معایب سگ ژرمن شپرد

سنگ ژرمن شپرد هوش و استعداد بالایی در یادگیری دارد، به همین دلیل این نژاد یکی از معروف‌ترین سگ‌های دنیا است. این نژاد از سگ‌ها توانایی انجام هر کاری از جمله نگهبانی، نجات دیگران از آتش و زلزله را دارد. همچنین سگ ژرمن شپرد به دلیل داشتن خصوصیات رفتاری خوب به عنوان یک سگ اجتماعی و خانواده دوست نیز شناخته می‌شود. اما نگهداری از این نوع سگ نیز معایبی را به همراه دارد. در این مقاله از سرزمین سگ ها معایب سگ ژرمن شپرد مطرح شده است. شما می توانید اطلاعات کافی در رابطه با انواع سگ ها همچون سگ مالینویز، ژرمن شپرد، بولداگ، قدرجونی، هاسکی و ... را از مجموعه سرزمین سگ ها دریافت کنید.  

سگ ژرمن شپرد چه معایبی دارد؟

اگر شما قصد خرید ژرمن شپرد را داشته باشید، باید رفتار درست با این نژاد را یاد بگیرید. همچنین به یاد داشته باشید که این نژاد سطح انرژی بالایی دارد و باید ساعت‌های زیادی از روز را به جنب‌وجوش بگذراند. بنابراین اگر بیشتر از 4 ساعت از روز را بیرون از خانه سپری می‌کنید، انتخاب این نژاد برای شما مناسب نیست. بنابراین با وجود اینکه ژرمن شپرد ارتباط خوبی با دیگران به خصوص کودکان دارد، اما برای زندگی در آپارتمان گزینه مناسبی محسوب نمی‌شود.
همچنین افرادی که تاکنون از سگی مراقبت نکرده‌اند، انتخاب سگ ژرمن شپرد برای دفعه اول درست نیست. در ضمن این نوع سگ با بیماری‌های نژادی زیادی درگیر است، بنابراین پیش از خرید این حیوان از سلامت آن مطمئن شوید.
به یاد داشته باشید که هزینه نگهداری از این نژاد بالا است. این هزینه‌ها شامل تغذیه مناسب، واکسیناسیون، هزینه‌های پزشکی و دندانپزشکی و بسیاری موارد دیگر می‌شود. همچنین ریزش موی زیاد نیز یکی دیگر از معایب سگ ژرمن شپرد است.

معایب سگ ژرمن برای آپارتمان نشین ها چیست؟

معایب سگ ژرمن برای آپارتمان نشین ها چیست؟

سگ ژرمن شپرد می‌تواند در آپارتمان زندگی کند، اما در چنین محیط‌هایی فعالیت لازم را نخواهد داشت. در واقع این نژاد از سگ باید بتواند با دویدن و جست‌وخیز در محیط‌های باز انرژی خود را تخلیه کند، در غیر این صورت دچار افسردگی و پرخاشگری می‌شود. به یاد داشته باشید که حتما در برنامه روزانه خود زمانی را برای بازی، ورزش و پیاده‌روی با ژرمن شپرد خود اختصاص دهید. تنها در این شرایط است که امکان نگهداری این نژاد در آپارتمان نیز وجود دارد.
البته پارس کردن این حیوان نیز تاحدودی زیاد است و یکی از معایب سگ ژرمن شپرد ورک به حساب می‌آید. بنابراین ممکن است که صدای پارس موجب ناراحتی همسایه‎‌ها شود.
لازم به ذکر است که این حیوانات به سادگی با هر سبک زندگی هماهنگ می‌شوند. در واقع توانایی سازگاری بالای ژرمن شپرد با شیوه‌های مختلف زندگی یکی از ویژگی‌های رفتاری آن‌ها به شمار می‌رود. از این رو نباید نگرانی بابت ورود یک سگ ژرمن شپرد به برنامه زندگی خود داشته باشید، زیرا آن‌ها در مدت کوتاهی خود را با شما همگام می‌سازند.
درست است که ژرمن شپرد در کل بسیار اجتماعی است، اما در این مسیر نباید اهمیت تمرینات ذهنی را نادیده گرفت. یکی از این تمرینات آن است که باید به صورت مکرر کلمه " آرام" را به او یادآوری کنید. این امر باعث می‌شود که سگ در مواجهه با افراد غریبه تحریک نشده و واکنش ناگهانی نشان ندهد. همچنین نحوه رفتار با کودکان و بازی با آن‌ها را باید از سنین پایین به این نژاد آموزش داد.
شما عزیزان می توانید برای خرید سگ ژرمن از طریق‌ سایت سرزمین سگ ها اقدام نمایید. در صورتی كه نیاز به راهنمایی داشته باشید، می توانید روی کمک کارشناسان سرزمین سگ ها حساب کنید.

نوشتن دیدگاه