تبدیل سگ ولگرد به سگ نگهبان

سگ ولگرد که به عنوان سگ بومی در دنیا شناخته می شود قوی ترین سگ در میان نژاد های مختلف شناخته می شود. این سگ به خاطر مقابله با خطرات، شرایط آب و هوایی، کمبود غذا و ... توانسته به یکی از قوی ترین سگ ها تبدیل شود. عده ای با تبلیغات مختلف از سوی رسانه ها و شبکه های اجتماعی سعی در آوردن سگ ولگرد به خانه و مراقبت از آن را دارند اما این به هیچ وجه درست نیست.
سگ ولگرد هر چند می تواند به یک سگ نگهبان خوب تبدیل شود اما بردنش به داخل خانه و آپارتمان به هیچ وجه فکر خوبی نیست. این سگ حتی اگر با سگ خانگی جفت گیری کند نژادش ضعیف می شود و تحمل شرایط بیرونی برایش دشوار تر می شود. این سگ که به عنوان جان سخت ترین سگ ها شناخته می شود، آموزش پذیری کمی دارند و به همین جهت است که پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه به فکر آوردن آن به داخل خانه و ساختمان نباشید.
هر چند این سگ ها در تولگی ممکن است رفتارهای مناسبی نداشته باشند اما به مرور که بزرگ و بزرگتر می شوند، صاحبانشان متوجه می شوند که به هیچ وجه مناسب نگهداری در خانه نیستند. در مورد نگهبان شدن سگ ولگرد صحبت کردیم. این سگ ها توانایی تبدیل شدن به یک سگ نگهبان باغ خوب را دارند که در ادامه این مطلب قصد داریم در این مورد بیشتر صحبت کنیم. همراه ما باشید.

آیا امکان تبدیل سگ ولگرد به سگ نگهبان وجود دارد؟

آیا امکان تبدیل سگ ولگرد به سگ نگهبان وجود دارد؟

اگر سگ های ولگرد را از همان کودکی نزد خود نگه داشته و به آنها آموزش های مختلفی را بدهید می توانید که از آنها یک سگ نگهبان خوب بسازید. توجه کنید که این با نگهداری از آنها در داخل آپارتمان متفاوت است پس به هیچ وجه سگ را به خانه خود نبرید چرا که وقتی که بزرگ شد و متوجه شدید که مناسب نگهداری در خانه نیست، از آنجا که سگ دستی و عادتی شده، نمی تواند شرایط بیرونی را تحمل کند و ممکن است حتی در آن شرایط سخت جان خود را از دست بدهد.
نکات مختلف آموزشی برای فرمان های مختلف به سگ ها وجود دارد. برخی سگ ها آموزش پذیری بالایی دارند و برخی هم آموزش پذیری کمی دارند. شما در تربیت سگ ولگرد باید نهایت تلاش خود را داشته باشید تا بتوانید از او یک سگ نگهبان قوی و قدرتمند و البته مطیع بسازید.

چگونه سگ ولگرد را نگهبان کنیم

چگونه سگ ولگرد را نگهبان کنیم

برای اینکه بتواند سگ ولگردتان را نگهبان کنید باید کمی دقیق تر عمل کنید. این سگ ها از آنجا که کاملا به دور از انسان زندگی کرده و خلق و خوی سگ های نژاد دار که طی نسل های مختلف در اختیار انسان بوده اند را ندارند، کمی تربیت شان دشوارتر و سخت تر است. پس اگر می توانید و همت کرده اید که از یک سگ ولگرد، سگی نگهبان بسازید تلاش کنید و ممارست به خرج دهید. البته که این سگ ها را باید از تولگی نزد خود بیاورید و اقدام به آموزش دادن آنها کنید تا بتوانید به هدف خود برسید.
فرمان های مختلف و روش های آموختن آنها به سگ ها را بیاموزید. نحوه تربیت سگ هایی با آموزش پذیری کم را یاد بگیرید و با افراد متخصص و کاربلد در زمینه آموزش سگ صحبت کنید. همه این ها باعث می شود تا دانش و علم کافی به جهت تربیت سگ ولگرد را بیاموزید. به واسطه آموخته هایتان، چیزهایی که از سگ انتظار دارید را به او آموزش دهید. در آموزش دادن صبر و تحمل داشته باشید. سگ های آموزش پذیر هم در آموزش دیدن دچار مشکل می شوند پس این انتظار در سگ های ولگرد بیشتر است.
مدت زمان مشخصی را در روز تعیین کنید و هر روز به تمرین با سگ خود پرداخته و تربیتش کنید. به مرور رفتارهای یک سگ نگهبان در سگ شما به وجود آمده و حالا او تبدیل به یک سگ نگهبان عالی شده است. سگ نگهبان با سگ بگیر فرق دارد، سگ نگهبان با مشاهده فرد مزاحم در مقابل او حالتی تدافعی به وجود می آورد تا دیگران را از وجود او با خبر سازد.
پس منظور از سگ نگهبان سگ بگیر نیست و اگر می خواهید سگ ولگرد را تبدیل به سگ نگهبان کنید، باید به این موضوع دقت کرده و به آن اهمیت ویژه ای دهید. شما از سایت سرزمین سگ ها می توانید اصیل ترین و با نژادترین سگ های نگهبان را بصورت تربیت شده خریداری نمایید.

نوشتن دیدگاه