سگ گارد پلیس

در قرن پنجم میلادی برای اولین بار از سگ ها در کارهای پلیسی و اجرای قانون استفاده شد. سگ ها برای وظایف مختلفی آموزش می بینند و نژادهای مختلف سگ برای وظایف خاص انتخاب می شوند. برخی از نژادها بخاطر تلاش زیاد در حفاظت از غیر نظامیان بسیار مورد احترام هستند. برخی از نژادهای سگ بعنوان بهترین ردیاب ها و نگهبانان شناخته می شوند. برخی از آنها بمب ها و مواد مخدر را بو می کشند، و برخی از آنها مجرمان را ردیابی می کنند. در ادامه همراه سرزمین سگ ها باشید تا بهترین نژاد های سگ پلیس را به شما معرفی کنیم. 

 

تاریخچه سگ گارد پلیس

هر چند از زمان قرون وسطی از سگ ها برای امور قانونی استفاده می شود، اما ایده سگ پلیس و یا اصطلاح انگلیسی آن افسران مدرن k9 در اواخر قرن نوزده میلادی و در پی ردیابی یک قاتل زنجیره ای بدنام توسط یک سگ، شکل گرفت. اولین کشورهای که بصورت فعال از سگ ها در یگان پلیس استفاده کردند انگلستان و آلمان بودند. و ردیابی مجرمان از اولین وظایف آنها در پلیس بوده است.

امروزه در بسیاری از کشورها سگ پلیس به عنوان یک افسر رسمی پلیس و با وظایف مشخص شناخته می شود و این عنوان به این معنا است که باید از  آنها همانطور حفاظت شود که از  یک افسر پلیس انسانی محافظت می شود. بد رفتاری با سگ گارد پلیس جریمه نقدی و حبس را در پی دارد.
تاریخچه سگ گارد پلیس

سگ گارد پلیس چه نژادهایی است؟

نژادهای زیادی از سگ در گارد پلیس استفاده می شود، اما تعدادی از آنها به خاطر توانایی های ویژه ای که دارند بیشتر مورد توجه هستند. در ادامه به مهمترین نژادهای سگ پلیس خواهیم پرداخت.

  • نژاد ژرمن شپرد: اکثر مردم آنها را به عنوان سگ پلیس می شناسند، چون در اکثر برنامه های تلویزیونی از این نژاد برای فیلم های پلیسی استفاده می کنند. این سگ بسیار هوشمند، سریع، نترس و آموزش پذیر است و از آنها برای شناسایی مواد مخدر، اجساد و ماموریت های جستجو و نجات استفاده می کنند.
  • نژاد مالینویز بلژیکی: نزدیک به نژاد ژرمن شپرد است. این سگ دارای غریزه قوی حفاظتی و شخصتی وفادار است و دومین نژاد پرطرفدار سگ پلیس است. این سگ ها از ژرمن شپرد جسه کوچکتری دارد اما دارای واکنش سریعتری است. حوزه وظایف سگ مالینویز شبیه ژرمن است، اما در حوزه استشمام مواد مخدر و بمب بیشتر این نژاد دیده شده است.
  • نژاد باکسر: سگ های باکسر وفادار و اجتماعی هستند و در طول جنگ جهانی بعنوان نامه رسان و نگهبان استفاده می شدند و در حال حاضر یکی از نژادهای محبوب در گارد پلیس مخصوصا آلمان است. اما در کشوری مانند آمریکا محبوبیت آنها در حال کاهش است. و علت آن تمایل ژنتیکی آنها به بعضی از بیماری های خاص است.
  • نژاد لابرادور رتریور: این نژاد دارای حس بویایی بسیار قویی است و توانایی بالایی در یادگیری دارد. این نوع از سگ ها به عنوان سگ های کشف بمب و مواد مخدر در گارد پلیس مشغول فعالیت هستند و همچنین در بندرگاه ها و فرورگاه ها گشت زنی می کنند.

سگ گارد پلیس چه نژادهایی است؟

  • دوبرمن پینچر: این نژاد سگ باهوش، شجاع و زیبا است و برای دستگیری مجرمان در حال فرار استفاده می شوند. فرم بدنی، آمادگی جسمانی و حرکت سریع آنها برای این کار عالی است. از این نوع سگ به ندرت برای بو کشیدن و پیدا کردن مواد مخدر استفاده می کنند.
  • جاینت اشناورز:  این نژاد بیش از حد تهاجمی است و یک ردیاب فوق العاده برای مظنونان، افراد گمشده، بمب و مواد مخدر محسوب می شود. این نژاد سگ وفاداری زیادی به وظایف خود دارد و دارای روحیه تسلیم ناپذیری است.
  • پیت بول تریر آمریکایی: از جدیدترین نژاد سگ است که در گارد پلیس مورد استفاده قرار می گیرد. این سگ دارای اعتماد به نفس، نترس، بدن ورزیده و سریع است و برای واحد های شناسایی و گشت زنی بسیار مناسب است. البته به خاطر توانایی های این نژاد، از آنها در بخش های دیگر پلیس مانند پیدا کردن مواد مخدر وبمب نیز استفاده می شود.

در این مطلب تلاش کردیم شما را با بهترین نژاد سگ های پلیس آشنا کنیم. مجموعه پروش سرزمین سگ ها به عنوان اولین و تنها دارنده جوز رسمی سازمان دامپزشکی کشور آماده ارائه مشاور به شما عزیزان است. شما می توانید برای کسب اطلاعات تکمیلی با کارشناسان ما از طریق سایت یا تلفن در ارتباط باشید.

نوشتن دیدگاه