معرفی سگ دوبرمن

سگ دوبرمن یک از انواع نژاد سگ نگهبان فوق العاده با ویژگی های مخصوص و منحصر به فرد خود است که آن را به یکی از محبوب ترین نژادهای سگ تبدیل می کند. این سگ ریزش موی زیادی نداشته و برای صاحبان خود دردهای زیادی نمی آفریند. این سگ را به عنوان یک خانواده که وفاداری زیادی هم دارد می شناسند و به همین جهت است که از محبوبیت خیلی خاصی برخوردار است. از جمله ویژگی های سگ ها دوبرمن می توان یه تیزهوشی آنها اشاره کرد که نظیر و مانند ندارند و می توانند با هوش و ذکاوت شان صاحبان شان را غافلگیر کنند.
این سگ ها تربیت پذیری خیلی خوبی دارند و اگر صاحبانشان در تربیت آنها کم و کاستی نذاشته و به صورت مستمر تمرین هایی با آنها داشته باشند، خیلی زود و در سریع ترین زمان چیزهای مختلفی که صاحبشان از آنها انتظار دارد را یاد می گیرند. سگ های دوبرمن که اهل دویدن و فعالیت های بدنی زیاد هستند، مناسب برای افراد ورزشکار می باشند. پس اگر به دنبال سگی هستید که یار شفیق تان حتی در دویدن و فعالیت های بدنی باشد، سگ دوبرمن بهترین گزینه پیش روی تان خواهند بود.  شما عزیزان می توانید عکس سگ دوبرمن را در بخش گالری سایت سرزمین سگ ها مشاهده کنید.

بررسی ویژگی های سگ دوبرمن

بررسی ویژگی های سگ دوبرمن

اگر تا به حال تجربه نگه داشتن سگ نداشتید، یا اگر کودکی زیر 5 سال دارید بهتر است که به خرید سگ دوبرمن فکر نکنید. این سگ ها فعالیت بدنی زیادی دارند و اگر به خوبی آنها را تربیت نکنید، ممکن است رفتارهای غالبانه از خود نشان دهند. بعضی از سگ های نژاد دوبرمن بعد از مدتی خلق و خوی شان تغییر کرده و بد می شود و به همین جهت بهتر است به این نکته هم در خرید آنها توجه داشته باشید.
این سگ ها ممکن است در برابر دیگر حیوانات و همچنین صداهای بلند حساس باشند و توجه به این موضوع اگر در منطقه ای پر سر و صدا هستید یا حیواناتی دیگر دارید هم در خریدشان اهمیت دارید. نژاد سگ دوبرمن با بیماری های نژادی زیادی رو به رو است پس اگر قصد خریدشان را دارید باید بدانید که هزینه های درمانی شان هم زیاد است.
ممکن است با شنیدن این ویژگی ها در خرید سگ دوبرمن کمی دل به شک شده باشید اما باید از آنها اطلاع می داشتید. اکنون برخی ویژگی های خوبی که این نژاد داراست را ذکر می کنیم. این سگ ها باهوش هستند به همین جهت در بسیاری از کشورها به عنوان سگ نگهبان استفاده می شوند. سگ های دوبرمن بر اساس نوع نژاد شان می توانند اجتماعی و خونگرم باشند و همچنین از هوشیاری بالایی برخوردار بوده و گوش به زنگ نیز باشند.
این سگ ها در موقعیت های جدیدی که با آنها رو به رو می شوند اعتماد به نفس زیادی دارند؛ شجاع و آرام بودن از دیگر ویژگی های آنها است. سگ دوبرمن، سگی با وقار و پرطاقت به شمار می رود که پر انگیزه و مصمم است.

خلق و خوی سگ دوبرمن

خلق و خوی سگ دوبرمن

خلق و خوی سگ های دوبر من بر اساس نژاد آنها مشخص می شود. سگ های دوبرمن دو نژاد اروپایی و آمریکایی دارند که در زیر به ذکر و بیان ویژگی های آنها می پردازیم.
• دوبرمن اروپایی: این سگ یک سگ کار شناخته می شود و شجاع و آرام است. هوشیاری و گوش به زنگی از جمله ویژگی های آن است و به دستورات مشخص بهتر جواب می دهد. این سگ انگیزه زیادی داشته و به عنوان یک سگ پرطاقت شناخته می شود.
• دوبرمن آمریکایی: این سگ خلق و خوی آرامتری دارد، گونه اجتماعی تر و مهربانتر سگ دوبرمن شناخته شده و بیشتر اهل خانواده است. این سگ شجاعت و جسارت کمتری دارد اما باوقارتر و زیباتر است.
در هنگام خرید سگ دوبرمن حتما به نژاد آنها دقت کنید چرا که نژاد تاثیر بسیاری در خلق و خو گذاشته و باعث رفتارهای متفاوت از سگ می شود. در هنگام خرید می توانید از فروشنده راجع به نژاد اطمینان پیدا کنید. فروشنده و فردی که به نژادهای مختلف سگ ها آشنا است به طور کامل به شما آگاهی های لازم را خواهد داد تا دقیقا با توجه به نیازی که دارید سگ را خریداری کنید.
اگر سگی را به صورت اینترنتی می خرید، حتما دقت داشته باشید که مشخصات سگ به صورت کامل درج شده باشد تا مبادا رفتارهایی متفاوت با آنچه که انتظار داشتید از او ببینید. برای مشاهده مشخصات و قیمت سگ سرابی با سرزمین سگ ها همراه باشید.

نوشتن دیدگاه