قدرت سگ ژرمن شپرد

سگ‌ها از قدرت بدنی خود برای انجام وظایف سنگین خود استفاده می‌کنند. نگهبانی، شکار، جمع‌آوری گله و کشیدن اشیای سنگین نمونه‌ای از این امور محسوب می‌شوند. در شرایط آب و هوایی مختلف قدرت سگ‌ها متفاوت است. سگ‌های زیادی از جمله ژرمن شپرد در لیست قدرتمندترین سگ‌های دنیا قرار می‌گیرند. نگهداری از سگ‌های موجود در این لیست به توجه، غذا، آموزش و همچنین مراقبت دامپزشکی بیشتر نیاز دارد. در این مقاله از سرزمین سگ ها به بررسی قدرت سگ ژرمن شپرد می‌پردازیم.

آیا سگ ژرمن شپرد در دسته سگ های قدرتمند قرار می گیرد؟

آیا سگ ژرمن شپرد در دسته سگ های قدرتمند قرار می گیرد؟

همانطور که بیان شد، قدرت سگ ژرمن شپرد موجب شده که او نیز در دسته سگ‌های قدرتمند جهان قرار گیرد. این نژاد از سگ‌ها بسیار قوی، زیبا و باهوش هستند. همچنین میزان وفاداری این سگ‌ها نیز بسیار قابل تحسین است. این ویژگی‌ها باعث شده است که گونه‌های مختلف ژرمن شپرد به یکی از محبوب‌ترین انواع سگ‌ها تبدیل شود.
ژرمن شپرد دارای بدنی کشیده و استخوان‌های محکمی است. این نژاد از سگ‌ها به دلیل داشتن عضلات قوی تحمل‌پذیری بالایی در برابر سرعت زیاد، حرکات سریع و ناگهانی دارد. همچنین این نوع سگ هنگامی که احساس خطر کند، واکنش سریعی نسبت به صدا، نور و سوژه‌های متحرک از خود نشان می‌دهد. گردن کشیده و بلند نیز یکی دیگر از ویژگی‌های ظاهری این حیوان به شمار می‌رود.
قدرت بدنی بالا، هوشیاری و استعداد زیاد ژرمن شپرد در یادگیری دلایل خوبی هستند که این سگ را به گزینه‌ای مناسب برای ارتش و ماموران امنیتی تبدیل کرده است. همچنین این ویژگی‌های رفتاری و ظاهری باعث شده‌اند که سازمان‌های ضد تروریستی و نیروی پلیس و بسیاری از افراد دیگر متقاضی این نژاد از سگ‌ها باشند. بنابراین هیچگاه کاری نکنید که ژرمن شپرد شما را دنبال کند، زیرا این حیوان به راحتی شما را گرفته و با دندان‌های محکم و قوی خود به شما حمله می‌کند.

قدرت سگ ژرمن در مقایسه با سایر سگ های بزرگ

قدرت سگ ژرمن در مقایسه با سایر سگ های بزرگ

سگ پیت بول نیز در دسته سگ‌های قدرتمند قرار دارد. به طور قطع نمی‌توان درباره برتری قدرت سگ ژرمن شپرد و پیت بول صحبت کرد. اینکه کدام نژاد به واسطه قدرت بدنی بیشتر برنده می‌گردد، از قبل مشخص نیست. البته برخی افراد معتقد هستند که سگ‌های پیت بول از همان دوران تولگی برای جنگ پرورش داده شده است. به همین دلیل این اشخاص فکر می‌کنند که پیت بول نسبت به ژرمن شپرد قدرت بدنی بیشتری دارد و او را شکست می‌دهد. با این حال در برخی از مسابقات شاهد برنده شدن نژاد ژرمن و در برخی دیگر شاهد برنده شدن نژاد پیت بول هستیم.
همچنین در مواردی برای ارزیابی میزان قدرت بدنی دو نژاد ژرمن و سرابی مسابقاتی ترتیب داده شده است. در بسیاری از این جنگ‌ها سگ‌های سرابی موفق به شکست دادن ژرمن شپرد شده‌اند، این امر به دلیل قدرت بدنی آن‌ها است. البته لازم به ذکر است که سگ‌های سرابی به راحتی با حیوانات دیگری مانند گرگ و گراز نبرد می‌کند.
سگ‌های ژرمن شپرد و هاسکی هر دو قدرت بدنی خوبی دارند. این دو نژاد از لحاظ قدرت بدنی تقریبا عملکرد یکسانی از خود نشان می‌دهند. مسابقات مختلفی نیز برای محک زدن میزان قدرت بدنی ژرمن و هاسکی برگزار شده است. به طور قطع نمی‌توان بیان کرد که از میان این دو نژاد کدام یک بر دیگری برتری دارد، زیرا گاهی اوقات سگ‌های هاسکی پیروز این مبارزات بوده‌اند و گاهی سگ‌های ژرمن شپرد برنده شده‌اند.
بر طبق گفته برخی از کارشناسان نژاد ژرمن آرواره‌های قوی‌تری نسبت به نژاد هاسکی دارد. به یاد داشته باشید که این مسابقات آسیب‌های جدی به حیوانات وارد می‌سازد. بنابراین در بسیاری از مناطق جهان این مسابقات ممنوع و غیرقانونی اعلام شده‌اند. پلیس و سازمان‌های حفاظت از محیط زیست در صورت آگاهی از برگزاری این مبارزات برخورد جدی با برگزارکنندگان صورت می‌گیرد.
مجموعه پرورش سگ سرزمین سگ ها اصیل ترین و زیباترین نژاد سگ ژرمن شپرد را در رنگ‌های مختلف به شما متقاضیان گرامی عرضه می‌کند. کلیه سگ‌های این مجموعه دارای شناسنامه، برگه واکسیناسیون همراه با ضمانت سلامت و اصالت هستند. همچنین روند انگل‌زدایی نیز برای این حیوانات به خوبی انجام شده است. شما در هر شهری می توانید سگ خود را از طریق سایت سرزمین سگها خریداری نمایید.

 

نوشتن دیدگاه