اصول نگهداری سگ ژرمن

رعایت مجموعه‌ای از نکات در نگهداری سگ ژرمن شپرد اهمیت زیادی دارد. برای مثال مراقبت از این نژاد از سگ‌ها در آپارتمان مناسب نیست، زیرا این حیوانات به فضای کافی برای انجام فعالیت بدنی روزانه نیاز دارند، همچنین آموزش سگ‌ها از ابتدا بسیار مهم است، زیرا این امر باعث اجتماعی شدن آن‌ها می‎‌شود. در این مقاله از سرزمین سگ ها نکات مهمی درباره شرایط نگهداری از این نوع سگ‌های خانگی در شرایط مکانی و زمانی مختلف بیان شده است.

اصول نگهداری سگ ژرمن

نگهداری سگ ژرمن در زمستان

برای نگهداری سگ ژرمن باید خانه او را به گونه‌ای بسازید که دیواره‌های داخلی و خارجی آن فاقد هرگونه اجسام تیز و برنده مانند میخ و سیم باشد، همچنین سقف خانه این حیوانات نیز باید شیب‌دار و عایق‌بندی شده باشد. این امر مانع از نفوذ آب باران، گرمای خورشید و سرمای زمستان به داخل خانه آن می‌شود. در فصل زمستان برای گرم نگه‌داشتن توله‌های ژرمن شپرد بهتر است که یک کیسه آب گرم را در حوله یا پارچه‌ای ضخیم پیچیده و در سبد آن‌ها قرار دهید. توله‌ها تا 2 هفتگی تمایلی به بیرون رفتن از خانه خود ندارند و در کنار مادر خود باقی می‌مانند. این موجودات کوچک پس از 3 هفته به تدریج خانه خود را ترک می‌کنند.

نگهداری سگ ژرمن در زمستان

نگهداری سگ ژرمن در تابستان

سگ ژرمن شپرد را باید هفته‌ای یک الی دو بار مسواک بزنید، همچنین استحمام این حیوانات نیز باید در صورت نیاز صورت گیرد. با این وجود حمام کردن ژرمن شپرد بیش از دو بار در ماه نباید انجام شود، زیرا صابون پوست و روغن‌های طبیعی آن را دچار اختلال می‌کند. برای استحکام حیوان می‌توانید از حمام خانه یا آرایشگاه استفاده نمایید، همچنین در صورت فعالیت زیاد سگ باید او را مرتبا بشویید. انجام این امور از حیوان در برابر مشکلات پوستی به ویژه در تابستان محافظت می‌کند. به یاد داشته باشید که از گذاشتن ظرف غذا و آب داخل خانه اجتناب نمایید، زیرا این اقدام باعث تجمع آلودگی‌ها و حشرات در فصل تابستان درون خانه سگ می‌شود.

نگهداری سگ ژرمن در تابستان

نگهداری سگ ژرمن در حیاط

اگر مجبور به نگهداری سگ ژرمن شپرد در بیرون از خانه و در محیط حیاط هستید، پیش از سرد شدن هوا اقدام به عایق‌کاری خانه کنید. برای این منظور ورق‌های آلومینیومی به اندازه ابعاد خانه سگ تهیه کرده و در کف آن پهن نمایید. چهار طرف این ورق‌ها را طوری که تکان نخورند، به زمین بچسبانید. در نهایت بهتر است که یک نایلون بزرگ را روی آن پهن کرده و کمی پوشال روی آن بریزید. این اقدامات را برای دیواره‌های خانه سگ نیز انجام دهید، چرا که باعث جلوگیری از نفوذ سرما به داخل خانه سگ می‌شوند.

نگهداری سگ ژرمن در حیاط

نگهداری سگ ژرمن در آپارتمان

نگهداری سگ‌های بزرگی مانند ژرمن شپرد در آپارتمان‌های کوچک کاری نسنجیده و نادرست است، زیرا این کار علاوه بر این‌که موجب آزار و اذیت همسایه‌ها می‌شود، افسردگی و ناراحتی حیوان را نیز به همراه دارد. سگ‌های ژرمن شپرد از جمله سگ‌های پر انرژی هستند که نیاز به تخلیه انرژی خود از طریق فعالیت‌های روزانه دارند. در صورت عدم وجود مکانی برای جست و خیز این نژاد از سگ‌ها، حیوان دچار افسردگی و پرخاشگری می‌شود. تنها به شرطی می‌توان این نوع از سگ‌ها را در آپارتمان نگهداری کرد که در طول روز فعالیت‌های بدنی زیادی داشته باشد. در واقع باید حدود یک ساعت در روز را به آموزش کارهای جدید به حیوان خود اختصاص دهید. نکته قابل توجه در نگهداری سگ ژرمن آن است که این نژاد نسبت به محیط پیرامون خود بسیار حساس است و نباید برای مدت طولانی تنها بماند، بنابراین این نوع از سگ برای افرادی که مجبور هستند، سگ خود را بیشتر از 4 ساعت در روز تنها بگذارند، انتخاب مناسبی به شمار نمی‌رود. اگر شما همراه خوبی برای ژرمن شپرد خود باشید، این نژاد دوستی بسیار صمیمی و نگهبانی خوب برای شما محسوب می‌شود.

نگهداری سگ ژرمن در آپارتمان

هزینه نگهداری سگ ژرمن

به یاد داشته باشید که مراقبت از سگ ژرمن یا هر نژاد دیگری درست مانند نگهداری از کودک است. بنابراین در صورتی اقدام به خرید سگ خانگی کنید که شرایط مراقبت از او را داشته باشید، همچنین شما باید بتوانید هزینه‌های مراقبت و نگهداری از این حیوان شامل هزینه‌های واکسیناسیون، غذا، ظرف آب و غذا و جای خواب را بپردازید. در این بین نباید هزینه باکس حمل سگ، خرید اسباب‌بازی و لوازم بهداشتی سگ و هزینه‌های پزشکی و دندانپزشکی و بسیاری موارد دیگر را فراموش کنید. بنابراین پیش از خرید این حیوانات دوست‌داشتی و وفادار به خوبی فکر کنید که آیا از عهده پرداخت این مخارج برمی‌آیید، زیرا همانطور که سگ‌ها خودشان را در خدمت صاحبشان قرار می‌دهند، نیاز به مراقبت و حمایت دارند، از این رو رها کردن آن‌ها در صورت عدم امکان مراقبت از آن‌ها در کوچه و خیابان کار درستی نیست. شما می توانید با کارهایی چون ماساژ سگ، بازی کردن با سگ و... به آن آرامش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان سرزمین سگ ها در ارتباط باشید.  امروزه فروشگاه‌های حیوانات خانگی همچون سرزمین سگ ها تمام وسایل و لوازم مورد نیاز برای سرپرستی حیوانات خانگی مختلف را عرضه می‌کنند، همچنین شما می توانید سگ ژرمن اصیل را از سرزمین سگ ها بخرید.

 

نوشتن دیدگاه