مقایسه دوبرمن با کن کورسو

در بین سگ های بزرگ جثه دوبرمن و کن کورسو بسیار محبوب هستند؛ اما برای مقایسه این دو گونه باید به تمام خصوصیت فیزیکی و خلق و خوی آن ها دقت کنیم. درست است که این دو نژاد طرفداران خاص خود را دارند و اغلب از نژاد مورد علاقه خودشان تعریف می کنند، اما با در نظر گرفتن سایر خصوصیات آن ها می‌توان گفت که کدام یک نسبت به دیگری برتری دارد. 

مقایسه قدرت سگ کن کورسو و دوبرمن

سگ های کن کورسو علیرغم جثه بزرگ و قدرت بدنی بالایی که دارند، در مقایسه با قدرت سگ دوبرمن کم می آورند. هردوی این سگ‌ها بسیار نیرومند و ماجراجو هستند؛ اما نژاد کن کورسو در ایران چندان شناخته شده نیست و به همین دلیل شاید نژاد دوبرمن را نسبت به آن برتری بدهند. سگ های دوبرمن بسیار وفادار بوده و محافظان خوبی هستند؛ اما ممکن است با وجود باهوش بودن گاهی اوقات با صاحبان خود لجبازی کنند؛ بنابراین صاحبان آن ها باید افراد صبوری باشند. در مقابل نژاد کن کورسو علاقه چندانی به جنگیدن، تعقیب کردن و شکار کردن ندارند، اما محافظان خوبی هستند.

سگ های نژاد دوبرمن و کن کورسو چه شباهت ها و تفاوت هایی دارند؟

سگ های نژاد دوبرمن و کن کورسو چه شباهت ها و تفاوت هایی دارند؟

برای اینکه بهترین دو نژاد را بررسی کنیم، در این بخش به شباهت ها و تفاوت های دو نژاد دوبرمن و کن کورسو اشاره می کنیم.
سگ های دوبرمن دارای پوششی متراکم و کوتاه هستند که نیاز به نگهداری زیادی ندارد. این نژاد دارای قدی بلند و لاغر اندام است؛ اما در حین در عین حال عضلاتی بسیار نیرومند دارد. رنگ سگ های دوبرمن معمولاً سیاه یا قهوه ای است. این سگ دارای لکه های قرمز رنگی بالای چشم ها است که به مشخصه اصلی آن تبدیل شده است. دوبرمن سگ بسیار باهوش و وفادار است و با یک اشاره صاحب خود متوجه می‌شود که باید چه کار کند. این سگ ها برای نگهبانی، کار در نیروی پلیس، عملیات امداد و نجات همچنین دیده بانی بسیار مناسب هستند.
دقت داشته باشید که نگهداری از آن ها در بیرون از خانه کار چندان درستی نیست، زیرا دوبرمن ها به شدت به سرما حساس هستند؛ بنابراین باید در مکان مناسبی نگهداری شوند و همچنین نیاز به ورزش های منظم دارند تا بتوانند انرژی خودشان را تخلیه کنند.
کن کورسو نسبت به دوبرمن جثه بزرگتری دارد و از نظر ظاهری قوی تر به نظر می رسد. این نژاد نیز به عنوان سگ های نگهبان استفاده می شوند؛ اما از نظر هوش و ذکاوت به پای دوبرمن نمی رسد. درست است که وفاداری و شجاعت نژاد کن کورسو بسیار زیاد است، اما در صورتی که در سنین پایین آموزش ببیند! در غیر این صورت ممکن است رفتار اجتماعی از خود نشان ندهد. پوشش بدن کن کورسو نیز مانند دوبرمن کوتاه است و نیاز به نگهداری چندانی ندارد.

در نبرد کن کورسو و دوبرمن احتمال پیروزی کدام یک بیشتر است؟

در نبرد کن کورسو و دوبرمن احتمال پیروزی کدام یک بیشتر است؟

با توجه به روحیه جنگجویی که سگ های دوبرمن دارند، در نبرد کن کورسو و دوبرمن احتمال پیروزی سگ های دوبرمن بیشتر است. نژاد دوبرمن بسیار باهوش است و به سرعت یاد می گیرد که چگونه واکنش نشان دهد. این نژاد بسیار قدرتمند است و اگر انرژی آن تخلیه نشود می‌تواند به یک موجود غیر قابل کنترل و مخرب تبدیل شود؛ اما اگر به درستی آموزش ببینند و فعالیت داشته باشد می توانید با آرامش در کنار آن زندگی کنید. نژاد کین کورسو نیز درست است که ظاهر ترسناک و خشنی دارد، اما بسیار وفادار است و ارتباط عاطفی بسیار خوبی با صاحبان خود دارد.
سگ کن کورسو دارای اراده قوی است و معمولاً به درد افرادی که مبتدی هستند نمی خورد. این سگ‌ها به رشد و پرورش نیاز دارند و ترجیح می دهند که با غریبه ها معاشرت نداشته باشند. سگ کن کورسو به تحرک علاقه چندانی ندارد؛ اما باید فعالیت منظم بدنی داشته باشد. چابکی و سرعت این سگ بالا است بنابراین نمی‌تواند در محیط‌هایی مانند آپارتمان زندگی کند. نژاد کن کورسو نیاز به یک صاحب قوی و قاطع دارد. در غیر این صورت به یک موجود خود محور تبدیل می شود که حرف شنوی ندارد.
این گونه روحیه حساسی دارد؛ بنابراین در هنگام آموزش نباید از روش های ناخوشایند مانند تنبیه و تهدید استفاده کرد. در نظر گرفتن جایزه و پاداش انتخاب مناسب تری است. اگرچه سگ های کن کورسو علاقه چندانی به غریبه ها نشان نمی دهند، اما نباید نسبت به آن ها پرخاشگری کنند. مگر اینکه احساس خطر کرده باشند. در کل سگ های کن کورسو و دوبرمن دارای ویژگی های ظاهری و خصوصیات اخلاقی متفاوتی هستند که این دو گونه را متمایز کرده است.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این ۲ گونه می توانید از طریق شماره تماس های موجود در سایت سرزمین سگ ها با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

نوشتن دیدگاه