آشنایی با سگ مالینویز

نژاد مالینویز از نژاد سگ های گله است که به دلیل هوش زیاد و تربیت پذیری آسان به عنوان سگ نگهبان خریداری می‌شوند و مورد استفاده قرار می‌گیرند. خصوصیات سگ مالینویز حیواناتی فوق العاده باهوش، دارای حافظه قوی، سریع و چالاک، نترس، دارای حواس قوی قلمرو طلبی و محافظت و بسیار اجتماعی است.
آموزش مالینویز ها از سنین کم امکان پذیر است. همه ی اینها باعث شده تا این گونه از سگ ها شهرت زیادی کسب و در میان طرفداران سگ ها محبوبیت پیدا کنند. سگ های مالینویز رابطه ی خوبی با انسان ها برقرار می کنند و برای خوشحال کردن آنها تلاش می کنند.
اما با این حال نمی توان سگ مالینویز را جزء حیوانات خانگی به حساب آورد. به این خاطر که ویژگی های این نژاد، آن ها را مناسب برای کارهایی چون نگهبانی، گله داری، شکار، ردیابی و تجسس کرده است.

همه چیز درباره سگ های مالینویز

همه چیز درباره سگ های مالینویز

سگ های مالینویز معمولا اندازه ی بزرگی دارند و قدشان از ۵۶ تا ۶۶ سانتی متر است. رنگشان قهوه ای حنایی است و گوش های نوک تیزی دارند. وزن آنها حدود ۲۷ الی ۲۹ کیلوگرم است و معمولا ۱۰ تا ۱۲ سال عمر می کنند. سگ های مالینویز خلق و خوی سگ های پت یا خانگی را ندارند و نمی توانند همبازی انسان شوند. همچنین نگهداری از آنها برای خانواده هایی که بچه کوچک دارند توصیه نمی شود.
لازم به ذکر است که این سگ ها با افراد غریبه رابطه خوبی ندارند و در صورتی که صاحبشان به آنها دستور ندهند امکان دارد رفتار های تهاجمی نسبت به آن ها نشان دهند. البته در صورتی که سگ مالینویز به خوبی تربیت شود می تواند رابطه بهتری با سگ های خانگی و انسان های غریبه داشته باشد. سگ های نژاد مالینویز در دو نوع مو بلند و مو کوتاه هستند. مالینویز های مو کوتاه به مراقبت های زیبایی نیاز چندانی ندارند.
تنها یک یا دو بار شانه زدن موهایشان در هفته برای از بین بردن موهای مرده شان کافی خواهد بود. البته در اواخر فصل های زمستان و تابستان که ریزش موی فصلی حیوانات اتفاق می افتد، لازم است تا دفعات شانه زدن آن ها نیز افزایش یابد. اما همانطور که می دانید سگ های مالینویز مو بلند طبیعتا نیاز بیشتری به رسیدگی ظاهری و گرومینگ دارند. لذا برای جلوگیری از آلودگی بدن، گره خوردن موها و آراستگی حیوان نیاز است تا موهایش مرتب شانه زده و کوتاه شود.
هر دو نوع آنها نیاز به حمام کردن دارند اما به یاد داشته باشید که استحمام بیش از حد هر حیوانی باعث آسیب دیدن لایه مویی آنها شده و این اتفاق منجر به ریزش موی فراوانشان خواهد شد. برای نژاد مالینویز، حمام کردن ماهی یکبار آنها کافی است. قدرت سگ مالینویز بسیار بالا است. اگر می خواهید سگ مالینویز قدرتمندی بخرید، از سگ های اصیل پرورش یافته سرزمین سگ ها با اطمینان خاطر بخرید. 

سگ های مالینویز از کجا آمده اند؟

سگ های مالینویز از کجا آمده اند؟

همانطور که پیش تر اشاره کردیم سگ های مالینویز از تربیت پذیر ترین نژاد های سگ در جهان هستند. برای تربیت درست مالینویز وجود مربی ای با تجربه، قاطع و در عین حال مهربان نیاز است. در صورت دادن جایزه و خوراکی های تشویقی به حیوان، سگ مالینویز مشتاق به یادگیری خواهد شد و با مربی خود همکاری می کند. از طرفی مربی باید بتواند متد های آموزشی را جذاب نگه دارد.
اگر مالینویز نسبت به متد های آموزشی علاقه نشان ندهد، دیگر از دستور های مربی اش اطاعت نمی کند. در رابطه با سلامت سگ های مالینویز، به طور کلی هیچ بیماری ای نیست که در بین این نژاد شایع باشد. با این حال بیماری های جزئی که ممکن است سگ مالینویز را درگیر کند عبارتند از سرخرگ کرونری، دیسپلازی آرنج، آتروفی شبکیه و آب مروارید.
از روی مشخصات ظاهری سگ مالینویز با موی کوتاه و پوزه مشکی رنگ می توان آن را متعلق به ایالات متحده آمریکا است. در دهه هشتاد میلادی این گونه از سگ ها برای اولین بار به منظور گله داری در این کشور پرورش داده شدند. ولی به طور کلی نژاد مالینویز اصالتا متعلق به شهر مالین در بلژیک است.
در واقع نام این گونه که در انگلیسی مالینوا تلفظ می شود به معنای "متعلق به مالین" می باشد. این نژاد همچنان در آمریکا کمیاب است اما در کشور بلژیک بسیار پر طرفدار است.

جمع بندی

جمع بندی

در طول تاریخ سگ ها صمیمی ترین حیوانات با انسان ها بوده و همیشه برای کمک و همیاری با بشر آماده بوده اند. سگ ها از نژادهای مختلف همواره برای کمک به چرای گله، نگهبانی از ملک ها، همیاری با پلیس، کمک های امدادی و هم خانه شدن با خانواده ها بهترین حیوانات هستند. همچنین با گذشت زمان محبوبیت آنها بین افراد بیشتر و بیشتر می شود.
اگر شما نیز قصد خرید یک سگ نگهبان را دارید یا می خواهید سگتان را آموزش دهید، می توانید به وب سایت سرزمین سگ ها اقدام به خرید نمایید. همچنین می توانید با شماره تلفن موجود در سایت، تماس حاصل کنید.
مجموعه پرورش سرزمین سگ ها اولین و تنها دارنده مجوز رسمی از سازمان دامپزشکی کشور و پروانه بهره برداری سگ پلیس و نگهبان از وزارت جهاد کشاورزی است. برای اطلاع از قیمت  مالینویز با ما تماس بگیرید.

 

 

نوشتن دیدگاه