قدرت سگ روتوایلر

سگ روتوایلر جزء نژادهای متوسط تا بزرگ است که قدرت بسیاری دارد، ظاهر و ساختار تنومند این سگ ها موجب شده جزء دسته سگ های نگهبان باشند. سگ روتوایلر محبوبیت بسیاری بین عموم دارد؛ 8 تا 10 سال عمر می کند و با وزنی بین 35 تا 60 کیلوگرم و قد 56 تا 69 سانتی متر جزء سگ های تنومند است. قدرت سگ روتوایلر بسیار زیاد است و به آسانی آموزش می بیند، توازن و تناسب اندام این سگ سبب شده قدرت بدنی آن دو چندان شود. این سگ دو فک بسیار قوی با 42 دندان دارد، همچنین دارای گردنی پهن و عضلانی است که با دیدن آن می توان به قدرت بالای آن پی برد. این سگ نسبت به ارتفاعی که دارد تا حدی دراز است و بدن بسیار قدرتمندی دارد از این رو آن را به عنوان سگ نگهبان می شناسند. در گذشته با نام سگ قصاب معروف بوده است. شما می توانید اطلاعات کافی در رابطه با انواع سگ ها همچون سگ مالینویز، ژرمن شپرد، بولداگ، قدرجونی، هاسکی و ... را از مجموعه سرزمین سگ ها دریافت کنید.  

آیا سگ روتوایلر در دسته سگ های قدرتمند قرار می گیرد؟

آیا سگ روتوایلر در دسته سگ های قدرتمند قرار می گیرد؟

همانطور که در بالا اشاره شد نژاد سگ روتوایلر جزء سگ های قدرتمند است که با تعلیم پذیری صحیح و به موقع می تواند عملکرد مناسبی داشته باشد. از آن جایی که این سگ بسیار قوی و قدرتمند است باید درست تربیت شود در غیر این صورت می تواند خطرناک باشد و به صاحبان یا اطرافیان آسیب جدی وارد کند. قدرت سگ های روتوایلر به تغذیه مناسب، توجه و رفع بیماری های خاص و... بستگی دارد؛ از این رو باید تغذیه مناسبی برایشان در نظر گرفت و با انجام پیاده‌روی روزانه از چاق شدن آن ها جلوگیری کرد.همچنین باید به سلامت گوش، دستگاه تنفسی، مفصل لگنی-رانی و دستگاه گوارش و قلب آن توجه داشت. با این تفاسیر چاقی و انواع بیماری در سگ روتوایلر می تواند قدرت آن ها را کاهش دهد. از مهم ترین خصوصیات سگ روتوایلر می توان به شجاع بودن آن اشاره کرد که به صورت ذاتی به محافظت از خانه و خانواده تمایل دارد. با در نظر گرفتن جثه، انرژی، ساختار بدنی مناسب، اندازه متوسط و ... می توان سگ روتوایلر را در دسته سگ های قدرتمند قرار داد.

سگ روتوایلر در بین سگ های قدرتمند چه جایگاهی دارد؟

طبق بررسی ها و تحقیقات لیستی از قدرتمندترین سگ های دنیا تهیه شده است. البته این قدرت بسته به شرایط آب و هوایی، نوع تغذیه، رعایت سلامت و ... می تواند متفاوت باشد. سگ روتوایلر می تواند به تنهایی گله گاوی را جمع آوری کند. علاوه بر این دارای قدرت بسیاری است که از آن برای کشیدن وسایل حمل و نقل و ... استفاده می شود. در کل طبق تحقیقات سگ روتوایلر، بین سگ های قدرتمند، در جایگاه ششم قرار دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سگ روتوایلر و نژادهای دیگر، و همچنین خریداری سگ، به وبسایت سرزمین سگ ها مراجعه کنید.

نوشتن دیدگاه