فواید داشتن سگ هاسکی

حتماً شما هم می‌ دانید که سگ هاسکی با نام سگ سیبرین هاسکی نیز شناخته می‌ شود و اصالتا نژاد آن به قطب شمال باز می‌ گردد. سگ هاسکی یکی از سگ های بسیار جذاب و زیبا است که رنگ بدن ، رنگ چشم ها و مدل صورت آن موجب محبوبیت زیاد او شده است. این سگ طرفداران بسیار زیادی دارد و تا به حال در فیلم‌ های متعددی نیز از آن استفاده شده است. اما اگر شما نیز قصد دارید که یک سگ هاسکی داشته باشید، باید حتما نکات مهم مربوط به نگهداری این سگ را بدانید، به همین جهت نیز ما در این مطلب در مورد فواید نگه داشتن سگ هاسکی و همچنین نکات نگهداری از آن توضیحات مفصلی برای شما ارائه کرده‌ ایم.

فواید داشتن سگ هاسکی

مهم ترین فواید نگهداشتن سگ هاسکی

سگ هاسکی در کنار زیبایی ظاهری بی نظیری که دارد یک سگ بسیار وفادار و زیرک است. این سگ بزرگ و زیبا از لحاظ اقتصادی نیز کاملا مقرون به صرفه است، زیرا نسبت به دیگر سگ هایی که تا به حال می شناختید غذای بسیار کمتری مصرف میکند. این حیوان کاملا معاشرتی و مهربان است. سگ هاسکی با سگ های دیگر و با غریبه ها رفتار خوبی دارد و به سگ های دیگر حمله نخواهد کرد. یکی دیگر از ویژگی‌ های مثبت سگ هاسکی این است که این حیوان بسیار مشتاق کار است. همان‌طور که شما هم می‌ دانید سگ هاسکی در واقع سگ سورتمه است. این سگ به دلیل خلق و خوی خاصی که دارد نمی تواند در یک گوشه دراز بکشد، بلکه باید با تحرک فراوان انرژی خود را تخلیه کند، به همین جهت نیز کاملا مناسب برای افرادی است که شغل آن‌ها پرمشغله و پر رفت و آمد است.

مهم ترین فواید نگهداشتن سگ هاسکی

سگ هاسکی و هرآنچه باید درمورد نگهداری آن بدانید

یکی از نکات مهمی که درمورد نگهداری از سگ هاسکی باید بدانید این است که حتما باید این سگ را به اندازه کافی سرگرم کنید، زیرا اگر شما سگ خود را سرگرم نکنید او خود راهی برای سرگرم کردن خود پیدا خواهد کرد و امکان دارد این راه کاملا مخرب باشد، به عنوان مثال هنگامی که حوصله سگ هاسکی سر برود از ارتفاع ۲ متری نیز می پرد و ممکن است از دیوار پرش کرده و به دلیل بازیگوشی زیاد یا تصادف کند و یا این‌که گم شود. از طرفی اگر شما انرژی سگ خود را تخلیه نکنید امکان سر و صدای بیش از حد سگ و یا زوزه های غمگین او نیز افزایش پیدا خواهد کرد. سگ هاسکی در واقع یک سگ بی سر و صدا است، اما اگر احساس تنهایی کند و یا شب تنها بماند صدای زوزه های او ممکن است همسایه های شما را به ستوه آورد. بنابراین سعی کنید جای خواب سگ هاسکی را به گونه‌ ای تنظیم کنید که به هنگام شب افراد خانواده را ببیند. یکی از مزایای بسیار عالی سگ هاسکی این است که طبیعت بسیار تمیزی دارد و نسبت به سگ های دیگر اصلا بو نمی دهد. خود سگ هاسکی نیز نسبت به موی خود حساس است و مثل گربه ها همیشه پوست خود را با لیسیدن تمیز می‌کند، اما یک نکته منفی نیز در این زمینه وجود دارد و آن ریزش موی هاسکی است. در واقع سگ هاسکی به‌ دلیل طبیعتی که دارد در بهار و پاییز دچار ریزش مو می شود و موهای جدید را جایگزین می کند، به همین جهت اگر در این دوره سه هفتگی ریزش مو از سگ خود مراقبت نکنید و موهای او را شانه نزنید، احتمال این‌که تمام زندگی شما را موی سگ بردارد بسیار زیاد خواهد بود. یک نکته بسیار مهم دیگر در مورد نگهداری از سگ هاسکی این است که حتما در روزهای گرم برای او کولر و آب سرد فراهم کنید، زیرا در واقع طبیعت این سگ سازگار با آب و هوای سرد است و خیلی سریع گرما زده می‌ شود. ما در این مقاله سعی کرده‌ ایم که نکات مهم و کاربردی در مورد نگهداری از سگ هاسکی را برای شما ذکر کنیم تا در صورت انتخاب این سگ به مشکل بر نخورید. در صورت داشتن سوالات بیشتر نیز می توانید از طریق لینک‌ های ارتباطی با کارشناسان سرزمین سگ ها در تماس باشید تا شما را بیشتر با این سگ زیبا آشنا کنند. سرزمین سگ های یکی از بهترین پرورش دهندگان سگ هاسکی است.

 

دیدگاه‌ها  
1
0
# .. 1402-05-16 20:47
خیلی گوگولین
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه