بهترین نژاد سگ نگهبان گله


از گذشته‌های بسیار دور تا به امروز سگ‌ها به عنوان نگهبان گله شناخته می‌شوند، این حیوان نژاد‌ها و گونه‌های مختلفی دارد، بهترین نژاد سگ نگهبان گله نژادی می‌باشد که بتواند هنگام مقابله با گرگ عکس‌العمل خوبی را از خود نشان بدهد و همچنین بتواند گله را به خوبی هدایت کند تا زمان چرا به دره و محیط پرخطر حرکت نکنند. سگ‌هایی که برای نگهبانی از گله‌ها تربیت می‌شوند همواره توانایی مقابله با گرگ و روباه را دارند و می‌توانند در کوتاه ترین زمان آنها را فراری بدهند و از گله محافظت نمایند.
قابل ذکر است که با شناخت تمام نژاد‌ها می‌توان به خوبی برترین نژاد‌ها را شناسایی کرد و بهترین سگ را برای نگهبانی گله خود انتخاب کرد. در ایران نژاد روتوایلر به عنوان برترین نژاد شناخته می‌شود؛ زیرا قدرت بندی و سرعت عمل بالایی دارد و می‌تواند نگهبانی از گله را به خوبی انجام بدهد. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت سگ قدرجونی به وب سایت سرزمین سگ ها مراجعه و پس از مشاهده سگ های مختلف از این نژاد، جهت خرید سگ و توله سگ قهدریجانی با ما تماس بگیرید. عکس سگ نگهبان را می توانید در سایت سرزمین سگ ها مشاهده کنید. برای کسب اطلاعات در رابطه با سگ نگهبان واقعی می توانید به سایت سرزمین سگ ها مراجعه کنید. 

بهترین نژاد سگ برای نگهبانی گله کدام اند؟

بهترین نژاد سگ برای نگهبانی گله کدام اند؟

همان گونه که در بالا هم به آن اشاره کردیم سگ نگهبان گله نژاد های مختلفی دارد که هر کدام دارای مشخصات و ویژگی هستند، بهترین نژاد سگ برای نگهبانی گله کدام است، این سوال بسیاری از افراد بوده، ما در جواب آنها خواهیم گفت که بهترین نژاد‌ها عبارتند از:
• سگ روتوایلر؛ درشت اندام و خشن و باهوش است.
• دوبرمن؛ هوش بالایی دارد و نه تنها برای کله بلکه برای پلیس هم فعالیت می‌کند.
• ژرمن؛ در جنگ و مقابله با حیوانات وحشی و افراد غریبه قدرت و عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد.
• کرن تریر؛ کوچک اما بسیار تند و تیز و جان سخت است.
• بول ماستیف؛ جثه بزرگی دارد و قدرت بدنی او فوق‌العاده است.
• آکیتا؛ بسیار وفادار هستند و قدرت بندی آنها بینظیر است.
• اسچیپرکی؛ در سرسختی و باهوشی و مراقبت از گله بسیار عالی عمل می‌کنند.
هر یک از این سگ‌ها دارای قدرت بدنی و جثه و عملکردی هستند و برای نگهبانی از گله‌ها پرورش داده شده‌اند، در ایران اصولا از سگ روتوایلر استفاده می‌کنند زیرا درشت اندام است و قدرت بدنی بالایی دارد و به سرعت در مقابل افراد غریبه و حیوانات وحشی عکس‌العمل نشان می‌دهد و از گله محافظت می‌نماید. این سگ هوش بالایی دارد و وفادار است و بسیار جدی و با خشونت است. با شناخت نژاد‌ها می‌توان بهترین سگ را برای نگهبانی انتخاب کرد و با کمک آن از گله خود مراقبت کرد.
نژادی که برای نگهبانی گله انتخاب می‌شود باید هم جدی و خشن باشد و هم بتواند باهوش خود ورود افراد و حیوانات را تشخیص داده و به چوبان اطلاع بدهد و به راحتی هم با آنها مقابله کند تا به گوسفندان و گله آسیبی وارد نشود.

 

خصوصیات سگ‌های نگهبان گله

سگ نگهبان گله همواره باید دارای خصوصیات بارز و منحصر به‌فردی باشد تا با کمک آنها در میان رقبا و افراد خواهان معرفی و شناخته شود، از مهمترین خصوصیات سگ‌های نگهبان گله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که بسیار حائز اهمیت هستند:
1. سگ نگهبان باید قدرت بدنی بالایی داشته باشد.
2. هوش بالایی داشته باشد تا در هنگام مواجه با حیوانات وحشی و افراد غریبه عملکرد عالی نشان بدهد.
3. باید وفادار باشد.
4. به خوبی از گله در برابر خطرات احتمالی محافظت نماید.
5. بتواند چوپان را از ورود حیوان وحشی و افراد غریبه مطلع کند.
6. کوچکترین حرکتی را در اطراف چه در روز و چه در شب بتواند تشخیص بدهد.
سگ نگهبان باید توانایی مقابله با انواع خطرات را داشته باشد و همچنین گله را از رفتن به محیط‌های پرخطر دور نگه‌دارد تا آنها دچار آسیب نشوند، البته تند و تیز بودن و عملکرد عالی هنگام خطر می‌تواند آن را به سگی فوق‌العاده تبدیل کند. سگ نگهبان خوب باید بتواند با صاحب خود ارتباط برقرار کند و به او کمک کند تا گله را هدایت نماید و از خطرات محافظت کند.
سگ مخصوص گله می‌تواند در هر زمان و مکانی به خوبی از گله محافظت نماید و به گونه‌ای تربیت شده است که به گوسفندان گله و چوپان تحت هیچ شرایطی آسیب وارد نمی‌کند و می‌تواند در سخت‌ترین شرایط هم دوام بیاورد و زنده بماند. بارزترین و اصلی‌ترین خصوصیت این حیوان داشتن قدرت زیاد هنگام مبارزه، آرواره محکم و بسیار چابک بووده و سرعت دویدن آن بسیار بالا است، به همین دلیل برای نگهبانی از گله گزینه عالی بوده و افراد بسیاری را به سمت خود جذب کرده است.
سرزمین سگ ها مجموعه ای تخصصی است که مربیان در آن به تربیت سگ های نگهبان می پردازند.

شما می توانید قیمت سگ ژرمن و قیمت انواع نژاد سگ را در سرزمین سگ ها ببینید و نسبت به خرید اقدام کنید.

نوشتن دیدگاه