جدول رشد سگ سرابی

پیدا کردن سگ سرابی اصیل کار دشواری است. اطلاعات علمی دقیقی در مورد این گونه سگ ها وجود ندارد و تا به حال هیچ فعالیت مهمی برای ثبت جهانی این سگ به طور رسمی صورت نگرفته است. سگ سرابی یک سگ چوپان بزرگ است که منشا آن شهرستان سراب در شمال غرب ایران است. این دسته از سگ ها یکی از قوی ترین سگ های جهان هستند. این سگ ها با نام های ماستیف ایرانی یا سگ های چوپان ایرانی نیز شناخته می شوند.
سگ سرابی جثه غول پیکر با استخوان های درشتی دارد و سر آن بسیار بزرگ است. این نژاد سگ پوزه پهن نه خیلی بلند و نه خیلی کوتاهی دارد. سگ سرابی ایرانی تا حدودی کوچک ‌تر از سایر نژادهای غول‌پیکر بوده و دارای لب بالایی آویزان، چشم های بادامی شکل با رنگ زرد تیره، پشت صاف و پاهای استخوانی قوی است.
دم کلفت سگ سرابی بلند و داسی شکل است. سگ سرابی معمولا با سایه های قهوه ای و مشکی و به رنگ مشکی یکدست وجود دارد. در برخی از این نژاد ها مقداری رنگ سفید روی سینه نیز وجود دارد. سگ ‌های سرابی خیلی سریع و باهوش و مستقل هستند. این نژاد به طرز باور نکردنی ای نسبت به خانواده خود حساس و به شدت وفادار است. این نژاد به طور متوسط می تواند بین 12 تا 15 سال زندگی کند. شما عزیزان می توانید مشخصات توله سگ سرابی برای فروش را، از کارشناسان سرزمین سگ ها دریافت نمایید.

جدول رشد سگ سرابی چیست؟

اکثر نژاد های بزرگ در شرایط عادی حدود 13 سال یا بیشتر از آن رشد می کنند. جدول رشد سگ سرابی به صورت زیر است.
• قد نر: 81-89 سانتی متر
• قد ماده: 71-81 سانتی متر
• وزن نر: 65-90 کیلوگرم، البته برخی از این نوع می توانند به بیش از 100 اکیلوگرم برسند.
• وزن ماده: 50-70 کیلوگرم، برخی از این نوع نیز می توانند سنگین تر باشند.

جدول وزن توله سگ سرابی

جدول وزن توله سگ سرابی

سگ سرابی در هر زایمان حدود 6 تا 8 توله به دنیا می آورد. روند رشد توله سگ سرابی برخلاف سایر توله سگ ها که تا یک سال ادامه دارد، حدود دو سال به طول می انجامد و معمولا از چهارده ماهگی به بلوغ می رسند بنابراین به این نکته باید توجه کرد که رشد و بلوغ عقلی آن نیز دیرتر از سایر نژادها است بنابراین آموزش را در این نژاد بایستی کمی دیرتر از سایر نژاد ها شروع کرد و نباید فعالیت های سنگین مانند جنگ با حیوانات و جفت گیری را تا 2 سالگی را با آنها کار کرد.
در نهایت برای انتخاب یا خرید سگ مناسب می توانید با مجموعه پرورش سرزمین سگ ها، اولین و تنها دارنده مجوز رسمی از سازمان دامپزشکی کشور و پروانه بهره برداری سگ پلیس و نگهبان از وزارت جهاد کشاورزی دیدن کنید. هدف این مجموعه ارائه سگ هایی کاملا اصیل بوده که این هدف موجب رضایت خاطر و اطمینان مشتری از خرید و به حداقل رساندن سوء استفاده های بازار در معرفی سگ های چند رگه به جای سگ اصیل می شود، این مجموعه به تمام نقاط ایران ارسال دارد و برای این منظور می توانید از سایت سرزمین سگ ها دیدن کنید.

نوشتن دیدگاه