قانون نگهداری سگ نگهبان

امروزه، بسیاری از افراد با نگهداری از سگ های نژادهای مختلف، تمایل دارند تا ضمن برخورداری از همراهی و وفاداری این حیوان زیبا و ارزشمند، محافظت از خود و خانه را به آن بسپارند. از همین روست که لازم است، برای جلوگیری از هر گونه مساله ای، نخست، مطالعه کاملی در خصوص قانون نگهداری سگ نگهبان ، داشته و با آگاهی کامل، برای انتخاب سگ مناسب، اقدام نمایند.
امروزه، حساسیت های برخی از افراد، در خصوص نگهداری انواع حیوانات خانگی، به ویژه سگ ها، باعث شده است که این مقوله، بیش از هر زمان دیگری، مورد توجه قرار گرفته و قوانین سخت گیرانه ای برای آن در نظر گرفته شود. لازم به ذکر است که سگ ها، از دیرباز، در فرهنگ ایرانیان حضور داشته و به عنوان یک همراه وفادار و نگهبانی قابل اعتماد در تمامی دوران، بوده اند.
این یک حقیقت روشن است که در سیستم های دولتی نیز، سگ های نگهبان و آموزش دیده، جایگاه ویژه ای داشته و توانسته اند در بسیاری از مواقع، از وقوع جرم جلوگیری کرده و شرایط را به نفع صاحبان خود، تغییر دهند. به عبارتی، خدمات امنیتی که این حیوانات در مناطق حساس، ایجاد می کنند، همواره مورد توجه بوده و ارزشمند است. با این وجود، توجه به قانون نگهداری سگ نگهبان ، می تواند مسائل موجود را کاهش داده و حس امنیت را ایجاد نماید. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت سگ قدرجونی و سگ نگهبان باغ به وب سایت سرزمین سگ ها مراجعه و پس از مشاهده سگ های مختلف از این نژاد، جهت خرید سگ و توله سگ قهدریجانی با ما تماس بگیرید.

قوانین نگهداری سگ نگهبان در ایران

قوانین نگهداری سگ نگهبان در ایران

بسیاری از افراد، تصور می کنند که سگ های نگهبان به این دلیل نگهداری می شوند که می توانند تنها از محیط زندگی و صاحبان خود محافظت کرده و به ورود مزاحمان، به موقع عکس العمل نشان دهند. اما در واقع، این نوع از سگ ها، آموزش می بینند تا به خوبی فرمان پذیر بوده و مطابق با هشدارهای صاحب خود، در هنگام خطر، گارد لازم را گرفته و با پارس کردن، آن ها را آگاه نماید. امروزه، به دلیل علاقه مندی بیشتر افراد به نگهداری سگ ها، قوانین نگهداری سگ نگهبان در ایران بیش از هر زمان دیگری، اجرایی شده است.
یکی از قوانینی که در این خصوص اجرا می شود، این است که مطابق با قانون نگهداری سگ، نگهداری و حضور حیواناتی که می توانند سلامت عمومی را به خطر بیاندازد، در اماکن عمومی و وسایط نقلیه، به شکل کامل ممنوع بوده و جرم محسوب شده و ضمن ضبط حیوان، صاحب آن، محکوم به پرداخت جزای نقدی بین یکصد تا پانصد هزار تومان خواهد شد.
ضمن آنکه در صورتی که نگهداری از سگ نگهبان در فضاهای محدودی همچون منازل مسکونی و یا آپارتمان ها، باعث مزاحمت و نارضایتی همسایگان شود، ممنوع می شود. در این شرایط، نگهدارنده سگ، لازم است که پس از دریافت اخطار دادسرا، در طی مدت ده روز، مزاحمت ایجاد شده را رفع نموده و در صورت ادامه روند، فرد به پرداخت جریمه بین یکصد تا پانصد هزار تومان و ضبط حیوان خانگی محکوم خواهد شد.
هر گونه خسارتی که در این میان ایجاد شده و یا آسیبی به فردی وارد شود، تمامی ضرر و زیان وارده مطابق قانون نگهداری سگ نگهبان، متوجه نگهدارنده خواهد بود. البته این در شرایطی است که کاملا در خصوص، خطر حمله و ضرر رساندن به دیگر افراد، آگاهی داشته و در این خصوص، کوتاهی کند.

قوانین اسلامی در نگهداری سگ نگهبان

قوانین اسلامی در نگهداری سگ نگهبان

به نظر می آید که افزایش علاقه مندی نگهداری از سگ در ایران، باعث شده است که پایبندی به قوانین آن نیز، بیش از همیشه به نگهدارندگان آنها گوشزد شده و پیش از وقوع هر مساله ای، پیش بینی و تدابیر لازم، در خصوص ایجاد امنیت و آرامش بیشتر، منظور گردد. لازم به ذکر است که مطابق با قوانین اسلامی در نگهداری سگ نگهبان، هنگامی که خرید و فروش و نگهداری سگ ها در راستای آموزش برای نگهبانی باشد، مجاز است.
به نظر می رسد که این نکته در قانون نگهداری سگ نگهبان در ایران نیز منظور شده است. این نکته را باید در نظر داشت که اقدامات قانونی و اصولی در جهت تربیت و نگهداری سگ های نگهبان، این امکان را ایجاد می کند تا نگهدارندگان، سگ ها را در شرایط بهداشتی مناسب تری نگهداری کرده و بهداشت عمومی نیز، بیش از گذشته رعایت شود.
این نکته را باید اشاره کنیم که امروز بازرگانی و تولید محصولات و تجهیزات مربوط به نگهداری حیوانات خانگی، به ویژه سگ های نگهبان، فعالیت گسترده ای داشته و فعالان در این حوزه، با در نظر گرفتن قانون نگهداری سگ نگهبان، مجوزهای رسمی دولتی را دریافت کرده و مقدمات لازم را برای افرادی که تمایل دارند سگ های نگهبان را داشته باشند، ایجاد می کنند.

دیدگاه‌ها  
2
0
# Amir 1402-01-04 00:41
سلام توله روتوایلر کی موجود میشه ؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه