خصوصیات اخلاقی سگ دالمیشن

دالمیشن گونه ای سگ با خال های سفید است که منشاء شناخته شده ای ندارد اما طبق برخی تحقیقات مکان اولیه زندگی این سگ در کرواسی بوده است. قد سگ دالمیشن اغلب بین 56 تا 62 سانتی متر است و وزن آن از 16 تا 32 کیلوگرم متغیر است. این گونه سگ در شرایط مناسب تا 13 سال طول عمر می کند و از آن به عنوان سگ سیرک، محافظ مرزی، سگ جنگی و ... استفاده می شود. سگ دالمیشن دارای سطح انرژی بالایی است و جزء سگ های ورزشکار محسوب می شود، این سگ باید به صورت روزانه گردش های طولانی داشته باشد در غیر این صورت کسل خواهد بود.
شخصیت سگ دالمیشن محکم و باوقار است و طبق فیلم 101 سگ خال دار این گونه سگ ها شجاعت بالایی دارند در عین حال شوخ و لوس هستند. از مهم ترین خصوصیات سگ دالمشین می توان به اجتماعی بودن آن اشاره کرد در واقع این سگ تمام تلاش خود را می کند که عضوی از خانواده شما باشد، این خصوصیت سبب شده به سرعت با دیگر سگ ها رابطه برقرار کند و حتی با گربه ها نیز ارتباط بگیرد. توانایی سگ دالمیشن برای جلب محبوبیت بسیار زیاد است و دوست دارد همیشه مرکز توجه همه افراد باشد، دقت کنید این نژاد از سگ علاقه ای به تنهایی طولانی ندارد و دوست دارد همیشه کنار خانواده باشد.
سگ دالمیشن به دلیل خصوصیات اخلاقی خوبی که دارد به آسانی تربیت می شود و می توان خوراندن تشویقی، بازی کردن، زمان پارس کردن و ... را به او آموزش داد. برای ریکس کردن سگ دالمیشن از روش ماساژ سگ استفاده کنید.

 


سگ نژاد دالمیشن چه ویژگی هایی دارد؟

سگ نژاد دالمیشن چه ویژگی هایی دارد؟

سگ نژاد دالمیشن را با نام های سگ خال خالی، سگ آتشنشان و ... نیز می شناسند، این سگ ها جزء سگ های کاری هستند که به آسانی تحت آموزش قزار می گیرند و قابلیت بالایی در یادگیری دارند. سگ دالمیشن هوش نسبتا خوبی دارد و به دلیل سلامت کم به هزینه نگهداری بالایی نیاز دارد. همانطور که در بالا اشاره شد این سگ ویژگی های منحصر به فردی دارد و به دلیل طبیعت اجتماعی جزء حیوانات فداکار خانگی محسوب می شود. از آن جایی که آموزش و تربیت این سگ ها آسان است در نتیجه نیاز به نظافت زیادی ندارند با این تفاسیر سگ دالمیشن مناسب افرادی است که برای اولین بار اقدام به نگهداری سگ می کنند.
سگ نژاد دالمیشن به دلیل خصوصیات منحصر به فرد، ظاهر و هوش بالا جزء نژادهای خاص هستند. در واقع این سگ ها به دلیل خال های زیبایی که دارند در سراسر دنیا معروف هستند و سال هاست جزء محبوب ترین حیوانات خانگی باقی مانده اند. این گونه سگ ها به صورت طبیعی با اسب پیوند دارند از این رو دونده های خوبی هستند علاوه بر این استقامت بالا، عضلات قوی و ... سبب شده علاقه بسیاری به ورزش و تحرک داشته باشند. سگ نژاد دالمیشن برای فضاهای باز و بسته مناسب است اما اگر صاحب آن ها باغ یا مزرعه ای را برای نگهداری از آن ها در نظر بگیرد بهتر است زیرا این سگ با رفت و آمد و بازی کردن می تواند انرژی خود را تخلیه کند.
دقت کنید سگ های نژاد دالمیشن در سن 12 تا 15 ماهگی بالغ می شود و در این سن هر چیزی را یاد می گیرد از این رو باید به صورت صحیح و اصولی آن را آموزش داد تا عادت های بد را یاد نگیرد.
آشنایی با ویژگی های رفتاری نژاد سگ دالمیشن یا دالماسین

آشنایی با ویژگی های رفتاری نژاد سگ دالمیشن یا دالماسین

در بالا به برخی از ویژگی های رفتاری نژاد سگ دالمیشن یا دالماسین اشاره شد، مهم ترین ویژگی این سگ ها طول عمر نسبتا زیاد است که تا 13 سال عمر می کنند؛ البته این طول عمر به تغذیه آن ها بستگی دارد. دالمیشن یا دالماسین دارای انرژی بالایی بوده و می تواند در شبانه روز فعالیت های زیادی را انجام دهد، برخی از این سگ ها توله باقی می مانند از این رو صاحبان آن ها باید با بازی های مختلف آن ها را سرگرم کنند.
این سگ ها با توجه به فعالیتی که در طول روز انجام می دهند می توانند رفتارهای متفاوتی داشته باشند به عنوان مثال اگر در روز فعالیت های مورد نظر خود را انجام ندهند کسل و پرخاشگر خواهند بود، در غیر این صورت با انجام فعالیت های زیاد و سرگرمی های مختلف می توان این اختلالات را از بین برد و به خلق و خوی بهتر آن ها کمک کرد. نژاد سگ دالمیشن یا دالماسین نسبت به دوست و صاحب خود بسیار وفادار است و در صورت احساس خطر حاضر به انجام هر کاری است.
سرزمین سگ ها یکی از سایت های معتبر برای خرید و فروش انواع سگ است که می توانید انواع سگ دالمیشن را از آن جا خریداری کنید. سایت ما انواع مجوزها و پروانه های لازم را از سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی دارد. سرزمین سگ ها این امکان را فراهم کرده که هر فرد برای خرید می تواند از مجموعه و توله ها دیدن کند و با مشاوره رایگان با کارشناسان ماهر مجموعه ما بهترین سگ دالمیشن را با اطمینان خاطر خریداری کند.

نوشتن دیدگاه