نکاتی مهم درمورد نگهداری از سگ ژرمن شپرد

با وجود این که اکثراً تصور می کنند سگ ها موجودات مقاومی هستند و مراقبت از آن ها خیلی کار سختی نیست اما باید بدانید که نگهداری از این حیوانات نیز اصولی دارد که در صورت جدی نگرفتن ممکن است سلامتی آن ها به خطر بیفتد و زود تر از حالت عادی جان خود را دست بدهند. البته از آن جایی که هر حیوانی خلق و خوی خاصی دارد سبک نگهداری از حیوانات مختلف نیز متفاوت است. این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است از این رو ما قصد داریم در ادامه به طور اختصاصی در مورد نحوه نگهداری از سگ ژرمن صحبت کنیم و نکاتی مهم در مورد نگهداری از سگ ژرمن را مطرح کنیم. به شما نیز پیشنهاد می کنیم که تا پایان با ما همراه باشید.

نکاتی مهم در مورد نگهداری از سگ ژرمن

در حین نگهداری از سگ ژرمن باید به دو نکته مهم یعنی غذا و ورزش آن خیلی اهمیت داده شود و به صورت اصولی برای این دو امر برنامه ریزی شود و اگر کوچک ترین سهل انگاری در مورد این دو موضوع صورت بگیرد سگ ژرمن آسیب می ببیند و زندگی اش به خطر می افتد. ماساژ سگ یکی از نکات مهم نگهداری از سگ ژرمن سپرد است. شما می توانید با ماساژ دادن روابط بین خود و سگتان را بهبود ببخشید.

شرایط نگهداری از توله ژرمن شپرد

شرایط نگهداری از توله ژرمن شپرد

مهم ترین مسائلی که در حین نگهداری از توله ژرمن شپرد باید جدی گرفته شود به شرح ذیل است:
1. بهداشتی بودن محل نگهداری آن
توله سگ ژرمنی که تازه به دنیا آمده و هنوز واکسینه نشده خیلی آسیب پذیر است و کوچک ترین آلودگی ممکن سلامتی آن را به خطر بیندازد. پس حتماً توجه کنید که محل نگهداری آن کاملاً تمیز باشد و در معرض هیچ گونه میکروبی قرار نگیرد.
2. فراهم کردن تغذیه مناسب
مسأله بعدی موضوع رژیم غذایی این حیوان است که باید بر اساس سن آن تعیین شود که البته در سن های پایین یعنی قبل از دو ماهگی آن، شیر مادر او کفایت می کند و اگر هم مادر به هر دلیلی در دسترس نبود به هیچ وجه نباید شیر حیوان دیگری به آن داده شود. چرا که بدن این حیوان با شیر سایر حیوانات سازگاری ندارد و نمی تواند آن را هضم کند و اگر آن را بخورد سلامتی آن به شدت به خطر می افتد. در سن بالا تر هم باید غذای های آن طبیعی و سالم باشند و بتوانند انرژی مورد نیاز این حیوان را تأمین کنند.
3. تمییز کردن مرتب این حیوان
موضوع دیگری که باید در حین نگهداری از این حیوان جدی گرفته شود تمییز کردن آن است. یعنی هر چند وقت یک بار باید بدن این حیوان تمییز شود تا احتمال بروز بیماری های مثل عفونت گوش و لثه کاهش پیدا کند.

شرایط نگهداری از ژرمن شپرد بالغ

شرایط نگهداری از ژرمن شپرد بالغ

از آن جایی که نگهداری از یک توله سگ معمولاً سخت تر از نگهداری از یک سگ بالغ است و درد سر های زیادی به همراه دارد خیلی از افراد ترجیح می دهند که یک سگ بالغ را انتخاب کنند. در این مورد باید بدانید که تصور این افراد درست است و نگهداری از یک سگ بالغ دردسر های کمتری دارد. البته به شرط آن که به دو نکته دقت شود و این نکات عبارتند از:
1. رژیم غذایی مناسب
اولین موضوعی که در حین نگهداری از یک سگ ژرمن شپرد بالغ باید مورد توجه قرار بگیرد رژیم غذایی این حیوان است که باید کاملاً طبیعی و عاری از مواد افزودنی باشد، چرا که این حیوان تحرک زیادی دارد و اگر غذای آن مقوی نباشد خیلی سریع خسته می شود و با واق واق کردن های دائمی صاحب خود را کلافه می کند.
2. تنظیم برنامه ورزشی استاندارد
سگ ژرمن شپرد حیوانی چابک است و عاشق دویدن. نگه داشتن دائمی این حیوان در یک محیط بسته موجب کسل شدن و بی حوصلگی آن می شود. این در حالی است که اگر در طول روز بتواند به اندازه دلخواه خود ورزش کند و تحرک داشته باشد به یک حیوان رام و مطیع تبدیل می شود و طبق میل صاحب خود رفتار می کند.
اگر قصد خرید یک توله سگ ژرمن شپرد را دارید و در این زمینه تجربه و مهارتی ندارید حتماً برای خرید آن از سایت ایترنتی سرزمین سگ ها به یکی از معتبر ترین فروشگاه هایی است که در این زمینه فعالیت می کند مراجعه کنید و با کارشناسان ما مشورت کنید. چرا که ممکن است به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در مورد این حیوان نتوانید انتخاب درستی داشته باشید و فروشنده یک حیوان بیمار را به شما غالب کند.

نوشتن دیدگاه