برای نگهبانی سگ نر بهتر است یا ماده؟

در بسیاری از موارد افرادی که به دنبال نگهداری از سگ برای نگهبانی هستند، با خود فکر می کنند که سگ نگهبانی نر برای نگهبانی دادن گزینه مناسب تری است، این در حالی است که انتخاب بین سگ نگهبانی نر و ماده تنها به موارد مختلف مانند محل استفاده از آن‌ها و ... بستگی دارد. سگ نگهبان ماده و نر با یکدیگر تفاوت هایی دارند که باعث می شود هر یک از این موجودات برای نگهبانی از مکان خاص مورد استفاده قرار گیرند و برای موارد مختلف قابل استفاده باشند. اگر شما هم می خواهید با توجه به موارد مورد نیاز برای نگهبانی سگ مورد نظر خود برای نگهبانی را انتخاب کنید بهتر است تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. شما عزیزان می توانید برای اطلاع از قیمت سگ قدرجونی به وب سایت سرزمین سگ ها مراجعه و پس از مشاهده سگ های مختلف از این نژاد، جهت خرید سگ و توله سگ قهدریجانی با ما تماس بگیرید.

برای نگهبانی سگ نر بهتر است یا ماده؟

آیا سگ ماده می تواند نگهبان باشد؟

برخی از افراد فکر می کنند با توجه به بالاتر بودن سطح پرخاشگری سگ نر این جنس از سگ برای نگهبانی مناسب تر است، به همین دلیل نسبت به سگ‌های نگهبان ماده کم لطفی می شود، حتی در برخی از موارد افراد در این مورد شک دارند که آیا سگ ماده می‌تواند نگهبان باشد؟. در پاسخ این سوال باید گفت سگ ماده نگهبان مانند سگ نر می تواند نگهبان باشد و نگهبانی دهد، به علاوه این سگ به دلیل دارا بودن غریزه مادری برای نگهبانی مناسب‌تر است و به راحتی می‌تواند متجاوزان را شناسایی کند و به آن‌ها حمله کند، به همین دلیل می‌توان گفت درمواردی سگ ماده نه تنها گزینه مناسب تری برای انتخاب است، بلکه می‌تواند کارایی بیشتری برای خریداران داشته باشد و نگهبانی بهتری داشته باشد. یکی دیگر از مواردی که باعث تمایز بین سگ نگهبانی نر و ماده می شود، این است که سگ های ماده میزان یادگیری بیشتری دارند و زمانی که آن‌ها را آموزش می دهید بیشتر از سگ های نر برای شما کارایی دارند. این سگ‌ها بازیگوشی کمتری دارند و تمرکز آن‌ها بر روی آموزش‌ها تا حدود زیادی بیشتر است.

آیا سگ ماده می تواند نگهبان باشد؟

تفاوت سگ نر و ماده در نگهبانی

یکی از مهم ترین تفاوت های سگ نر و ماده نگهبان این است که تا حدود زیادی پرخاشگر است، به همین دلیل اگر در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد از او استفاده کنید، ممکن است مشکلاتی را برای شما به وجود بیاورد و به تمامی افراد حمله کند این در حالی است که سگ ماده میزان پرخاشگری کمتری دارد، به همین دلیل تواند برای مکان‌های شلوغ نیز استفاده شود، زیرا تنها به متجاوزان حمله می‌کند و سعی می‌کند با شناسایی آن‌ها عملکرد بهتری داشته باشد. یکی دیگر از تفاوت های این دو جنس سگ نگهبان این است که سگ های نر معمولاً فرمانبرداری خوبی ندارند و همین دلیل زمانی که به آن‌ها فرمان عدم حمله می دهید ممکن است به شما گوش ندهند. سگ ماده فرمانبرداری بهتری دارد و راحت‌تر می‌توانید آن را کنترل کنید. سگ نر معمولاً در مورد نگهبانی سریع‌تر و فرزتر عمل می‌کند و همین دلیل می‌تواند به راحتی متجاوز را دستگیر کند در حالی که سگ ماده در این مورد کندتر است و ممکن است به راحتی نتوانند به فرد متجاوز حمله کند. یکی از مهمترین مشکلات و معضلاتی که در مورد سگ نگهبان نر با آن روبرو هستیم این است که این سگ‌ها به دلیل دارا بودن تمایلات جنسی بالا همواره به دنبال سگ ماده برای برطرف کردن نیاز شان هستند و به همین دلیل ممکن است حواس آن‌ها از وظیفه اصلی شان که نگهبانی است پرت شود.سگ های نر نسبت به سگ های ماده هم از نظر قد و هم از نظر وزن بزرگتر هستند و به همین دلیل ترسناک تر از سگ های ماده به نظر می رسند. قیافه خشن و وحشتناک سگ نر می تواند به راحتی متجاوزان را فراری دهد و در مراحل اولیه از ورود فرد متجاوز جلوگیری کند. این موضوع می‌تواند خود یکی از دلایلی باشد که در اکثر موارد از سگهای نر برای نگهبانی استفاده می شود. با توجه به مطالب بالا می توان سگ نر یا سگ ماده را برای نگهبانی استفاده کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این که سگ ماده بهتر است یا سگ نر با کارشناسان سرزمین سگ ها در ارتباط باشید. شما می توانید در سایت سرزمین سگ ها از قیمت انواع نژاد سگ مطلع شوید. با کارشناسان سرزمین سگ ها در ارتباط باشید و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

نوشتن دیدگاه