مقایسه کن کورسو با داگو آرژانتینو

اولین نکته در رابطه با مقایسه کن کورسو با داگو آرژانتینو این است که هر دو نژاد خیلی قوی و بزرگ جثه هستند. سگ کن کورسو دارای نژاد ایتالیایی بوده و داگو آرژانتینو همانطور که از نامش پیداست، متعلق به کشور آرژانتین است. معمولاً سگ های داگو آرژانتینو و کن کورسو برای نگهبانی و شکار تربیت می شوند. در این مقاله قصد داریم ابتدا هر دو نژاد را به صورت جداگانه معرفی کنیم و با در نظر گرفتن خصوصیات مشترک و تفاوت های این دو نژاد آن ها را مقایسه کنیم. با ما همراه باشید تا بتوانید بین کن کورسو و داگو آرژانتینو یکی را انتخاب کنید.

مقایسه دو سگ قدرتمند داگو آرژانتینو و کین کورسو

مقایسه دو سگ قدرتمند داگو آرژانتینو و کین کورسو

سگ داگو آرژانتینو یک نژاد بزرگ جثه و عضلانی است که در آرژانتین برای شکار تربیت می شود. البته از این سگ در آتش نشانی، پلیس و نیروهای ارتش نیز استفاده می شود. با توجه به اینکه داگو آرژانتینو یک سگ بزرگ و خشن است، معمولاً رفتارهای تهاجمی دارد؛ بنابراین این سگ ها باید از سن پایین با سگ های دیگر نیز معاشرت داشته باشند تا بتوانند با سگ های دیگر هم کنار بیایند. حس بویایی بسیار قوی داگو آرژانتینو باعث می‌شود تا در حین آموزش به راحتی حواسش پرت شود. درست است که نژاد داگو آرژانتینو هنگام شکار واقعاً وحشی و خشن است، اما دارای روحیه شادی بوده و به صاحب خود بسیار وفادار است. سگ داگو آرژانتینو باید حتماً در محل‌هایی نگهداری شود که دارای حصار بلند باشند. چرا که ممکن است با دیدن هر موجودی به دنبال او راه بیفتد.
نژاد کن کورسو که در واقع متعلق به کشور ایتالیا است، یک سگ نگهبان و شکار چی است که قابلیت سازگاری با هر نوع شرایط محیطی را دارد. معمولاً این سگ ها به رنگ سیاه و خاکستری هستند. کن کورسو طول عمر بالایی دارد و برای نگهداری نیاز به یک فضای کافی و مناسب دارد. به دلیل اینکه جثه این سگ بزرگ است باید حتماً به صورت روزانه فعالیت هایی مانند قدم زدن داشته باشد. سگ های کن کورسو بسیار خوش اخلاق و وفادار هستند و به دلیل اینکه شجاع و باهوش هستند به صاحبان خود بسیار وفا دارند. سگ کن کورسو بسیار باهوش است و دارای انرژی زیادی است.
برای مقایسه دو نژاد کن کورسو و دوگو آرژانتینو باید بگوییم که این دو سگ دارای سایز بزرگی هستند. وزن نر کن کورسو از ۴۵ تا ۵۵ کیلوگرم و ماده از ۴۰ تا ۴۵ کیلوگرم است. اما سگ داگو آرژانتینو معمولاً از ۳۵ تا ۴۵ کیلوگرم است. قد کن کورسو در نوع نر ۶۲ تا ۷۰ سانتی متر و نوع ماده ۵۸ ۶۶ سانتی متر است؛ اما سگ داگو آرژانتینو دارای قدی حدود ۶۰ تا ۷۰ سانتی متر است. البته معمولا نرها ۲ یا ۳ سانتی متر از ماده ها بلند تر هستند.

مقایسه رفتار دو سگ قدرتمند داگو آرژانتینو و کین کورسو

مقایسه رفتار دو سگ قدرتمند داگو آرژانتینو و کین کورسو

سگ داگو آرژانتینو زیاد سر و صدا نمی کند و علاقه به گاز گرفتن ندارد. مگر اینکه بیکار باشد و حوصله اش سر برود. این نژاد استعداد چاق شدن ندارد و معمولاً ریزش موی آن کم است. سگ کن کورسو دارای پوششی متراکم بوده و در مواقع ضروری فقط پارس می کند. این نژاد هم دارای انرژی بسیار بالایی است. سگ های کن کورسو به مدت ۶۰ تا ۶۴ روز باردار هستند و پس از هر بار داری می توانند ۴ تا ۶ توله به دنیا بیاورند. نژاد داگو آرژانتینو معمولاً با آب و هوای سرد میانه خوبی ندارد و نباید زیاد تنها بماند. این نژاد زیاد با بچه ها کنار نمی‌آید و با غریبه ها نیز میانه خوبی ندارد. آبریزش دهان داگوآرژانتینو زیاد است و به سرعت حواسش پرت می شود.
از جمله بیماری های نژاد داگو آرژانتینو می توان به ناشنوایی و کم کاری تیروئید اشاره کرد. بعضی از سگ ها نیز معمولاً دچار فلج حنجره می شوند یا به بیماری آب سیاه چشم مبتلا می شوند؛ اما از بیماری‌های شایع آن ها می‌توان به دیسپلازی مفصل ران اشاره کرد که برای سگ های کن کورسو نیز پیش می آید. این مشکلات مربوط به سگ های بزرگ جثه است.

بین کن کورسو و داگو آرژانتینو کدام یک برای شما بهتر است؟

بین کن کورسو و داگو آرژانتینو کدام یک برای شما بهتر است؟

با توجه به مقایسه انجام شده بین دو نژاد کن کورسو و داگو آرژانتینو می توانید انتخاب مناسبی داشته باشید. این دو نژاد به دلیل این که انرژی بالایی دارند، باید فعالیت های جسمی و ذهنی کافی داشته باشند تا بتوانند انرژی خود را تخلیه کنند. در غیر این صورت ممکن است بی حوصله باشند، پارس کنند و یا هر چیزی را بجوند. درست است که این دو نژاد بسیار قدرتمند هستند، اما باید در سن پایین آموزش ببینند تا در سن بلوغ خلق و خوی بد خودشان را کنترل کنند. مجموعه سرزمین سگ ها این سگ ها را از کودکی تعلیم می دهد و از آنها با روش های‌ کاملا اصولی مراقبت می کند.

 

نوشتن دیدگاه