سگ دالمیشن برای نگهبانی

سگ دالمیشن گونه ای سگ خال خالی است که منشاء پیدایش آن نامعلوم است. برخی معتقدند منشاء اصلی نژاد دالمیشن در منطقه دالماشیا در یوگسلاوی است. البته عقاید مختلفی وجود دارد و طبق منابع متفاوت خاستگاه اولیه این گونه سگ را به رومانی، هند، آسیا و ... نسبت می دهند. سگ دالمیشن ساختار بدنی عضلانی و قوی دارد؛ از این رو دارای تحمل بدنی بالایی است. علاوه بر این، سگ دالمیشن بسیار فعال و با نشاط است و همین امر سبب افزایش سرعت آن نسبت به دیگر سگ ها شده است. از گذشته تا به امروز از این گونه سگ ها برای نگهبانی استفاده شده است. و به اصطلاح به آن ها سگ نگهبان باغ نیز می گویند. اما آیا این سگ برای نگهبانی مناسب است؟ شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات و خرید سگ مولد با کارشناسان مجموعه سرزمین سگ ها تماس بگیرید. 

آیا سگ دالمیشن برای نگهبانی مناسب است؟

آیا سگ دالمیشن برای نگهبانی مناسب است؟

وزن و قد این سگ ها بسته به نر و ماده بودن آن ها متفاوت است، میانگین وزن دالمیشن 25 کیلوگرم و ارتفاع آن ها 50 تا 60 سانتی متر است. قدرت یادگیری سگ های دالمیشن بالاست و با تربیت و آموزش صحیح می توان آن ها را به خوبی پرورش داد. اما در صورت آموزش نامناسب، دچار بیش فعالی و پرخاشگری خواهند شد. با توجه به مطالبی که در بالا به آن ها اشاره شد، سگ های دالمیشن برای نگهبانی بسیار مناسب هستند زیرا دارای قدرت بدنی بالا، اعتماد به نفس خوب، رابطه قوی با صاحبان، وفاداری و ... هستند. نژاد دالمیشن، خود انواع مختلفی دارد و با توجه به ظاهر، قدرت بدنی، سایز و ... به سه دسته مینیاتوری، هاسکی و نگهبان تقسیم می شوند. سگ های دالمیشن نگهبان بسیار پرانرژی و زرنگ هستند، به همین دلیل برای دویدن و نگهبانی مناسب هستند. البته دقت کنید قبل از خرید، اصیل بودن نژاد دالمیشن را بررس کنید. تشخیص اصیل بودن سگ های دالمیشن، کار دشواری نیست و با بررسی وزن، قد، رنگ و برخی آزمایش ها می توان به آن پی برد. سگ دالمیشن ذاتا خجالتی است از این رو ممکن است در برخورد با آدم ها و دیگر حیوانات غریبه واکنش خوبی از خود نشان ندهد. با این تفاسیر باید تحت آموزش های صحیح و اصولی قرار بگیرد.

کدام یک از ویژگی های اخلاقی سگ دالمیشن برای نگهبانی مناسب است؟

کدام یک از ویژگی های اخلاقی سگ دالمیشن برای نگهبانی مناسب است؟

سگ های دالمیشن نگهبان دارای ویژگی های اخلاقی و ظاهری منحصر به فردی هستند که آن ها را برای این امر مناسب تر می کنند. مهم ترین ویژگی اخلاقی سگ دالمیشن فعالیت و تحرک زیاد است؛ در واقع شخصیت این سگ ها به گونه ای است که باید در طول روز پیاده روی و فعالیت داشته باشند از این رو برای نگهبانی بسیار مناسب هستند. علاوه بر این وفاداری زیاد این گونه سگ ها نسبت به صاحبان و اعضای خانواده سبب می شود با هوشیاری کامل به محافظت و نگهبانی از آن ها بپردازند. در کل، سگ های دالمیشن اگر همیشه فعالیت و جست و خیز داشته باشند، خوشحال تر هستند و به بهترین نحو وظایف خود را انجام می دهند. این سگ ها به طور کلی غریزه نگهبانی دارند که با آموزش صحیح در مدارس مخصوص توله سگ ها می توان آن ها را به سگ های نگهبان خوب تبدیل کرد. اگر قصد خرید سگ دالمیشن را دارید، سرزمین سگ ها، مرجعی معتبر و قابل اطمینان برای این امر است.

نوشتن دیدگاه