در دو وعده غذا بدهید.  

مراقبت از سگ گلدن رتریور در آپارتمان به چه صورت است؟ 

مراقبت از سگ گلدن رتریور در آپارتمان به چه صورت است؟ 

بسیاری از افراد سوال می کنند که آیا سگ گلدن رتریور برای آپارتمان مناسب است؟ در پاسخ باید گفت، بله. این نژاد از سگ های اصیل به دلیل رفتار خوب و خانواده دوستی گزینه ای مناسب برای زندگی در آپارتمان هستند. همچنین این سگ ها نسبت به سایر نژادها کمتر پارس می کنند و می توانند به راحتی تربیت شوند. اما به یاد داشته باشید که این سگ برای آپارتمان های بزرگ با فضای کافی مناسب است و نگهداری از آن در محیط های کوچک دشوار است. 

همچنین اگر شما فردی بی تحرک  هستید یا وقت کافی برای بیرون رفتن و فعالیت در فضای باز ندارید، به هیچ عنوان سرپرستی سگ گلدن رتریور را بر عهده نگیرید.  در مقابل اگر شما اهل بیرون رفتن و لذت بردن از هوای آزاد هستید، نگهداری سگ گلدن رتریور در آپارتمان انتخابی فوق العاده برای شما محسوب می شود. 

در این شرایط بهتر است که دو بار در روز سگ خود را به گشت و گذار بیرون از خانه ببرید. این امر باعث می شود که سگ ناراحت و افسرده نباشد و حیوانی شاد و بازیگوش داشته باشید. البته هر بار هواخوری نیز باید حدود 20 تا 30 دقیقه طول بکشد، همچنین می توانید از روش ماساژ سگ، بین خود و رتریور خود روابطی خوب ایجاد کنید. ماساژ سگ یکی از بهترین کارها برای ریلکس کردن آن است. 

لازم به ذکر است که سگ گلدن رتریور به سرعت در مدت زمان 4 تا 6 ماه رشد می کند. به همین دلیل مشکلاتی مانند ناراحتی استخوانی یکی از معضلات شایع در این سگ ها به شمار می رود؛ بنابراین از دویدن این حیوانات روی سطوح سفت و محکم تا سن 2 سالگی اجتناب کنید. خوشبختانه اگر شرایط زندگی و تغذیه سگ گلدن رتریور خوب باشد، این حیوان تا هفده سال عمر کرده و می تواند دوست و همراه همیشگی شما باشد. بنابراین بهتر است که تمام شرایط و جوانب لازم برای داشتن یک رفاه نسبی را برای این سگ فراهم نمایید. 

سرزمین سگ ها یکی از مراکز مجاز پرورش و عرضه بدون واسطه انواع سگ بوده که گونه های اصیل را به متقاضیان ارائه می کند. حذف واسطه ها در این مرکز سبب پایین آمدن قابل توجه قیمت سگ ها شده است و به همین علت شما می توانید با انتخاب گزینه مورد نظر خویش، با کمترین میزان پرداخت سگ مورد علاقه خود را از مجموعه سرزمین سگ ها خریداری نمایید.

 

نوشتن دیدگاه