آموزش سگ قدرجونی

همانطور که می دانید اولین و مهم ترین نیاز هر سگ آموزش صحیح و مناسب آن و همچنین اجتماعی شدن سگ است. سگ های قدرجونی نیز از این قاعده مستثنا نیستند. نکته ای که در این زمینه وجود دارد این است که آموزش سگ قدرجونی یک اقدام مهم و برنامه ای بزرگ است. لذا صاحب سگ می بایست یک شخصیت محکم و قوی داشته باشد تا بتواند به درستی سگ قدرجونی را تربیت کند. در غیر این صورت نمی تواند سگ قدرتمند قدرجونی را مهار کند و به عبارتی دیگر آموزش و تربیت آن غیر ممکن خواهد بود.
با وجود همه این موارد، سگ های قدرجونی با صاحب خود رفتاری کاملاً وفادار و عاطفی دارند. اولین نکته مهمی که باید در آموزش سگ قدرجونی به آن توجه ویژه داشته باشید این است که این نژاد از سگ ها را با صدای موتور، تفنگ و شلاق به درستی آشنا کنید تا سگ قدرجونی بتواند در هر شرایطی دزد را دنبال کند. برای دریافت اطلاعات تکمیلی تا پایان مقاله همراه ما باشید تا با روش تربیت سگ قدرجونی آشنا شوید. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات و خرید سگ مولد با کارشناسان مجموعه سرزمین سگ ها تماس بگیرید.

 تکنیک های آموزش سگ قدرجونی

روش تربیت سگ قدرجونی چیست؟

برای تربیت این نژاد از سگ ها، صاحب آن علاوه بر اینکه باید قدرت بالایی داشته باشد، می‌بایست نکات و دستورالعمل هایی را بداند و متناسب با روش هایی که برای تربیت سگ قدرجونی در نظر گرفته شده است عمل کند. پس از آموزش سگ قدرجونی و تربیت آن، این سگ نگهبان می‌تواند به صمیمی ترین و بهترین دوست انسان تبدیل شود. برای اینکه بتوانید به سگ قدرجونی «تهاجمی بودن» را آموزش دهید، لازم است به اصالت آن توجه داشته باشید؛ چرا که سگ قدرجونی هرچقدر اصیل تر باشد روش های تربیت آن آسان تر خواهد بود.
یک روش اصلی که برای تربیت و آموزش سگ قدرجونی وجود دارد، این است که صاحب سگ، یک غریبه را با لباسی مخصوص مقابل سگ بیاورد و مدام به سگ قدرجونی بگوید که بگیر بگیر و به غریبه اشاره کند. پس از این که سگ به غریبه حمله ور شد، باید سگ را تشویق کرد. پس از اینکه سگ غریبه را گرفت، نوبت آن فرا می رسد که سگ توقف را آموزش ببیند. روش دیگری که برای تربیت سگ قدرجونی وجود دارد این است که برای تهاجم و توقف آن، از قلاده استفاده کنید.

تکنیک های آموزش سگ قدرجونی
یک روش دیگر برای تربیت سگ قدرجونی استفاده از اسباب بازی است. شما می توانید یک اسباب بازی را به شکل خیلی آرام و آهسته به بدن توله سگ بمالید و سگ را وادار به گاز گرفتن آن کنید. اگر سگ قدرجونی شما، آن را گاز گرفت و برای مدتی در دهانش نگه داشت، مطمئن خواهید شد که آموزش و تربیت این سگ خوب پیش رفته است. اما اگر تنها اسباب بازی را گاز گرفت و بلافاصله آن را رها کرد، یعنی نیاز به آموزش بیشتری دارد. صاحب سگ می بایست وقت کافی را برای تربیت و آموزش سگ قدرجونی در نظر بگیرد و با امتحان کردن هر یک از روش‌های بالا، به این نتیجه برسد که کدام روش بهتر و موثرتر است.

تکنیک های آموزش سگ قدرجونی

صاحب سگ قدرجونی پیش از آموزش و تربیت آن می بایست تکنیک های آموزشی را فرا گیرد و متناسب با آن تکنیک ها، رفتارهای اجتماعی را به سگ خود بیاموزد. بهترین و مناسب ترین زمان برای آموزش و تربیت سگ قدرجونی، از تولگی آنهاست‌. این توله های بامزه اگر آموزش های لازم را نبینند، نمی‌توانند در بزرگسالی یک سگ نگهبان وظیفه‌شناس و وفادار باشند. از این رو می بایست آموزش آنها کاملا اصولی و مطابق تکنیک های به روز باشد.
یکی از تکنیک هایی که برای آموزش سگ قدرجونی وجود دارد جایزه دادن به آنها و تشویق کردن آنهاست. شاید این سوال در ذهن شما شکل بگیرد که بهترین جایزه برای سگ های قدرجونی چیست؟ برای سگ های قدرجونی بهترین جایزه می تواند غذای مورد علاقه آنها باشد. این سگ ها، پس از دریافت جایزه، می توانند بفهمند که صاحب شان چه انتظاری از آنها دارد. از تکنیک های اولیه ای که باید به این سگ ها آموزش داده شود، فرمان های اولیه، یعنی بشین و پاشو است. در صورتی که سگ ها این فرمان های اولیه را بلد باشند آمادگی لازم را برای آموزش های بیشتر دریافت می کنند.

 تکنیک های آموزش سگ قدرجونی

یکی دیگر از تکنیک هایی که در راستای آموزش سگ قدرجونی وجود دارد، این است که به هیچ وجه به سایر افراد اجازه ندهید که به این سگ ها غذا بدهند؛ چرا که در غیر این صورت ویژگی جنگندگی و تهاجمی بودن خود را از دست می دهند. به همین خاطر است که می گویند سگ قدرجونی تنها باید از دست صاحبش غذا بخورد! پروسه تربیت سگ قدرجونی یک فرآیند حساس و دشوار است و اگر صاحب سگ در این زمینه دچار کوچکترین اشتباهی در تربیت سگ شود، ممکن است سگ را به شدت پرخاشگر کند.
اگر می خواهید درباره این نژاد، و همچنین سایر نژادها، اطلاعات مفیدی کسب کنید، به وبسایت سرزمین سگ‌ ها مراجعه کنید. در سرزمین سگ ها علاوه بر خرید سگ از مرجعی مطمئن، می توانید آموزش های لازم را در زمینه تربیت و نگهداری از سگ مورد نیاز خود بیابید.

نوشتن دیدگاه