خطرات سگ روتوایلر | آیا روتوایلر خطر ناک است؟

هنگامی که به دنبال خرید سگ از هر نژادی هستید، باید از خصوصیات آن نژاد، آگاهی کامل به دست آورید. روتوایلرها از جمله سگ هایی به شمار می روند که اگر در زمان تولگی به درستی تربیت نشوند، می توانند تبدیل به یک نژاد بسیار خطرناک شوند. با توجه به ویژگی هایی که سگ های این نژاد دارند، باید بتوانید در آموزش و تربیت آنها به بهترین شکل عمل کنید. سگ های این نژاد، دارای بدنی بسیار قوی و عضلانی هستند و به عنوان سگ های هوشیار شناخته می شوند. البته در این بین بد نیست بدانید که روتوایلر یک نژاد بسیار باهوش است. به همین علت تلاش می کند در شرایط سخت، به خوبی خود را وفق دهد. سگ روتوایلر به هیچ عنوان بی دلیل نسبت به افراد خشم نشان نمی دهد.
یکی از مواردی که در نگهداری از سگ روتوایلر باید در نظر بگیرید، این است که تمام افراد خانواده را به آن معرفی کنید. هنگامی که یک نوزاد در خانواده شما به دنیا می آید نیز، سگ روتوایلر باید آن را به خوبی شناسایی کند.

سگ روتوایلر چه معایبی دارد؟

در حالت کلی هر نژادی از سگ ها می‌تواند مزایا و معایب خود را داشته باشد. سگ روتوایلر اگر به خوبی تربیت نشود ممکن است مشکلات زیادی برای افراد خانواده ایجاد کند. این نژاد قدرتمند و باهوش، با فعالیت ذهنی و فیزیکی بالایی که انجام می دهد، می تواند همواره خوشحال و سرحال باشد. در مقابل، اگر در آموزش و تربیت سگ روتوایلر و نحوه برخورد آنها با سایر سگ ها، به خوبی عمل نکنید، ممکن است خطرآفرین شوند. سعی کنید سگ روتوایلر را به هیچ عنوان اطراف بچه های کوچک تنها نگذارید. شما می توانید با ماساژ سگ به ریلکس کردن ان کمک کنید.
یکی دیگر از معایبی که سگ روتوایلر دارد، اضطراب جدایی است. بسیاری از مواقع مشاهده می شود که سگ های این نژاد، مدت زمان طولانی را تنهایی سپری می کنند. به همین علت با این مشکل مواجه می شوند. اگر در تربیت و آموزش سگ روتوایلر به خوبی عمل کنید، ممکن است این سگ مغرور بار بیاید. با توجه به غریزه گارد بودن این سگ، باید به خوبی بتوانید در تربیت آن عمل کنید.

در چه صورت سگ روتوایلر می تواند خطرناک باشد؟

در چه صورت سگ روتوایلر می‌تواند خطرناک باشد؟

در حالت کلی، نژاد روتوایلر به گونه‌ای است که به عنوان یک سگ تعلیم پذیر شناخته می شود. اگر بتوانید به خوبی در آموزش سگ روتوایلر عمل کنید، رابطه ای مناسب با آنها خواهید داشت. سگ روتوایلر با صاحب خود بسیار مهربان است. به همین علت فرامین را به خوبی اجرا می کند. سگ های این نژاد، علاقه مند به نگهبانی و جستجو هستند. به همین دلیل اگر با افراد ناشناس و میهمانان مواجه شوند، اخلاق بد و تندخویی از خود نشان می دهند. اگر می توانید صبر و حوصله زیادی در تربیت سگ، به خرج دهید، خرید این نژاد به شما پیشنهاد می‌شود. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نژاد روتوایلر و سایر نژادها، می توانید از مشاورین ما در سرزمین سگ ها کمک بگیرید.

 

نوشتن دیدگاه