آموزش سگ

 "رها کن" احتمالاً یکی از مهمترین دستوراتی است که در آموزش سگ تان در اولویت است. از آنجا که سگ ها علاقه به جویدن اجسام دارند آموزش این دستور به سگ یکی از مهم ترین مسائل در تربیت سگ است. مثلا : اون اسباب بازی را رها کن، کفشم رو رها کن، قبل از اینکه وارد خانه بشی اون چوب را رها کن. با آموزش این دستور به سگتان می توانید اجسام را از دهان سگ به آسانی بگیرید. اما چطور می توان این موضوع را در تربیت سگ گنجاند؟ شما باید شرایط را برای آموزش به سگ تان آماده کنید.

 آموزش سگ خانگی

مهیا کردن وسایل آموزش سگ؛ یک اسباب بازی انتخاب کنید.

اسباب بازی ای برای سگتان انتخاب کنید که نگه داشتن آن در دهانش برایش آسان باشد و سگ از بازی کردن با آن لذت ببرد. یک اسباب بازی صدادار یا یک استخوان سگ انتخاب خوبی است.

آموزش دادن به سگ

قبل از شروع تربیت سگ چیزهایی که سگتان دوست دارد را پیدا کنید .

چیزهایی را که سگ تان بیشتر از اسباب بازی دوست دارد را پیدا کنید. معمولا سگ ها یک خوراکی خوشمزه را به اسباب بازی ترجیح میدهند. آن میتواند یک خوراکی معمولی باشد و یا یک خوراکی مخصوص آموزش سگ. سگ ها خوراکی هایی که از بوقلمون، مرغ یا پنیر تهیه شده باشند را دوست دارند . سعی کنید قطعات خوراکی را کوچک در نظر بگیرید ، زیرا در طول تمرین با سگ تان چندین بار باید از آن استفاده کنید.

تربیت سگ

یک وسیله ی صدادار تهیه کنید.

در اوایل قرن بیستم" ایوان پاولوف " فیزیکدان روسی، کشف کرد که سگ ها می توانند برای خوردن غذا تا زمان شنیدن صدای یک زنگ منتظر بمانند. این "محرک خنثی" ( صدای زنگ) موجب انتظار در سگها می شد. شما هم میتوانید از این قاعده در اینجا استفاده کنید . وسیله ای را انتخاب کنید که کوچک و قابل حمل باشد و بتواند از خودش صدا ایجاد کند یا اینکه می توانید از یک فایل صوتی در گوشی خود استفاده کنید.

آموزش سگ

در طول آموزش سگ افسارش را بگیرید.

اگر سگ شما علاقه به دویدن در حین بازی با اسباب بازی خود دارد، بهتر است که افسار آن را در دست بگیرید. در غیر این صورت شما باید برای تربیت سگ، او را به محلی کوچک با کمترین وسایل که موجب حواس پرتی آن شود ببرید. هدف شما تمرکز سگ تان برروی آموزش است نه بازی کردن سگ.

آموزش دادن به سگ

در طول آموزش به سگ صبر و حوصله داشته باشید.

شما باید انتظارات واقع بینانه از سگ تان داشته باشید . ممکن است که سگتان یک دستورالعمل اساسی را در یک روز و یا بیشتر از یک روز یاد بگیرد. شما باید پیشرفتهای سگتان هر چقدر هم که کوچک باشد را مد نظر داشته باشید.

ادامه مقاله در بخش دوم

نوشتن دیدگاه