۱۰ علت نگهداری سگ در دنیا

ورزش و سگ

1- با نگهداری سگ بیشتر به ورزش تشویق می شوید .

سگ به شما انگیزه بیشتری برای پیاده روی و ورزش هر روز می دهد. حتما هر روز با دیدن سگتان که مشتاقانه منتظر رفتن به پیاده روی یا ورزش یا بازی میباشد، شما را بیشتر از تنبلی کردن و بهانه برای ورزش نکردن جدا می‌کند و این همان انگیزه ورزش کردن است که سگ شما برای شما ایجاد کرده و نقش زیادی در سلامتی شما بازی می‌کند .

سگ خانگی

2- با نگه داری سگ خود استرس کمتری خواهید داشت.

در کل دنیا تحقیقات و مطالعات زیاد دانشمندان ثابت می‌کند که وجود سگ در کنار انسان رابطه مستقیمی با کاهش استرس دارد. نوازش کردن سگ ، بازی کردن با سگ و حتی نگاه کردن به سگ خود در طول روز از نگرانی‌ها و استرس روزانه می‌کاهد و همچنین تحقیقات و مطالعات مشخص کرده که از ترشح هورمون‌های مربوط به استرس تا میزان زیادی جلوگیری می‌نماید. چراکه اهمیت سگتان در ذهن شما و حتی بدن شما از درجه دوست داشتن بالایی برخوردار خواهد شد.

نگهداری از سگ

3- با نگه داری از سگ، زندگی و دنیای اجتماعی شما، بهتر و باطراوت تر می شود .

این را در نظر داشته باشید که طبق آمارهای به دست آمده هم در دنیای کودکان و هم بزرگسالان بیشترین علاقه بین انسانها نسبت به حیوانات به این موجود یعنی سگ می باشد. به غیر از این که باعث تندرستی و نشاط شما برای رفتن به پیاده روی می‌شود، باعث می‌گردد که خیلی از افراد به واسطه سگ شما به شما توجه خاصی کنند و با شما ارتباط زبانی برقرار کنند و همین باعث اهمیت اجتماعی محیط بیرون، توسط سگ شما می باشد.

نگه داری از سگ

4- با نگهداری از سگ شاید سرطان را زودتر تشخیص بدهید.

بویایی قوی سگ شما کاربردهای فراوانی داراست که یکی از آنها تشخیص سرطان می باشد . بیشتر افرادی که سگ داشته اند مواردی را به پزشک خود گزارش داده اند که سگشان قسمتهایی از بدنشان ، ماننده لکهای ایجاد شده روی پوستشان، که خود تا به حال متوجه آن نشده بودند را لیس زده یا به کرات زیاد بود کشیده و بعدها مشخص شده که سرطانی بوده اند و در زمان خوبی اقدام به مراجعه و درمان نموده اند. پس سگ شما شاید تنها با بو کشیدن بتواند جان شما را نجات دهد .

سگ آپارتمانی

5- با وجود سگ  حساسیت و احتمال درگیری و ابتلا به بیماری در فرزندانتان کم می‌شود. 

 

مطالعات نشان داده بچه هایی که در محیط زندگی و اطرافشان سگ وجود داشته ، کمتر به آلرژی مبتلا شده‌اند و باعث شده که ایمنی بدنشان در مقابل آلرژی ها و حساسیت هایی که در آینده در معرض آنها قرار می‌گیرند بالا رود.


بیشتر بخوانید: 10 روش طبیعی برای کنترل کک در سگ ها


 

 

dog with stuffed heart

 6- با وجود سگ قلبتان سالم تر خواهد بود.

تحقیقات  نشان داده وجود سگ در نزدیکی شما باعث منظم و آهسته تر شدن ضربان قلب شما می گردد و این میزان سلامتی بین مردان نسبت به زنان بیشتر گزارش شده است.

depression in pets

7- با وجود سگ افسردگی برایتان معنایی نخواهد داشت .

066a6cd3 3d05 4bde a41a 2f9

 8- با وجود سگ بدون نگرانی پا به سن می‌گذارید.

چون سگ مطمئن ترین و وفادارترین دوستی خواهد بود که از شما رنجشی به دل نمی گیرد و تا آخر با شما می ماند.

 بازی با سگ

9- با وجود سگ احتمال و خطر ابتلا به بیماری‌های شایع به میزان قابل توجهی کم می شود.

ثابت شده که افرادی که سگ دارند از تری گلیسیرید و کلسترول کمتری نسبت به سایر اشخاص برخوردارند. میکروب هایی که از بدن سگ به بدن انسان انتقال پیدا می کنند سیستم دفاعی صاحب سگ را در برابر بیشتر بیماری‌ها مقاوم می‌گرداند.

 سگ خانگی

10- با وجود سگ احساس امنیت و قدرت بیشتری پیدا خواهید کرد.

یکی از خوبی های داشتن سگ در خانه یا محیط زندگی و کار ، دفاع سگ تان از شما و خانواده شما می باشد. مشخص است که بیشتر دزدان و متجاوزان با دیدن سگ و یا با پارس کردن سگ شما از محل فرار میکنند و واضح هست که تفکر اینکه بدانید ، سگ شما به راحتی هر بو و صدای غیر را تشخیص داده و به شما اطلاع می‌دهد باعث احساس امنیت برای شما می گردد.

نوشتن دیدگاه