شاید برای شما هم جالب باشد بدانید که امروزه چیزی حدود چهار صد نوع نژاد مختلف از سگ ها شناسایی شده است. هر کدام از این نژادها دارای خصوصیات ظاهری و روحی متفاوتی هستند و طرفداران خاص خودشان را دارند. یکی از این نژادها که به خاطر ظاهر و هوش بالا توانسته خودش را در دل افراد زیادی جا کند، سگ بلژین مالینویز است. ما در ادامه قصد داریم تا تمام آن چه که از این نژاد سگ باید بدانید را در اختیار شما قرار دهیم.

همه چیز در مورد مالینویز

همه چیز درباره نژاد مالینویز بلژیکی

سگ های مالینویز یکی از دوست داشتنی ترین نژادها هستند و از لحاظ ظاهری شباهت بسیار زیادی به سگ های شپرد دارند، طوری که حتی ممکن است گاهی این دو را با هم اشتباه بگیرید. اما اگر دقت کنید می بینید که مالینویزها دارای اندامی ظریف تر و وزنی سبک تر است و به همین دلیل راحت تر می توان آن ها را بغل کرد. مالینویز در دسته سگ های کاری قرار می گیرد، چرا که بیشترین کاربرد آن در نگهبانی از گله است. اما صرفاً برای کار نیستند و در موارد دیگر هم کاربرد دارند. اگر قصد خرید سگ مالینویز را دارید و درباره واگذاری سگ مالینویز چیزی نمی دانید، این مطلب را مطالعه کنید.

همه چیز درباره نژاد مالینویز بلژیکی

شکل ظاهری سگ های مالینویز

اشاره کردیم که این سگ ها دارای شباهت ظاهری بسیار زیادی به سگ های شپرد هستند. این سگ ها دارای ظاهری موقر، زیبا، بسیار چابک، چالاک، بعضاً عضلانی و هوشیار هستند. از نظر شکل ایستادن نیز این سگ ها به صورت مستطیل می ایستند و به سادگی می توان متوجه شد که شکل پاهای عقبی و جلویی آن ها یک چهار ضلعی را ایجاد می کند. مالینویزها به صورت معمول دارای رنگ پوستی قهوه ای و گاهی حنایی هستند و جثه نر آن ها در مقایسه با جثه ماده، تا حدودی بزرگتر و چشمگیر تر است. قد این سگ ها می تواند بین 60 تا 66 سانتی متر است، در حالی که ماده های آن ها حدودا بین 55 تا 60 سانتی متر قد دارند. این در حالی است که وزن مالینویزهای نر بین 28 تا 38 و وزن ماده آن ها بین 18 تا 28 کیلوگرم خواهد بود. به صورت معمول یک سگ از نژاد مالینویز می تواند بین 14 تا 16 سال عمر کند.

شکل ظاهری سگ های مالینویز

نحوه مراقبت و نگهداری از سگ های مالینویز

بهتر است برای آن ها از غذاهای باکیفیت مخصوص سگ ها استفاده کنید. فراموش نکنید که رژیم غذایی آن ها باید متناسب با شرایط سنی آن ها باشد، چرا که استعداد چاقی بسیار زیادی دارند. بهتر است بدانید که برخی از غذاهای انسانی ممکن است برای آن ها خطرناک باشد. بنابراین اگر خواستید به آن ها غذای انسانی دهید، حتماً باید بدانید که کدام یک برای او بی ضرر هستند. موی این سگ ها نیز دردسر ساز نیست. موهای کوتاهی دارند و شانه زدن و مرتب کردن آن ها زحمت خاصی ندارد. البته موی سگ های مالینویز حدود 2 بار در سال ریزش دارد. بنابراین بهتر است در این ایام از شانه های نرم تری استفاده کنید. ناخن های آن ها نیز همانند دیگر سگ ها باید به صورت دوره ای و منظم کوتاه شود.

نحوه مراقبت و نگهداری از سگ های مالینویز

مالینویزها سگ های باهوشی هستند

سگ های مالینویز از هوش و ذکاوت بسیار بالایی برخوردارند. آن ها سگ هایی ورزشکار، وفادار، عضلانی و علاقمند به تحرکات فیزیکی هستند. این مدل از سگ ها نیاز دارند تا انرژی خودشان را در طول روز به خوبی تخلیه کنند، از این رو اصلاً نباید آن ها را محدود به فضاهای کوچک کنید. اگر می خواهید این سگ ها را خوشحال کنید، بهتر است در طول روز با آن ها زیاد ورزش کنید. از آن جایی که این سگ ها به عنوان سگ های نگهبان شناخته می شوند، علاقه زیادی به شکار و به طبع آن به اجسام متحرک دارند. شما می توانید آن ها را به سادگی تعلیم دهید و از یک سگ اجتماعی، هوشیار و دوست داشتنی بسازید. سگ های نژاد مالینویز جز سگ هایی هستند که هوش و ذکاوت بالایی دارند و نیاز به تحرک زیادی دارند. این سگ ها در شغل هایی مانند پلیسی، ارتشی، نگهبانی و ردیابی بسیار موفق عمل می کنند و نیاز به تحرک و بازیگوشی نیز دارند. در این مطلب در مورد سگ مالینویز و شکل ظاهری آنها صبحت کردیم. سپس به نحوه نگهداری و مراقبت از آنها پرداختیم. شما می توانید این سگ های باهوش را از سرزمین سگ ها تهیه کنید. سرزمین سگ ها ارئه دهنده اصیل ترین نژاد سگ ها است. هم چنین اگر سوالی در زمینه نگهداری سگ ها دارید، می توانید به بخش مقالات این وب سایت معتبر مراجعه کنید.

 

نوشتن دیدگاه