بهترین غذا برای درشت شدن سگ سرابی

سگ سرابی یکی از بهترین سگ هایی است که در کشور ما یافت می شود. این نوع سگ به طور متوسط بین 12 تا 15 سال عمر می کند و تقریبا می توان گفت که در شرایط سخت، تحمل خوبی دارد. البته، لازم به ذکر است که میزان عمر این نوع سگ و قدرت آن تا حد زیادی به کیفیت تعذیه و نوع رژیم غذایی اش بستگی دارد.
از این رو، ما قصد داریم در ادامه به طور مفصل در مورد غذا و نحوۀ تنظیم رژیم غذایی سگ سرابی صحبت می کنیم و تمام ابعاد این موضوع را به طور دقیق مورد بررسی قرار می دهیم. به شما نیز پیشنهاد می کنیم که تا پایان با ما همراه باشید.

 بهترین غذا برای درشت شدن سگ سرابی

بهترین غذا برای سنگین شدن سگ سرابی

سگ سرابی یک سگ کم تحرک است که خوراک زیادی ندارد و بهترین غذا برای درشت شدن آن، همان غذا های طبیعی و خانگی اند که عاری از مواد افزودنی هستند و با ساختار بدن این حیوان، کاملاً همخوانی دارند. به طور مثال نیز می توان به مواردی مثل میوه ها، سبزیجات و انواع گوشت های تازه اشاره کرد. البته، باید بدانید که نحوه ترکیب این مواد نیز، خیلی مهم است و در سلامتی این حیوان تأثیر می گذارد.
به همین دلیل حتما باید به صورت اصولی انجام شود تا این حیوان دچار مشکلات گوارشی نشود و رشد مطلوبی داشته باشد. از این رو، بهتر است که در مورد این مسأله با یک کارشناس مشورت کنید و تمام نکاتی که ضروری است را مو به مو اجرا کنید.

بهترین غذا برای رشد توله سگ سرابی

بهترین غذا برای رشد توله سگ سرابی

بهترین غذایی که می توان به یک توله سگ سرابی داد، شیر مادرش است که تمام موادی که برای رشد این حیوان ضروری است را در بر دارد و می تواند موجبات رشد مطلوب این حیوان را فراهم کند. توجه داشته باشید که برای تغذیه توله سگ سرابی به هیچ وجه نمی توان از شیر حیوان های دیگری مثل گاو استفاده کرد، چرا که مسلما شیر حیوانات دیگر نمی تواند نیاز بدن این توله را بر طرف کند و در این صورت، ممکن است بدن آن دچار مشکل شود و سلامتی اش به خطر بیفتد.
از این رو، حتی اگر فقط از توله سگ سرابی نگهداری می کنید و به مادر آن نیز دسترسی ندارید بهتر است که برای تغذیه آن از شیر خشک های غنی شده ای استفاده کنید که مخصوص سگ ها هستند و معده آن ها برای هضم آن با مشکلی مواجه نمی شود.
با توجه به این که کیفیت رژیم غذایی سگ سرابی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است توصیۀ ما به صاحبان این نوع سگ ها این است که حتماً به این موضوع توجه کنند و برنامه ریزی دقیقی برای انجام آن داشته باشند تا بتوانند مقدمات لازم برای رشد این حیوان را فراهم کنند. البته، اگر در حین نگهداری از این سگ ها با مسأله ای مواجه شدند که نیاز به مشورت داشتند، می توانند به سایت سرزمین سگ ها مراجعه کنند و در این زمینه با کارشناسان ما مشورت کنند و از آن ها کمک بگیرند.

دیدگاه‌ها  
5
1
# علی 1401-08-23 19:41
سلام من تو روستا زندگی میکنم ی توله سگ سرابی دارم میخام بدونم چه چیز خونگی میتونم بدم تا درشت باشه و وحشی باشه ک بتونه نگهبانی خوبی بده
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
9
3
# مدیریت 1401-09-12 14:06
به نقل از علی:
سلام من تو روستا زندگی میکنم ی توله سگ سرابی دارم میخام بدونم چه چیز خونگی میتونم بدم تا درشت باشه و وحشی باشه ک بتونه نگهبانی خوبی بده

شما میتونید قلم گاو تهیه کنید بجوشونید و ژل به دست آمده رو در بسته بندی های کوچک نگهداری کنید و برای هر وعده ی غذایی روی غذاش بریزید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
نوشتن دیدگاه