توله سگ به نر میره یا ماده؟

شاید شما هم جزو افرادی باشید که دو سگ نر و ماده را تربیت کرده اید و اکنون قصد این را دارید که از سگ های خود توله بگیرید. اگر شما هم با این سوال مواجه شده اید که توله سگ به پدر می رود یا مادر، می توانید این مطلب با تا انتها دنبال کنید تا پاسخ سوالات خود را به صورت کامل دریافت کنید. در واقع هر کدام از سگ ها حدود ۵۰ درصد در ویژگی های وراثتی توله دخیل هستند. هر چقدر که ویژگی های غالب در یکی از والدین بیشتر باشد قطعا توله بیشتر خصوصیات خود را از آن والد به ارث می برد. اگر شما هم اندکی در مورد ویژگی های غالب و مغلوبی اطلاعات داشته باشید این مسئله را بهتر درک خواهید کرد. در برخی از کشورها سگ ها به وسیله اصلاح ژنتیکی زاد و ولد می‌ کنند و بهترین نژاد آن ها به صورت گلچین شده به منظور پرورش برای سگ گارد و سگ نگهبان تربیت داده می شوند. اگر شما هم قصد دارید بهترین نژاد سگ را داشته باشید باید حتما جنس نر و ماده این نژاد که خصوصیات غالب رفتاری آن ها در حد ایده‌ آل و درجه یک باشد را نگهداری نموده و سپس از آن ها توله بگیرید. البته همیشه برای کسانی که به دنبال پرورش سگ هستند این سوال مطرح می شود که توله سگ بیشتر به کدام والد خود شبیه خواهد بود؟ این مسئله تا حدودی قابل حدس و گمان است که ما در ادامه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

توله سگ به نر میره یا ماده؟

توله سگ به پدر میرود یا مادر؟

شاید برای شما هم مهم باشد که توله سگ تازه وارد شما بیشتر به پدرش می رود یا به مادرش. در واقع برخی از ویژگی های سگ همچون قد او، از قبل قابل پیش بینی هستند. به عنوان مثال اگر توله شما ماده باشد قد آن بیشتر به مادر خود خواهد رفت. اما اگر توله نر داشته باشید قد خود را از پدر به ارث خواهد برد. در این بین رنگ گوش، سبک دم، مدل پاها و رنگ چشم ها به صورت تصادفی از والدین به ارث می رسند. هر کدام از والدین ژن های منحصر به فردی از این ویژگی‌ ها را بر روی DNA خود دارند که برخی از این ویژگی‌ ها غالب و برخی دیگر مغلوب هستند.

میزان شباهت توله سگ به پدر یا مادر

به عنوان مثال ژن رنگ سیاه در سگ ها غالب و رنگ‌ های دیگر مغلوب هستند. به همین جهت نیز امکان دارد که دو سگ سفید یک توله سیاه به دنیا بیاورند. این مسئله زمانی امکان‌ پذیر خواهد شد که هر دو سگ ژن سیاه را به صورت غالب در کروموزوم های خود داشته باشند. تمامی خصوصیات و ویژگی‌ های توله سگ نیز به همین ترتیب از والدین به او خواهند رسید. البته در این زمینه باید این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که وزن یک توله در هشت ماهگی خود تکمیل شده و رشد آن متوقف می شود. البته در برخی از نژادها امکان دارد که وزن سگ تا ۱۲ ماهگی نیز رشد کند. اما پس از آن دیگر رشد نخواهد کرد. قد سگ نیز پس از گذشت حدود ۱۸ ماه به صورت کامل به حد استاندارد می رسد و سگ در این سن به اندازه بزرگسالی خود خواهد رسید. همانطور که گفته‌ ایم ژن های غالب و مغلوب در کروموزوم های سگ نشان‌ دهنده چگونگی وراثت توله ها خواهد بود. اگر قصد دارید که در مورد ژن های غالب و مغلوب در نژادهای مختلف سگ بیشتر بدانید می توانید از طریق لینک‌ های ارتباطی موجود در وب سایت ما با کارشناسان ما در تماس باشید و در این مورد اطلاعات کامل را دریافت کنید. همچنین چگونگی جفت گیری و چگونگی به دنیا آمدن یک توله با نژاد خوب نیز توسط کارشناسان ما به شما آموزش داده خواهد شد.

نوشتن دیدگاه