سگ گارد آمریکا

حتما شما هم تا به حال در مورد سگ های آمریکایی شنیده اید و یا اینکه تصویر این سگ‌ های بزرگ و جذاب را به کرات در پیام رسان های اجتماعی و یا سایت های مختلف دیده اید. سگ های آمریکایی جزو با جذبه ترین و خطرناک ترین سگ ها شناخته می شوند که در تمام دنیا به عنوان بهترین سگ های نگهبان معروف هستند. البته اگر بخواهیم در مورد سگ گارد آمریکا بیشتر صحبت کنیم باید حتما به این نکته نیز اشاره کنیم که، سگ های گارد می‌ بایست از دوران کودکی آموزش داده شوند و به هیچ عنوان نمی بایست از سگ های بالغ به عنوان سگ‌ گارد استفاده کرد. زیرا این سگ‌ها در عین حال که نسبت به صاحب خود بسیار وفادار و تعلیم پذیر هستند؛ بسیار سلطه جو و ستیزه گر نیز هستند و در صورتی که شما را به عنوان صاحب خود نشناسند امکان اینکه به شما آسیب برسانند زیاد خواهد بود. در واقع این سگ ها در دوران بزرگسالی دیگر به سختی قابل تربیت هستند. ما در ادامه این مقاله به صورت تخصصی تر در مورد انواع نژاد هایی که به عنوان سگ نگهبان و یا سگ گارد آمریکا مورد استفاده قرار می‌ گیرند صحبت خواهیم کرد.

سگ گارد آمریکا چه نژادی است؟

سگ گارد آمریکا چه نژادی است؟

سگ های گارد در آمریکا از نژادهای بلژین مالینویز، نژاد ژرمن شپرد، و لابرادور رتریور هستند که ما در ادامه مطلب به صورت جداگانه در مورد هر کدام از آن ها صحبت خواهیم کرد.

بلژین مالینویز:

این نژاد یکی از سگ های ارتش آمریکا است که با موهای کوتاه و نرم و رنگ سایه دار خود شناخته می‌ شود. رنگ بدن این سگ غالبا به رنگ قهوه‌ ای است و همانطور که گفته ایم سایه دار است. قسمت پوزه و صورت سگ بلژین مالینویز اکثرا به رنگ سیاه بوده و حدود ۶۰ سانتی متر قد دارد. وزن این سگ می تواند تا حدود ۲۵ کیلوگرم نیز برسد. گوش های سگ بلژین مالینویز به صورت افراشته هستند. اگر بخواهیم به خصوصیات رفتاری این نژاد اشاره کنیم می‌ بایست کنجکاوی بسیار زیاد و حرکات هیجانی و تند و تیز آن را نام ببریم. این سگ در بسیاری از اوقات ممکن است عصبانیت های زیادی از خود بروز دهد. همچنین سگ مالینویز یکی از سگ های گارد بسیار پر قدرت و پر انرژی است و نیاز به یک صاحب کاملا صبور دارد. این سگ هوش فراوانی دارد و استعداد یادگیری بالای آن در کنار روحیه تهاجمی و سرعت عمل آن، باعث شده است تا ارتش آمریکا از این سگ بیش از دیگر نژاد ها به عنوان سگ گارد استفاده کند.

ژرمن شپرد:

اگرچه که این سگ اصالتا جزو سگ های نژاد آلمانی است، اما علاوه بر آلمان به کشورهای دیگر از جمله آمریکا نیز راه پیدا کرده و تحت تربیت قرار گرفته است. سگ ژرمن شپرد همیشه در عرصه های مختلف به خصوص در صحنه های امدادی حضور فعال داشته است. از جمله ویژگی های منحصر به فرد این نژاد می توان به قدرت بدنی بسیار بالا، چالاکی عالی و همچنین هوشیاری و تربیت پذیری بسیار خوب آن اشاره کرد. نژاد سگ شپرد بسیار قوی است و همین مسئله آن را به بهترین نژاد برای سگ های نگهبان و گارد آمریکا تبدیل کرده است.

لابرادور رتریور:

این نژاد سگ چهره ای دلنشین و شیرین دارد و به همین جهت نیز محبوب بسیاری از خانواده های آمریکایی قرار گرفته است. قد سگ لابرادور معمولا بین ۵۵ تا ۶۰ سانتیمتر است و وزن آن می‌ تواند از ۲۵ کیلوگرم تا ۶۲ کیلوگرم متغیر باشد. البته وزن سگ های ماده به ندرت به بیش از ۳۵ کیلوگرم می‌ رسد، اما سگ های نر به دلیل جثه بزرگتری که دارند می‌ توانند تا ۶۲ کیلو گرم نیز برسند. طول عمر این سگ‌ ها بین ۱۰ الی ۱۲ سال است و در گروه بندی سگ ها غالبا در گروه ورزشی جای دارند، اما پس از تربیت شدن می‌ توانند به عنوان سگ گارد خانگی نیز کارایی بسیار خوبی داشته باشند.

نوشتن دیدگاه